Efter 50 kluriga ,roliga,uppblåsta,snälla,kloka,svar,ger jag upp
.Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.
 
  • Parabolantenn med en plastfågel ovanpå på ett tegelstensskorsten mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med skorsten, TV-antenn och parabol, mot bakgrund av träd och blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
BigR och 4 till
  • Laddar…
Jag får vissa tider på dygnet reflexer från bilar som körbi på dagtid, och kvällstid lyser bilar in i mitt hus. Jag får stänga gatorna.

Nä men skämt åsido. Om allt du skriver stämmer hade jag ignorerat och inte brytt mig. De verkar ju som om de vill att ni skall flytta.


Högblankt tak är skitsnyggt. Så matta av tuppkammen och lägg om taket till högglansiga pannor.
 
  • Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Efter 50 kluriga ,roliga,uppblåsta,snälla,kloka,svar,ger jag upp
.Klättrar på taket,tar bort lilla vingen,fixerar fast hölje,sprejar svart bilfärg ,,kryper på uppfarten till grannens hus ,och gör bot .
Fast innan dess,...överväger att köpa billiga solglasögon. och lägga de i grannens postlåda.
Ignorerar ,missnöje, uppmaningar,kravbrev,angivelser , och ilskna grannar,som i pandemitider leker kvaterspoliser.
Det är inte du som ska be om ursäkt.
Utan grannen som börjat bråka.
 
  • Gilla
redep och 2 till
  • Laddar…
Jag verkar väl dum nu, :) men vad är den där manicken till för? Jag har aldrig sett en sådan tidigare.
 
  • Gilla
Aprilmaj
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Tyvärr skulle jag säga att grannen har ett case och risken är rätt stor att de skulle få rätt om de skickade detta till kommunen.

Jag har varit med om fall med störande reklamskyltar och i väldigt få fall får de som satt upp skylten rätt.

Störningar som skapats efter godkänt bygglov är något jag skulle ha dömt mot om de upp i den nämnd jag sitter.
De kommer skicka det till Kommunen som " sanitär olägenhet",det vet jag på förhand. Det brukar de göra,
Och ventilen på taket,går inte jämföra med skyltning. (affärsskyltning). Jag har inte hus vid allmän väg,har privat tomtväg till huset.Det var just det som var nagel i öga på grannar.De som klagar på "solkatter" har huset bakom min garage.En enda hus.
Mellan oss finns,garage,växthus,hög körsbärsträd,,2 m staketet,och en kulle med trappor.Menar du att Kommunen kommer prioritera två gamlingar,som sitter dag och natt vid samma fönster,och kollar min tomt. ?? Horror.
 
  • Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Typ, svensk att reagera (inlägg från Sysmali) att "Alla" grannar har problem med oss. Nej,bara två,de mest pådrivande.
Därför att, jag har börjat ge igen.Som katt bland hermeliner,ensam ägare till bästa tomten,tjej och utan svensk make.
Då ska man inte tro,att man är någonting,ordning i ledet.
Ledsen, initialt så så var jag 100% procent på er sida. Grannen var märklig osv.

Men när du nämner att ni har x antal pärmar med dokumentation och anmälningar hit och dit, så tänkte jag: "hmm, undrar vad de iblandade grannarnas versioner är".

Förmodligen typiskt svenskt.:oops:
 
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Vad är du ens ute efter med tråden? Du verkar ju inte vilja åta dig någon åtgärd så låt den sitta då.
 
  • Gilla
Enolf och 8 till
  • Laddar…
hsd
Ger Ni efter för grannen så kommer det nya påhitt som ett bre på posten
 
  • Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Jag verkar väl dum nu, :) men vad är den där manicken till för? Jag har aldrig sett en sådan tidigare.
"Manicken" eller prydnaden,solkatten, är skydd till skorstenen , när det blåser och regnar.Den vrider sig MOT VINDEN och täcker skorsten (håll i skorsten)att regnet inte forsar ner.
Om du tänder brasan i källaren (gillestugan),kan vinden trycka ner rök,tillbaka till öppna spisen.
DEN ÄR INTE PRYDNAD som somliga på forum tycker. Robert-ingenjör vet inte vad det är.(sitter i byggnadsnämnden ?)
. Den är rekommenderat i alla hus i EU och inköpt i Tyskland i byggvaruhus. Den skyddar inte bara öppna spisen,men med sin närvaro, gör att spis/skorstenen är tor ,ej fuktig.Och som alla snälla pojkar vet,att torra spisar brinner bättre än de som är blöta. Aprilmaj
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 11 till
  • Laddar…
Nissens
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Hur kan man tro att jag har "solkattmanicken " på taket att djävlas med grannar ? Det ni ,alla killar som vet bäst,föreslagit att jag, SKA ABSOLUT HA den till öppna spisen OBS (ventilation i skorstenen ) Att ALLA BORDE HA DEN ,så agerar en ansvarsfull husägare. Åker i väg till bygghuset och köper manicken. Killar vet nog bäst,så resonerar en tjej.
Visst, men funktionen finns även om du tar bort den reflekteeande ytan. Tex genom att matta ner den på det viset jag föreslagit tidigare i tråden...
 
  • Gilla
vicfje och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
"Manicken" eller prydnaden,solkatten, är skydd till skorstenen , när det blåser och regnar.Den vrider sig MOT VINDEN och täcker skorsten (håll i skorsten)att regnet inte forsar ner.
Om du tänder brasan i källaren (gillestugan),kan vinden trycka ner rök,tillbaka till öppna spisen.
DEN ÄR INTE PRYDNAD som somliga på forum tycker. Robert-ingenjör vet inte vad det är.(sitter i byggnadsnämnden ?)
. Den är rekommenderat i alla hus i EU och inköpt i Tyskland i byggvaruhus. Den skyddar inte bara öppna spisen,men med sin närvaro, gör att spis/skorstenen är tor ,ej fuktig.Och som alla snälla pojkar vet,att torra spisar brinner bättre än de som är blöta. Aprilmaj
Funktionen är väl inte problemet?
Du letade länge efter att hitta en blank pryl skrev du tidigare. Eftersom den fungerar lika bra om den är matt, så är det sannolikt att du inte bara är ute efter funktionen. Vi andra i forumet är inte korkade....
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Spela in denna på vhs och ge till polisen

 
  • Gilla
bling och 1 till
  • Laddar…
Lägg ett par solbrillor i deras brevlåda...

PROBLEM SOLVED!! :cool::cool::cool:
 
  • Haha
Giraffens
  • Laddar…
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
Hej och tack för alla kluriga förslag.En del lite överdrivna,då det gäller inte biltrafiken (blända bilar) .Takfläkt vrider sig med vinden,och solkatten varar i xx sekunder.Den snurrar inte oavbrutet .Man måste sitta vid fönstret med sikte mot min tak (mellan oss ,staket,,träd,och 50 m) att se solkatter.Överhuvudtaget, jag kan inte nysa på min tomt,om de inte uppmärksammar nysande.
.
Du hade blivit vansinnig på dig själv som granne!!
Ett snurrande runt hjul skickar blixtar... hela tiden solen år uppe
 
  • Wow
Stickan56
  • Laddar…
Aprilmaj Aprilmaj skrev:
"Manicken" eller prydnaden,solkatten, är skydd till skorstenen , när det blåser och regnar.Den vrider sig MOT VINDEN och täcker skorsten (håll i skorsten)att regnet inte forsar ner.
Om du tänder brasan i källaren (gillestugan),kan vinden trycka ner rök,tillbaka till öppna spisen.
DEN ÄR INTE PRYDNAD som somliga på forum tycker. Robert-ingenjör vet inte vad det är.(sitter i byggnadsnämnden ?)
. Den är rekommenderat i alla hus i EU och inköpt i Tyskland i byggvaruhus. Den skyddar inte bara öppna spisen,men med sin närvaro, gör att spis/skorstenen är tor ,ej fuktig.Och som alla snälla pojkar vet,att torra spisar brinner bättre än de som är blöta. Aprilmaj
Tack för bra förklaring, kul att lära sig nått nytt.
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.