Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Bra fråga, slapp problemet i och med pooltaket och gaveltrappa.

Antar att stege och skyddstäcke sitter i var sin ända.
Täcket rullas mot staketet är det enda jag vet.
 
Jonas Persson
Antog det och det ser ut som om du vill komma upp i andra änden.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Antog det och det ser ut som om du vill komma upp i andra änden.
Ja det känns vettigt.
 
Jonas Persson
Tänk på att stegen kan du montera när du blir gammal. Du kommer i och ur poolen utan den tills du kommit på något klurigt sätt att montera den på.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tänk på att stegen kan du montera när du blir gammal. Du kommer i och ur poolen utan den tills du kommit på något klurigt sätt att montera den på.
Sant. Min fru behöver inte bada :crysmile:
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Sant. Min fru behöver inte bada :crysmile:
Kran
 
  • Gilla
PearlhouseJam och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Har aldrig studerat en badstege för linerpool. Men jag antar att den inte ligger an mot linern. Den borde vara fastsatt några decimeter in från poolkanten och sen ligga dikt an mot däcket och sticka ut en bit i poolen så att stegen hänger fritt ner i poolen.

Detta skulle innebära att fästpunkten drar och inte trycker mot trallen. Mao behövs bult eller grov skruv som förankras i en rejäl regel som kan ta lyftande krafter.

Hur är reglarna fastsatta där trappan kan tänkas sitta, kan de hantera dessa krafter?

Allt förutsatt att jag tänker rätt...:geek:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Har aldrig studerat en badstege för linerpool. Men jag antar att den inte ligger an mot linern. Den borde vara fastsatt några decimeter in från poolkanten och sen ligga dikt an mot däcket och sticka ut en bit i poolen så att stegen hänger fritt ner i poolen.

Detta skulle innebära att fästpunkten drar och inte trycker mot trallen. Mao behövs bult eller grov skruv som förankras i en rejäl regel som kan ta lyftande krafter.

Hur är reglarna fastsatta där trappan kan tänkas sitta, kan de hantera dessa krafter?

Allt förutsatt att jag tänker rätt...:geek:
Jag vet att jag har läst att andra satt förstärkning där stegen möter linern då jag antar att min gör det också. I övrigt har jag inga bra svar på dina frågor.
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Jag vet att jag har läst att andra satt förstärkning där stegen möter linern då jag antar att min gör det också. I övrigt har jag inga bra svar på dina frågor.
Men du har stegen? Dags att börja fundera innan du lägger trallen.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Spacklat. Ganska varmt nere i hålet idag.
 
  • En uppfälld stege mot en nyspacklad blå vägg med två hinkar, en svart och en vit, på ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mackan_H
  • Laddar…
Då får du ju bada innan midsommar :cool: i svett ...
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
menar du att den sista laddningen fogskum inte satt fast i springorna mellan blocken?
 
Katarsis Katarsis skrev:
Spacklat. Ganska varmt nere i hålet idag.
intressant badstege.. nå ja.. det funkar säkert ;-)
 
  • Gilla
Hallerudsbo
  • Laddar…
F
Katarsis Katarsis skrev:
Spacklat. Ganska varmt nere i hålet idag.

Du är övernoga... Jag provade både spackel och forskum. La snabbt ner spackel och fogade på med skum efter bästa förmåga. Skar bort överskott och rev ner resten av topparna med excenterslip modell fet Festool och ca 60-80 papper. Funkade utmärkt på väggarna till försvetsad tunn liner. Det är botten och det där sista sandkornet som gör en galen ändå.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du är övernoga... Jag provade både spackel och forskum. La snabbt ner spackel och fogade på med skum efter bästa förmåga. Skar bort överskott och rev ner resten av topparna med excenterslip modell fet Festool och ca 60-80 papper. Funkade utmärkt på väggarna till försvetsad tunn liner. Det är botten och det där sista sandkornet som gör en galen ändå.
Jag gillade inte hur det blev med fogskummet och grunda skador gick inte att fylla med skummet. Nu har jag slipat ena långsidan med 240 papper. Det blev väldigt bra. Är säkert överkurs men det är för att jag ska kunna sova gott om natten.

Jag slipade ner topparna på plattan idag och ska spackla den med Portlandcement ikväll.

Sen blir det trädäck för hela slanten tills jag får linern.
 
  • Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.