Självnivellerande inom +/- 4 grader.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Som useless skriver så är den självnivellerande inom +/- 4 grader. Om man kommer utanför dessa gränser så släcks strålarna så man inte ska kunna få linjer som inte är i lod/våg. Vill man kan man låsa nivelleringen och då använda instrumentet i valfri vinkel. Strålarna är då tända oavsett hur du placerar instrumentet.

Det är stativgänga i botten och det medföljer ett mindre stativ med klämfäste.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Är lasern självreglerande eller? Alltså att den själv hittar rät linje?
Den nivellerar en rät linje själv, men den har en felmarginal på 0,8mm/m. Så det känns väl inte som att det är något man använder över längre ytor.
 
Var på Lidl idag och "fyndade", dvs korgen full med bra att ha. Kom ut till bilen och kom då på mig själv att jag glömde den obligatoriska mjölken. Vart tvungen att ta ett varv till...
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
V
useless useless skrev:
Det är väl ganska normal noggrannhet för liknande produkter under tusenlappen. Duger gott för att hänga upp tapeter och tavlor.

Enligt Clas Ohlson motsvarar det 100% rakt... (y)

"Självnivellerande - alltid 100 % rak."
[länk]

En ganska vanlig dewalt har en noggrannhet på +-0,3mm/m om jag minns rätt, så den är heller inte ”helt” rak
 
https://www.youtube.com/user/videobrico/videos
För den som var intresserad av 89 mm sågen (@karra ) finns en video här (scie plongeante LIDL PARKSIDE 710 W circulaire Plunge Saw Tauchsäge)

Kan även tipsa om denne man för alla i denna tråd, han verkar ha gjort recensioner på så gott som alla Lidl maskiner :crysmile:
Det finns autogenererade undertexter för svenska. Bricovideo.ovh

Är det här samma modell som vår omtalade cirkelsåg t ex?
PARKSIDE PERFORMANCE scie circulaire 20V BRUSHLESS Circular Saw Akku-Handkreissäge
 
  • Gilla
karra
  • Laddar…
Någon som fått över ett stativ till krysslasern går även bra med ett från en äldre exemplar så kan jag vara intresserad av det!
 
Lime113 Lime113 skrev:
[länk][media]För den som var intresserad av 89 mm sågen (@karra ) finns en video här (scie plongeante LIDL PARKSIDE 710 W circulaire Plunge Saw Tauchsäge)

Kan även tipsa om denne man för alla i denna tråd, han verkar ha gjort recensioner på så gott som alla Lidl maskiner :crysmile:
Det finns autogenererade undertexter för svenska. Bricovideo.ovh

Är det här samma modell som vår omtalade cirkelsåg t ex?
PARKSIDE PERFORMANCE scie circulaire 20V BRUSHLESS Circular Saw Akku-Handkreissäge
[media]
Skulle vilja ha den med tungstenskling men kanske är svag för kapa plåt.
 
Rund_skruvad Rund_skruvad skrev:
Den mysko hovtången saluför de som najtång och fungerar utmärkt att klippa av cykel ekrar?! :) Ja någonting måste jag prova på för att se om käftarna skulle klippa av eller få hack (hände på en noname hovtång) köpte även polygripen (under namnet: vattenpumptång:rolleyes:, första gången jag har hör det namnet) den kändes inte rapplig, men vi får väl se.
I värsta fall få de väl bli sänke på fiskenätet.
Danskarna säger vattenpump tång om poygripen, så det är nog en försvenskning av dnskans namn.
 
Lime113 Lime113 skrev:
[länk][media]För den som var intresserad av 89 mm sågen (@karra ) finns en video här (scie plongeante LIDL PARKSIDE 710 W circulaire Plunge Saw Tauchsäge)

Kan även tipsa om denne man för alla i denna tråd, han verkar ha gjort recensioner på så gott som alla Lidl maskiner :crysmile:
Det finns autogenererade undertexter för svenska. Bricovideo.ovh

Är det här samma modell som vår omtalade cirkelsåg t ex?
PARKSIDE PERFORMANCE scie circulaire 20V BRUSHLESS Circular Saw Akku-Handkreissäge
[media]
Den övre sågeb verkar göra sitt jobb men jag tror klingorna till trä och tunmetall är av det sämrelaget , kan bli ett bra köp för oss hemma fixare med klingor av lte bättre kvalitet, sten klingan verkar ok.
 
Lime113 Lime113 skrev:
[länk][media]För den som var intresserad av 89 mm sågen (@karra ) finns en video här (scie plongeante LIDL PARKSIDE 710 W circulaire Plunge Saw Tauchsäge)

Kan även tipsa om denne man för alla i denna tråd, han verkar ha gjort recensioner på så gott som alla Lidl maskiner :crysmile:
Det finns autogenererade undertexter för svenska. Bricovideo.ovh

Är det här samma modell som vår omtalade cirkelsåg t ex?
PARKSIDE PERFORMANCE scie circulaire 20V BRUSHLESS Circular Saw Akku-Handkreissäge
[media]

Tyvärr är det den mellersta cirkelsågen 18v med kolborst som såldes här för någon månad sedan.
 
Då får jag ställa mig till den skaran av personer som köpt en krysslaser denna vecka. Har inte packat upp den och således heller inte hunnit prova den. Men jag blir säkert nöjd!
 
  • Oöppnad krysslaser och tillbehör på ett bord, Parkside-laser i förpackning och vinklad bitshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Då får jag ställa mig till den skaran av personer som köpt en krysslaser denna vecka. Har inte packat upp den och således heller inte hunnit prova den. Men jag blir säkert nöjd!
Jag gillar inte vinkelbitshållaren :(
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Köpte deras skruvutdragare men den funkade inte alls, gjorde saken bara värre. Nu kommer jag aldrig få ut skruven till dörrfäste i dörrkarm :dizzy:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.