dra inte trallen för hårt bara så kan du ju släppa upp sista brädan om det behövs. jag la inget ändträ mot vattnet någonstans.. då är det ju lite värre men det är nog bra att undvika. var ändå nervös om det skulle bli problem pga fukten, men de plankorna har klarat sig bättre än de som är ute. thermowood iofs.
 
Katarsis Katarsis skrev:
Ligger trallen rakt på linerlisten?
tänkte på det hur du skrev sen.. jag satte inte linern själv.. poolfirman gjorde det.. och det är 9 år sen..men jag vet inte att det sitter ngn list..tror det var en ca 8cm bred typ av dubbelhäftande tejp längs kanten
 
P Peter_Bromma skrev:
tänkte på det hur du skrev sen.. jag satte inte linern själv.. poolfirman gjorde det.. och det är 9 år sen..men jag vet inte att det sitter ngn list..tror det var en ca 8cm bred typ av dubbelhäftande tejp längs kanten
Jaha, där ser man. Jag klurar ut något. Tack för hjälpen.
 
Katarsis Katarsis skrev:
Jaha, där ser man. Jag klurar ut något. Tack för hjälpen.
tack själv, kul att följa din tråd!
 
Jonas Persson
Vet inte om du har exakt samma list. Men det är inte svårt att häkta i linern mitt på. Problemen är hörnen, speciellt om du har en liner som är "för liten" så att den sträcks ut snyggt.

Jag skulle montera linern först då det är knepigt nog att få den på plats utan en sarg som sitter i vägen.

Läs MathisS strapatser med sitt byte https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.700
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vet inte om du har exakt samma list. Men det är inte svårt att häkta i linern mitt på. Problemen är hörnen, speciellt om du har en liner som är "för liten" så att den sträcks ut snyggt.

Jag skulle montera linern först då det är knepigt nog att få den på plats utan en sarg som sitter i vägen.

Läs MathisS strapatser med sitt byte [länk]
Jag misstänkte det. Kruxet är att jag vill utgå från poolkanten när jag bygger däcket.
 
Jonas Persson
Så frågan är om det är ok att senarelägga däcket eller om det innebär att du blir än mer försenad och bommar pollbygge på en månad?:thinking:

Det går att bada utan däck och du har en dag eller två på dig att lägga däcket innan vattnet är varmt nog. Så allt sammantaget borde inte premiärdoppet i varmt vatten försenas om du lägger trallen efteråt.

Samtidigt får du bästa möjliga förutsättningar att få dit linern snyggt. Du är noggrann och kommer i alla fall att svära en del innan den sitter tillräckligt bra för att du ska bli nöjd.

Sen är jag övertygad om att du kan måtta var de andra brädorna ska ligga om du absolut måste lägga däcket först, men jag skulle vänta och använda tiden till förberedelser och funderingar.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så frågan är om det är ok att senarelägga däcket eller om det innebär att du blir än mer försenad och bommar pollbygge på en månad?:thinking:

Det går att bada utan däck och du har en dag eller två på dig att lägga däcket innan vattnet är varmt nog. Så allt sammantaget borde inte premiärdoppet i varmt vatten försenas om du lägger trallen efteråt.

Samtidigt får du bästa möjliga förutsättningar att få dit linern snyggt. Du är noggrann och kommer i alla fall att svära en del innan den sitter tillräckligt bra för att du ska bli nöjd.

Sen är jag övertygad om att du kan måtta var de andra brädorna ska ligga om du absolut måste lägga däcket först, men jag skulle vänta och använda tiden till förberedelser och funderingar.

Du har rätt i teorin men jag fungerar inte så
:crysmile: dessutom ska vi ha stor fest på midsommar och vill ha allting klart då.
Finns ingen tid att ligga på sofflocket.

Jag får mäta.
 
Jonas Persson
Vi som sitter på läktaren väntar med spänning på linerhindret, innan slutspurten mot slutmålet och det stora plasket. :p
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vi som sitter på läktaren väntar med spänning på linerhindret, innan slutspurten mot slutmålet och det stora plasket. :p
Fick precis besked om att linern är skickad :cool:
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Då kanske helgen är räddad för oss alla. Vi får se dig jobba på en massa bilder som du lägger upp så vi blir avundsjuka ;)
 
  • Haha
Katarsis
  • Laddar…
R roli skrev:
Då kanske helgen är räddad för oss alla. Vi får se dig jobba på en massa bilder som du lägger upp så vi blir avundsjuka ;)
Gott snack!
 
  • Gilla
PearlhouseJam
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vi som sitter på läktaren väntar med spänning på linerhindret, innan slutspurten mot slutmålet och det stora plasket. :p
Läktaren?

Jag sitter vi poolen och kollar på en ny liner och vatten som är 31grader. Verkar så varmt att jobba idag.
 
  • Gilla
Katarsis och 1 till
  • Laddar…
Det är inte jättelätt att bygga trädäcket baklänges. Utan att sätta frisen. Jag vill ju ha hel bräda både längst ut och längst in. Jag kommer få grått skägg av detta.
 
Jonas Persson
MathiasS MathiasS skrev:
Läktaren?

Jag sitter vi poolen och kollar på en ny liner och vatten som är 31grader. Verkar så varmt att jobba idag.
Nu blir jag avundsjuk, kom precis upp ur min kalla pool, 30,5°C.

Jepp, blev en vit dag här också - projekten får vänta. Skönt att se andra slita dock:cool:
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.