Ah tack, inte hittat reklambladen innan :)

Då är bara frågan om man kan vänta 5 veckor på den eller inte...
 
Skulle tippa att det inte är någon (i Sverige) som testat trimmern tidigare. Tror det är första gången den är med i sortimentet?
 
Humulus Humulus skrev:
Skulle tippa att det inte är någon (i Sverige) som testat trimmern tidigare. Tror det är första gången den är med i sortimentet?
Aha, så kan det ju vara. Jag tog bara för givet att det var en sådan produkt som snurrat runt ett tag.
Då får man suga på karamellen och se om man orkar vänta för att göra ett test
 
Denna man verkar ha allt. Dubbelkolla bara att det är samma modell. Annars finns säkert annan video av honom.

 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
O oskarsch skrev:
Dom är ju ärliga med hur stabil bandsågen är i alla fall. Produktbilden visar tydligt hur du bör hålla fast i den för att den inte ska tippa :D
det var max tjocklek. Måttband visar max tjocklek på träbit som ligger på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbitar i olika tjocklekar på ett arbetsbord med verktyg och en röd penna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Mätning av träplankans tjocklek med en tumstock, maxgräns markerad på plankan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Humulus Humulus skrev:
Det skumma är att det står inget om laddaren...så än så länge får man väl anta att laddaren
medföljer maskinerna.

I alla tidigare fall av när batterierna (och laddarna) säljs separat så har det också blivit en prishöjning för
konsumenten. Egentligen skulle ju maskinerna + laddare + batteri kunna bli billigare, då en fördel för säljaren (som inte ska underskattas) är inlåsnings-effekten. Du börjar med en maskinserie (tex Ryobi) och sen känner du dig tvungen att fortsätta köpa deras produkter, när det är dags för nästa verktyg av annan sort...
Men efter ett tag så tenderar verktygen att kosta lika mycket som dom gjorde med batteri och laddare. (även om dom är lite billigare först).
Alla maskiner jag har handlat har varit utan laddare om de är utan batteri. brukar vara några kronor billigare att.köpa allt ihop än separat, men jag har typ 5 maskiner och 2 4ah batterier och 2 laddare nu nu så jag gillar den lösningen då det jag lägger till nu är rätt billigt
 
Fairlane
Att skicka med laddare med alla saker men i te batteri känns meningslöst. Antingen både batteri och laddare i i paketet eller ingendera.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
För den som behövde komplettera dyckertpistol med spik. För er som inte har koll så är den blåa kanten onsdagserbjudande (nästa vecka 17/6).

Reklambild för Parkside elektrisk häft- och spikpistol med tillhörande häftklamrar och spik på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit från torsdag till onsdag i originalinlägg pga Lidls verktygshysteri.
Kampanjskylt för "Från Onsdag 17/6" över oskarpt foto av dyckertpistoler och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Har denna spikpistol sålts tidigare på Lidl? Någon som har den isf och kan uttala sig om den funkar bra till att spika golvlister med?
 
D Denaxe skrev:
Har denna spikpistol sålts tidigare på Lidl? Någon som har den isf och kan uttala sig om den funkar bra till att spika golvlister med?
Snälla läs igenom tråden eller gör en sökning så finner du vad du söker.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Snälla läs igenom tråden eller gör en sökning så finner du vad du söker.
Ja det är ju bara 2200 inlägg :rofl: kör hårt!
 
  • Gilla
Mick13 och 2 till
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Ja det är ju bara 2200 inlägg :rofl: kör hårt!
9 inlägg enligt sökmotorn ;)

Skärmdump av forumtråd om Lidl verktyg med sökfältet fyllt med ordet "Spikpistol".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av diskussionsforum med inlägg om verktyg, specifikt en spikpistol, från Lidl.
 
  • Älska
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
D Denaxe skrev:
Har denna spikpistol sålts tidigare på Lidl? Någon som har den isf och kan uttala sig om den funkar bra till att spika golvlister med?
Ja, det har den, samma pris som tidigare har jag för mig. Den tar inte så långa spik, upp till 32mm tror jag, så jag skulle nog inte satsa på den för det användningsområdet. Jag har kört en del med klamrar och där behöver man trycka väldigt hårt mot materialet för att klammern ska gå in hela vägen, vilket inte är optimalt för listspikande kanske.
 
D Denaxe skrev:
Har denna spikpistol sålts tidigare på Lidl? Någon som har den isf och kan uttala sig om den funkar bra till att spika golvlister med?
Den är lite trött. Rekommenderar lite kortare klamrar kanske 20 till trä. Den kräver att man håller mot ordentligt för att få i klamrar hela vägen; pistolen är ganska lätt.

Skulle nog inte använda den till golvlist även om det kanske skulle gå. Inte testad den med dyckert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.