Hej! Jag är gärna med och tävlar!

1. Jag behöver högtryckstvätten för att rengöra min båt efter säsongen. Rengöra plattor och uppfarten från mossa och smuts. Garageporten, trall , cyklar, hustaket och även avloppet med rätt insats. Det finns mycket olika att rengöra helt enkelt.

2. Jag är rätt analytisk av mig och hade nog kunnat författa bra vad jag tycker. Har ju en del olika saker i olika material att rengöra. Har testat industriell maskin genom jobbet och har ägt en liten billig modell för hemmabruk och har det att jämföra med.

3. Har störst behov av en stor eller mellan.

Mvh
Andreas
 
Kul tävling, här kommer mitt bidrag:

Bosch GHP 5-65 X vore toppen eller någon mellanvariant.

Bra också med kort pistol på Bosch GHP 5-65 X då denna högtryckstvätt passar en gun-slinger av
H2O och jag kommer naturligtvis använda pistolen lika vilt som värsta Billy the Kid så att grannarna kommer få sätta upp “WANTED” skyltar i området med pris på mitt huvud. Så bra testpilot kommer jag bli. Eftersom den är tillverkad i Italien kan sommaren likna vid en Spaghetti-western.

Skämt o sido äro sommaruppgifterna för denna klarlagda och kommer att få jobba hårt:

- En lång omlagd plattläggning med mycket mossa och missfärgningar ska testas.
- Sittmöbler och en rottingstol som sett bättre dagar ska målas om och behöver få sig en dusch.
- Mina föräldrars altandäck innan sommarens inoljning.
- En gammal skorsten som är nedmonterad och ska restaureras bör avlägsnas från fett och smuts.
- Invändigt och under en trissjolle med alltför mycket alger och beväxning.
- En och annan mexikansk stand-off
 
Hej!

Vad trevligt!

1. Jag vill använda högtryckstvätten för att rengöra blandningsmaskinerna för vår nyligen började lilla rödfärg/slamfärgfabrik.
2. Jag tror att jag är den ultimata personen att testa eftersom jag planerar och dokumenterar mina testaktiviteter mycket noggrant. Det jag vill rengöra (varje vecka) är dessutom ganska svårt att rengöra på ett annat sätt.
3. Jag skulle vilja ha en medelstor eller stor högtryckstvätt. Det är viktigt att enheten har en tvålsuganläggning.
 
Jag är gärna med och testar!

1. Jag har ett ganska normalt villabehov, med tvätt av altan och diverse stenplattor. Men även rengörning av diverse småmaskiner, bilarna, husvagnen och båt.
2. Min mycket gamla kärcher tappar tryck. Det vore perfekt med en ny så kan min treåring få använda den gamla, så kan jag äntligen få använda en högrtryckstvätt i fred när bilen ska tvättas :rofl: Jag ser även fram emot att få skriva en grundlig recension, och jämföra tvätten med min gamla, farsans, samt den vi har i mitt hobbygarage.
3. Vilken storlek som helst hade nog klarat mitt behov, men jag säger medel, för en lite större är alltid bättre.

/Per
 
Kära Byggahus.se,

Stort tack för en fantastiskt lärorik samt intressant hemsida. Nedan följer svaren på frågorna:

Svar:

1.Högtryckstvätten kommer främst att användas till att tvätta bilen men även till att skura altaner samt stenplattor.

2. Då jag är nyinflyttad i mitt första hus så är det många verktyg som behöver införskaffas. Detta leder till att hushållskassan fått sig en törn. Köpstopp från sambon har kommit som ett brev på posten och de flesta verktyg har man fått hyra alternativt låna av någon vänlig själ.

3. Jag har främst behov av en stor högtryckstvätt, men blir glad för vilket som.

Tack på förhand!
 
Hej

1. Jag skulle använda den till allt som den går att använda till, altan, betongtrappa, stenläggning, husgrund?, båten, m.m

2. Jag, och min tvillingsyster som också kommer använda den, har en funktionsnedsättning som gör att vi inte kan/orkar lyfta och hantera alltför tunga saker, dock behöver vi ta hjälp av diverse maskiner för att kunna utföra olika arbetsmoment som är arbetstunga och belastande just pga vår funktionsnedsättning.

3. Vet att det blir lite motsägelsefullt men jag/vi behöver alltså en liten nätt och lätt men ändå kraftfull maskin.

:)
 
1. Den ska vi ha till att få bort algpesten och ogräset på markstenen vid huset. Även få rent altanen, bilen.
2. Har som ni ser på bilden en utomordentlig hjälpreda! Perfekt användare för att testa användarvänligheten för barnfamilj. Bor i ett 180 kvm enplans stort hus där tidigare ägare ej skött om huset. Behövs mycket kärlek vilket vi vill kunna ge om vi då ändå hade en högtryckstvätt. ( Den på bilden är svärföräldrarnas när vi hjälpte dem tvätta deras altandäck. )
3.Mellan/stor. Helst en Husqvarna PW360 :)
 
  • Barn använder högtryckstvätt för att rengöra altandäck i soligt väder.
Hej!

