Stickan56
P pleqtiz skrev:
En liten leverans som jag fick för ett tag sedan! Alltid nåt speciellt med att få hem verktyg :oops:
[bild]
[bild]
Kul med personer som satsar på kvalitetsprylar istället för Lidl-sortimentet.

Stickan
 
  • Gilla
Stefan N och 2 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Otroligt trött på den höga ljudnivån på min kompressor (96 decibel). Så jag var på Bauhaus på lunchen och köpte denna Senco med samma tankvolym (24 liter) som min nuvarande, men med 65 decibel. En otrolig skillnad blev det. Nu kan jag stå bredvid kompressorn utan att störas av ljudet och/eller ha hörselskydd på mig.

[bild]
65 decibel är inte illa. Blev lite sugen själv nu :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
G-83 G-83 skrev:
Pausar gör du genom att trycka till bluetoothknappen på vänster kåpa en gång. För att byta till nästa låt trycker du två gånger.
Funkar inte om man har Siri?
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Jag har iPhone men knappstyrningen tror jag inte har med märke på telefonen att göra. Om du lyssnar på någonting via bluetooth och trycker till knappen på vänster kåpa en gång ska det pausas. Samma funktion som när du svarar på inkommande samtal.

Jag kan även, via Siri be hörselskydden läsa upp sms, ringa, skicka sms mm. Då håller du inne knappen tills det piper.
 
Två förpackade säkerhetssele-kits med orange spännband och svarta vadderade remmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte för att jag vet vad jag ska med kobenet (kalvbenet?) till, men kunde inte låta bli. Det är ju så sött.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Inte för att jag vet vad jag ska med kobenet (kalvbenet?) till, men kunde inte låta bli. Det är ju så sött.
När jag berättade för några kollegor om att jag köpt ett sånt där koben när dom precis blivit lanserad i handeln så vart jag rejält mobbad och utskrattad men det dröjde inte länge förns dom alla hade sånna koben i sina verktygslådor.. Ett av Hultafors mest underskattade verktyg(y)
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 7 till
  • Laddar…
Ja, jag skulle tro att det inte dröjer så länge innan ett första lämpligt jobb dyker upp även om jag inte har någon kännedom om något just nu.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det blev en liten svets:
[bild]
De där har man bränt mycket med. Fin svets.
 
Avgradare NOGA ng-3710 används för att ta bort skärskägg från ett borrat hål i en metallprofil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En avgradare märkt NOGA ng-3710 används för att ta bort skärskägg från ett precisionsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte en avgradare för invändiga hål. 360kr från laitis. Eller snarare de beställde en.

NOGA ng-3710 heter den för info. Hatar skärskägget man får i precisionsrören oavsett borr.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Hade dom någon för utvändiga hål? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Ellmanstrp och 5 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
När jag berättade för några kollegor om att jag köpt ett sånt där koben när dom precis blivit lanserad i handeln så vart jag rejält mobbad och utskrattad men det dröjde inte länge förns dom alla hade sånna koben i sina verktygslådor.. Ett av Hultafors mest underskattade verktyg(y)
Jag har haft mitt i snart två år. Mycket belåten med det lilla verktyget. Jag är ingen hantverkare men när jag hjälpte till med att "husfixa" dansstudion (en sådan där hjälpatilldag) så var där en snickare som svor över några lister. Då drar jag fram den lilla röda och Hultafors fick en kund till...
 
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
T
H Husägaren87 skrev:
Jag var också på Bauhaus igår och köpte en DeWalt dwe7485.
[bild]

Den kostar 7995kr på Bauhaus, men den säljs på Bolist för 6490kr, så med Bauhaus underbara prisgaranti så betalades endast 5711kr, vilket jag ändå får anse som ett bra pris för en så hyllad maskin.
Gjorde precis samma sak idag, tack för tipset.
 
  • Gilla
Husägaren87
  • Laddar…
Paket från Tyskland, ser ni vad det är? :D
Öppnad kartong från Tyskland med byggverktygsdel i plastförpackning, troligen ett längdstopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste råkat kasta detta ihop med emballaget till GCM10SDn för snart 13år sedan.. Bra med längdstopp när man snart renoverat klart  :oops:
Nåja, klar blir man nog aldrig. :crysmile:
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
G
FredrikR FredrikR skrev:
Paket från Tyskland, ser ni vad det är? :D
[bild]
Måste råkat kasta detta ihop med emballaget till GCM10SDn för snart 13år sedan.. Bra med längdstopp när man snart renoverat klart  :oops:
Nåja, klar blir man nog aldrig. :crysmile:
Gaanska lång leveranstid om du beställde för 13 år sedan. :D
 
Du vet, bättre sent än aldrig.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.