En kik i Lidls Sommarbroschyr ger tyvärr ett nytt och inte alls så skojigt resultat: Det förefaller att även Lidl hoppar på trenden att sälja verktygen UTAN batterier...Och då med i princip samma priser som man tagit förut för samma verktyg MED batterier :(
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
En kik i Lidls Sommarbroschyr ger tyvärr ett nytt och inte alls så skojigt resultat: Det förefaller att även Lidl hoppar på trenden att sälja verktygen UTAN batterier...Och då med i princip samma priser som man tagit förut för samma verktyg MED batterier :(
håller inte med här. prisskillnaden är nästan lika vad ett batteri kostar löst. så jag tycker det är bra. onödigt att betala för batterier och framförallt laddare när man har 2-3st redan.
 
  • Gilla
JonasMunding
  • Laddar…
Hur kom du fram till det? Jag fick skillnaden till max 100kr i något fall.
Dock har ju inte alla produkter varit aktuella på ett tag.


F fangalid skrev:
håller inte med här. prisskillnaden är nästan lika vad ett batteri kostar löst. så jag tycker det är bra. onödigt att betala för batterier och framförallt laddare när man har 2-3st redan.
 
Humulus Humulus skrev:
Hur kom du fram till det? Jag fick skillnaden till max 100kr i något fall.
Dock har ju inte alla produkter varit aktuella på ett tag.
det kanske skiljer mellan verktygen men tigersågen kostade 699 kr med batterier och nu kostar den 399 kr. Då lägger jag hellre dom 300 kr på något annat när jag inte behöver batterier. Tror också att vinkelslipen låg däromkring.
 
Det skumma är att det står inget om laddaren...så än så länge får man väl anta att laddaren
medföljer maskinerna.

I alla tidigare fall av när batterierna (och laddarna) säljs separat så har det också blivit en prishöjning för
konsumenten. Egentligen skulle ju maskinerna + laddare + batteri kunna bli billigare, då en fördel för säljaren (som inte ska underskattas) är inlåsnings-effekten. Du börjar med en maskinserie (tex Ryobi) och sen känner du dig tvungen att fortsätta köpa deras produkter, när det är dags för nästa verktyg av annan sort...
Men efter ett tag så tenderar verktygen att kosta lika mycket som dom gjorde med batteri och laddare. (även om dom är lite billigare först).
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Det skumma är att det står inget om laddaren...så än så länge får man väl anta att laddaren
medföljer maskinerna.

I alla tidigare fall av när batterierna (och laddarna) säljs separat så har det också blivit en prishöjning för
konsumenten. Egentligen skulle ju maskinerna + laddare + batteri kunna bli billigare, då en fördel för säljaren (som inte ska underskattas) är inlåsnings-effekten. Du börjar med en maskinserie (tex Ryobi) och sen känner du dig tvungen att fortsätta köpa deras produkter, när det är dags för nästa verktyg av annan sort...
Men efter ett tag så tenderar verktygen att kosta lika mycket som dom gjorde med batteri och laddare. (även om dom är lite billigare först).
Detta är väl lite som krympflation?
 
Jag är på jakt efter en billig grästrimmer som komplement till röjsågen.

Såg denna i lidls sommarblad. Någon som testat och kan ge en kort recension?
Det låga priset gör att alla varningsklockor ringer men man vet ju aldrig..

Batteridriven grästrimmer från Parkside med prisangivelse, listade funktioner och specifikationer i Lidl-reklamblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M mickeg123 skrev:
Jag är på jakt efter en billig grästrimmer som komplement till röjsågen.

Såg denna i lidls sommarblad. Någon som testat och kan ge en kort recension?
Det låga priset gör att alla varningsklockor ringer men man vet ju aldrig..

[bild]
Du behöver nog komplettera med ett batteri. Jula ligger i samma prisklass.

Vi hade Ryobi-trimmer förut. Jag blev jätteglad av att den vägde ingenting. Insåg efter två års användning när vi gick upp till DeWalt 1500 kr trimmer vilken barnleksak jag hade sprungit runt med. Men Jula eller Lidl är väl inte helt fel om du vill hålla priset nere.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Du behöver nog komplettera med ett batteri. Jula ligger i samma prisklass.

Vi hade Ryobi-trimmer förut. Jag blev jätteglad av att den vägde ingenting. Insåg efter två års användning när vi gick upp till DeWalt 1500 kr trimmer vilken barnleksak jag hade sprungit runt med. Men Jula eller Lidl är väl inte helt fel om du vill hålla priset nere.
Ja, egentligen är det riktigt kass ur miljösynpunkt att köpa kinaskräp, bara för att säsongen efter köpa riktiga prylar. Många här på BH som framhåller att de minsann kan köpa och reklamera 10 Meec för priset av en Bosch etc. Som om det vore en bra sak.
 
  • Gilla
Daniel_N och 3 till
  • Laddar…
Fast nu kanske man bara har en liten radhusplätt och då är det nog inte så bra för miljön att köpa dyra skrytgrejor heller :) Ur miljösynpunkt är det ju ganska kass att en massa olika människor äger varsin pryl som används fyra ggr om året etc. men allt det passar nog bättre att diskutera någon annanstans än i Lidl-tråden!
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Du behöver nog komplettera med ett batteri. Jula ligger i samma prisklass.
Ja man får ju komplettera med deras löjligt billiga 4 ah batterier i så fall. Hur tycker ni som har dem att de funkar?

PARKSIDE batteri med 4 Ah kapacitet, pris 349 kronor, mot grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att ha den som komplement till röjsågen som sagt. Vore smidigt att kunna plocka fram den i stället för den klumpiga sågen när man ska hyffsa till det runt barnens studsmatta osv.

Men jag är skeptisk som sagt, därav min undran om någon har någon erfarenhet? :)
 
M mickeg123 skrev:
Ja man får ju komplettera med deras löjligt billiga 4 ah batterier i så fall. Hur tycker ni som har dem att de funkar?

[bild]

Tanken är att ha den som komplement till röjsågen som sagt. Vore smidigt att kunna plocka fram den i stället för den klumpiga sågen när man ska hyffsa till det runt barnens studsmatta osv.

Men jag är skeptisk som sagt, därav min undran om någon har någon erfarenhet? :)
Blir man helt utan laddare med dessa två kit?

Man brukar dock kunna ringa kundtjänst för att köpa reservdelar utan problem.
 
Var hittar ni trimmern egentligen? Ser inget på nätet om när den kommer till butik. Lånade ut min Ryobi till min far då hans gick sönder och jag då inte hade någon gräsmatta att klippa. Nu har jag dock sen en vecka tillbaka gräs igen så nu behövs en ny för min del med. Har ju redan några Parkside batterier så den vore ju perfekt för mina ca 90kvm gräsmatta.
 
J Jensa86 skrev:
Var hittar ni trimmern egentligen? Ser inget på nätet om när den kommer till butik. Lånade ut min Ryobi till min far då hans gick sönder och jag då inte hade någon gräsmatta att klippa. Nu har jag dock sen en vecka tillbaka gräs igen så nu behövs en ny för min del med. Har ju redan några Parkside batterier så den vore ju perfekt för mina ca 90kvm gräsmatta.

9/7

https://www.lidl.se/sv/reklamblad/sommarbroschyr-2020-sommarbroschyr-2020/view/flyer/page/33
 
  • Gilla
Jensa86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.