Det är ingen chansning att använda aceton.
 
F
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag använde riktig cleaner, den innehåller butanon, inte aceton.
Känns väldigt dumsnålt att chansa just med rengöring.
[länk]

Allt fungerade direkt, inga läckage alls.
jag har också den cleanern men skrev aceton. Det är exakt samma effekt på PVC. Det jag ät noga med är däremot att använda det blå limmer för där märker jag en skillnad.
 
Märker du skillnad på Griffon och Tangit alltså?
Jag har använt båda och tycker resultatet blir bra med båda.
 
Använt tangit aceton och tangit lim.
Viktigt dock med oljefri aceton.
 
F
FredrikR FredrikR skrev:
Märker du skillnad på Griffon och Tangit alltså?
Jag har använt båda och tycker resultatet blir bra med båda.
WDF05 är det väl då. Det är en konsistensfråga. Fetare sträng som fyller bättre tycker jag.
 
Poolen nådde 32 grader vid elvatiden idag. Då tog vi bort täcket och började bada. Sen dess har värmepumpen stått helt stilla och temperaturen i poolen är fortfarande 32 grader åtta timmar senare.

Jag trodde först att pumpen var sönder eftersom den aldrig startade men när jag ändra inställningarna till 34 grader så startade den direkt.

Är inte det sjukt?
 
32 är nice, ungefär då det slutar kännas kallt precis när man hoppar i
 
  • Gilla
PearlhouseJam och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Poolen nådde 32 grader vid elvatiden idag. Då tog vi bort täcket och började bada. Sen dess har värmepumpen stått helt stilla och temperaturen i poolen är fortfarande 32 grader åtta timmar senare.

Jag trodde först att pumpen var sönder eftersom den aldrig startade men när jag ändra inställningarna till 34 grader så startade den direkt.

Är inte det sjukt?
Var det kallt, frös du?

Det är mycket energi i vatten så det tar tid att kyla och värma. Vi hade regn i två dagar i veckan. Mao kallt, trots det sjönk vattentemperaturen bara två grader ner till kyliga 29,5 °C.

Har omlokaliserat till en infinitypool, lite kallare (24°C), men helt underhållsfritt.

Glad Midsommar!
 
  • Tranquilt landskap med brygga som sträcker sig ut i en spegelblank sjö med näckrosblad och skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Var det kallt, frös du?

Det är mycket energi i vatten så det tar tid att kyla och värma. Vi hade regn i två dagar i veckan. Mao kallt, trots det sjönk vattentemperaturen bara två grader ner till kyliga 29,5 °C.

Har omlokaliserat till en infinitypool, lite kallare (24°C), men helt underhållsfritt.

Glad Midsommar!
Jag är bara förvånad över att poolen höll sina 32 grader hela dagen utan täcke eller tillskott av ny värme. Det är ju bara positivt dock.

Glad midsommar
 
Katarsis Katarsis skrev:
Jag är bara förvånad över att poolen höll sina 32 grader hela dagen utan täcke eller tillskott av ny värme. Det är ju bara positivt dock.

Glad midsommar
Det har ju varit stekhett idag... :D
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Det har ju varit stekhett idag... :D
Jag ställde ner värmepumpen till 30 grader så att den inte skulle behöva kämpa under natten. Vid 10 idag var temperaturen 31 grader. Helt grymt.
 
  • Gilla
PearlhouseJam och 1 till
  • Laddar…
Hoppas ni alla hade en fin midsommar. Flera här inklusive jag sa att detta var den bästa midsommarafton någonsin.

Tack till er alla som har hjälpt till att ro detta projektet iland i tid.
 
  • Nybyggd träterrass med möblerat matbord, grill och pergola bredvid ett orange hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd uteplats med matbord klädd i rutig duk, stolar och en pergola, redo för midsommarfirande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Personer firar midsommar med bad i en trädgårdspool, flytringar och leenden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Man med solglasögon och kroppsmålning håller ett barn på en träterrass under midsommarfirande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Man grillar kött på en gasolgrill under en solig midsommarafton.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 21 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Det är vi som ska tacka dig för att vi fått följa med på din resa till ett midsommardopp.

Snyggt genomfört och på rekordtid!

Ps
Det ser trångt ut i poolen, dags att bygga större:p
 
  • Älska
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det är vi som ska tacka dig för att vi fått följa med på din resa till ett midsommardopp.

Snyggt genomfört och på rekordtid!

Ps
Det ser trångt ut i poolen, dags att bygga större:p
Har inte plats men slipar redan på vårt ultimata mål då vi ska bygga hus. Då blir det 8x4 med djupdel och gaveltrappa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.