Igor heter våran robotklippare. Sambon som hade döpt denna innan vi träffades. Inte luskat i varför den döptes till detta.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Dammsugaren: "Dammråttan Gudrun" (kom inte överens mellan Dammråttan och stormen Gudrun så det blev en mix)
Klipparen: "Sir Klipp"
 
Vi döpte våran sjövattenpump för Trump,’because he really sucks’. Namnet skulle också passa för en (robott-)dammsugare...
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Med risk för dubbelpost (men hittade inget när jag sökte). Efter lite motstånd från min sida blev det en robot för några år sen. Bra jobbat av frugan och hon ledde väl in tankarna på Lilla gubben, så blev det. När vi skaffade en dammsugarrobot fanns det bara ett alternativ - Lilla gumman.
Helt klart är Lilla gubben mer aktiv men det kan bero på att jag inte lagt nån energi på att få Lilla gumman ”på banan” ;)
 
  • Gilla
Övningssnickarn
  • Laddar…
Förre husägaren hade en robotgräsklippare som va installerad och klar. Eftersom dem va påväg in till lägenhet hade de inte längre något behov av den (uppenbarligen) och donerade den till oss. De verkade inte ha något namn till den så vi beslutade oss att döpa den till ”Tompa” efter förre ägaren.
 
Har varken eller men Happy Ending hade tvillingarna gräs och dammsugar robotarna hetat om jag haft några.
 
Har ännu inte installerat någon själv, Men brorsans heter Kurt, givetvis efter längden på det klippta gräset ;)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mr Snoop Dog, eftersom båda gillar gräs.
 
  • Gilla
Caroy
  • Laddar…
Ivan den Gräslige.

En robotgräsklippares garage med namnet "Ivan den Gräslige" på ovansidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Min robotgräsklippare heter Håkan. Den är döpt efter min granne som förr om åren gav mig dåligt samvete med sin perfekt klippta gräsmatta medan min ständigt ”vajade för vinden”. Nu när jag har en egen Håkan mår både jag och gräset toppen:rofl:
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
I appen heter den bara "Automower" och i dagligt tal "gräsklipparen" eller "roboten".
 
  • Gilla
Kojaxx
  • Laddar…
Vi har ännu ingen gräsklippar-robot men har en dammsugare som heter Snowball (efter katten i Simpsons, samt att den är vit och rund).

Vår förra, en neato, hette Gary efter Svampbobs jamande snigel. Dock så blev Gary mer och mer förvirrad och plötsligt en dag ville han inte äta. :( Åkte bara runt och jamade, så han fick flytta till en farm på landet. Sorgen är fortfarande nära. Speciellt när Snowball är så effektiv och precis, då saknar man Garys vimsiga upptåg och ständiga konflikter med mattfransar, stolsben och gardiner.
 
Alltså. Vem bryr sig?
 
K Kojaxx skrev:
Alltså. Vem bryr sig?
En hel del tycks bry sig. Gå och sprid din negativa attityd någon annanstans. (Eller ännu bättre, låt bli helt.)
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 5 till
  • Laddar…
Går själv i väntans tider och planerad förlossning är om fyra dagar. :love:
Längtar efter den nya familjemedlemmen men har inget namn till den ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.