engs
H Husbuset skrev:
Självklart ska du ha 20 lpm. Har du betalat redan?
Ja, och lokala Bauhaus har inte svarat sen igår förmiddag, då de påstod jag betalat för 20m2. (Returnerade screenshot på deras webbsida där det står 40m2 i klartext för 20 löpmeter) I vanliga fall hade jag åkt in direkt samma dag och pratat med någon istället för över mail. Men man ska ju undvika folksamlingar och bygghandeln är packad med folk... synnerhet i söndags.
 
engs engs skrev:
Ja, och lokala Bauhaus har inte svarat sen igår förmiddag, då de påstod jag betalat för 20m2. (Returnerade screenshot på deras webbsida där det står 40m2 i klartext för 20 löpmeter) I vanliga fall hade jag åkt in direkt samma dag och pratat med någon istället för över mail. Men man ska ju undvika folksamlingar och bygghandeln är packad med folk... synnerhet i söndags.
Ja förlåt, du skrev ju tidigare att du redan har betalat. Ring konsumentrådgivaren i din kommun! Heltokigt. Detta kanske kan ta tid så du får kanske köpa ytterligare markduk på annat byggvaruhus och kräva pengar tillbaks av Bauhaus. Sicka tokstollar!
 
M
Står ju klart och tydligt "Jmf. pris: 19,95 kr/m² ", du har ju betalat för 40m²!
 
Det har blivit dubbelt hjärnsläpp. Du behöver inte kontakta nån konsumentrådgivare. Kontakta dom igen bara, och stå på dig, så lär de ordna.
Behöver du sammanhängande bit, eller funkar en likadan till bara?
 
engs
Efter tre mail i rad från mig där jag förklarade skillnaden på löpmeter och kvadratmeter, (på samma nivå som om jag gör detsamma för min femåring) samt visade på jmf. pris 19,95 * 20 och *40. Fick jag till slut åka och hämta den saknade duken...

Vet hur jag firar Valborg nu i vilket fall, skotta makadam. (y)
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Till alla er som anmärker på att det är dåligt bemannat, personalen är okunnig, dåliga varor, dåliga rutiner och allmänt dålig service.

Det här hänger ihop med att de är billigast.
För skall man vara billig, så får man spara in på den dyraste kostnaden dvs Personalen.

Gäller för stormarknader i allmänhet och tyska sådana i synnerhet.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
E
oobum oobum skrev:
Till alla er som anmärker på att det är dåligt bemannat, personalen är okunnig, dåliga varor, dåliga rutiner och allmänt dålig service.

Det här hänger ihop med att de är billigast.
För skall man vara billig, så får man spara in på den dyraste kostnaden dvs Personalen.

Gäller för stormarknader i allmänhet och tyska sådana i synnerhet.

Fast bara för man har färre personal behöver dom ju inte vara korkade... tycker hornbach lyckats bra och dom är prismässigt bra med
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Fast bara för man har färre personal behöver dom ju inte vara korkade... tycker hornbach lyckats bra och dom är prismässigt bra med
Sant, men betalar man ingenting utöver kollektivavtal och inte ger några personalförmåner så kommer kompetent personal att välja andra arbetsgivare.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
K
Köpte lite stenmjöl på lösvikt 0,40kr/kg. Fyllde mina hinkar med cirka 15 Liter styck.
När jag väl skall betala så hävdar dom att 1L väger 3 Kg och att det minsann står så i deras listor. Jag försökte förklara för 3 personer att 1,8T/m3 är mer rimligt men att jag kunde sträcka mig till att godta 2T/m3.
Till slut gav dom vika, men det var fan inte lätt. Handlade inte om många kronor, det var mer en principsak.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Bauhaus? En del av personalen på utfartskontrollen på drive-in:en på Hornbach i Gbg är väl inte helt smarta heller och verkar hellre sitta och kolla Facebook än att lyfta på arslet och ge det där lilla extra i service. Hade ett litet samtal om detta med de yngre tjejerna i kuren för ett tag sedan. Tror dock inte det hjälpte.
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
Yes, Bauhaus.
 
K KjellTimell skrev:
Köpte lite stenmjöl på lösvikt 0,40kr/kg. Fyllde mina hinkar med cirka 15 Liter styck.
När jag väl skall betala så hävdar dom att 1L väger 3 Kg och att det minsann står så i deras listor. Jag försökte förklara för 3 personer att 1,8T/m3 är mer rimligt men att jag kunde sträcka mig till att godta 2T/m3.
Till slut gav dom vika, men det var fan inte lätt. Handlade inte om många kronor, det var mer en principsak.
Det spelar ingen roll vad det faktiskt väger per ton om du ändå betalar för vikt. Men du säger att dom tog betalt för volym med en felaktig omräkningsfaktor?
 
Rucker Bauhaus är bra på alla sätt.
Fantastiskt sortiment,jättebillig hemkörning (99kr), generösa öppettider,
Sen kan man inte begära att personalen skall vara utbildade snickare, är nog så svårt att få tag i hantverkare ändå.

däremot byggmax lämnar mycket att önska
Väldigt begränsat sortiment, extremt lite personal iallafall i Kungsbacka butiken.
Vi pratar 50-75 meter kö på mätningen och nästan lika lång kö till kassan varje helg.
Personal?
Jodå 1 person ute för att mäta och 1 i kassan....
 
M Mikaelzii skrev:
Rucker Bauhaus är bra på alla sätt.
Fantastiskt sortiment,jättebillig hemkörning (99kr), generösa öppettider,
Sen kan man inte begära att personalen skall vara utbildade snickare, är nog så svårt att få tag i hantverkare ändå.

däremot byggmax lämnar mycket att önska
Väldigt begränsat sortiment, extremt lite personal iallafall i Kungsbacka butiken.
Vi pratar 50-75 meter kö på mätningen och nästan lika lång kö till kassan varje helg.
Personal?
Jodå 1 person ute för att mäta och 1 i kassan....
Vad har du för lyx-byggmax?? I Torslanda brukar det vara samma tjej som mäter och som sköter kassan...
 
  • Gilla
  • Haha
oscarwww och 6 till
  • Laddar…
wildeside
Måste gå bra för Bauhaus!
Skulle köpa virke till en altan men när jag ska köra in och lasta så står det en stor skyllt Att dom inte tar emot kontanter i drive in delen.
Så tydligen går det så bra för dom att mina kontanter inte duger utan att jag ska åka in och lasta gå bort till kassan och betala gå tillbaks till bilen och köra ut. Tror att dom kunder som skulle ha hamnat bakom mej i kön i drive in delen skulle bli jätte imponerade.
Och ja jag är lat och vill lösa allt den enklaste vägen, så jag åkte till en konkurrent med mina kontanter som välvilligt tog emot dom.
Så kontenta blev att Bauhaus missa 26000 kr den här gången och jag har svårt att tänka mej att åka dit igen även om jag ska betala med kort.
Sverige är fantastiskt riksbanken ger ut sedlar och mynt som sen inte fungerar som betalnings medel, hur f**n täkte dom då?
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.