1. Vi har mycket mossa på hustaket och ogräs på plattorna runt huset. Altandäcket skulle behöva spolas med.
2. Det vore enklare att spola bort mossan på hustaket. Vi har hört att man kan tom spola från marken. När vi är gamla skulle det var säkrare för oss än att klättra upp på taket. :oops:
3. Det vore kanske bra med mellan eller stor storlek.
 
När man har hus behöver man mycket,
och det måste även klara trycket.
Jag har hittat det som sambon ännu inte har,
en gåva som nog kan ge honom ett par bar.
Perfekt till huset, bilen, staketet m.m. här hemma,
vad han ska använda den på får han själv bestämma.
All smuts försvinner snabbt och lätt,
med en effektiv högtryckstvätt!

Kan tyvärr ingenting om högtryckstvättar men antar att en mellan räcker långt om man vinner.
 
nikasp
Jag önskar en mellan i Stihl med Stihl RE130. Behöver kunna tvätta bil och tegelpannor mm i vårt spartanska torp i Sörmland.
 
1: Ska användas till rengöra altandäck och altantak , bilen, stenplattor, studsmatta och i vår hustak där det behövs, har svåra beläggningar ,

2: Solen skiner och sommaren är här med all sin grönska. Huset o altanen o bilen o studsmatta är skinande rent med högtryckstvätt och jag har inget mer att önska

3: Stor
 
1 - Vad ska jag INTE använda den till.....? Tvätta bilen såklart, tvätta av terrassen, spola ur hängrännor, spola bort mossan på taket på friggeboden jag har, spola bort en massa mossa som växer på mina gamla markstenar - användningsområdet är ENORMT(y)

2 - För att jag inte "bara" kommer att tvätta bilen, utan ser framför mig att jag inhandlar diverse tillbehör för att kunna utnyttja den till max :D

3 - Jag gissar att alla mina behov kommer att kräva en modell stor.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Hej!
1.Vi använder högtryckstvätt till bilar ,traktorer,crossmotorcyklar,häststall,hundgård,hönsgård & trädgård.
2.Vi är en stor familj som pysslar med det mesta när det gäller fordon,trädgård & djur.Vi bor efter grusväg så högtryckstvätten används flitigt flera gånger i veckan.Vi har genom åren fått stora krav på hur en tvätt ska fungera & vara konstruerad så vi kan nog göra ett bra & varierat långtest.
3.På vår gård är det stora tvättar som trivs bäst.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
1.Tvätta bilar,crossmotorcyklar,ì stallet,hundgården, hönsgården & trädgården.
2.Vi använder högtryckstvätt flera gånger i veckan då vi har många djur & många fordon så vi kan testa en högtryckstvätt på väldigt många sätt.
3.Det behövs en kraftfull (stor) högtryckstvätt.
 
1: kommer dela den med mina 47 grannar i radhusområdet där jag bor. Den kommer användas till att spola av träaltaner, gångar med betongplattor och övrig rengöring utomhus.

2: om vi får möjlighet att testa kommer det inte vara åsikten från en person utan en utvärdering av användarvänlighet och hanterbarhet baserat på många personers åsikter. Det ger en bra grund för den sammanlagda bedömningen blir mer nyanserad. Det kommer också innebära att maskinens hållbarhet testats då den kommer användas på större ytor jämfört med om den testas av en enskild person.

3: önskar testa en så kraftfull maskin som möjligt då den kommer användas för att täcka många människors behov och därmed behöver klara av att användas under så lång tid som möjligt.
 
1. I sommar satsar vi på "Svemester"! Vi har en båt som behöver omvårdnad så högtryckstvätten vore guld värd då den tidigare ramlat i golvet och gått sönder. Till huset hör en enorm terrass som vi ännu inte gått lös på inför semestern och sonen som jobbar ute på landet har ofta lerig och smutsig bil. Husets fasad ska tvättas inför sommarens målning. Det finns många användningsområden här hemma och det vore underbart att slippa den tunga utgiften i tider då vi båda är permitterade från våra jobb och inkomsten minskat tvärt.

2. Är en händig kille som har en händig fru! Vi älskar projekt året runt. Det är väl enda fördelen med permittering att man hinner med sitt hus! ;) Jag har möjlighet att testa högtryckstvätten på olika material och ser det som en stor fördel. Delar vanligtvis med mig av mina erfarenheter till kollegor och grannar så att beskriva positiva och ev negativa erfarenheter med ord och bild blir både intressant och kul.

3. Jag skulle tro att en mellan eller stor maskin blir perfekt för sommarens uppdrag! Hoppas på tur. (y)
 
  • Båt och vattenskoter förtöjda vid en brygga i solnedgången.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.