Belmlu
1. Kommer använda till rengöring av altaner (ja, har två :)), stenbelagda gångar, mur kring tomten samt grovrengöring ar bilar. Till detta kommer den säkert vara händig vid rengöring av diverse mattor som snabbt blir smutsiga med hund, och i framtiden barn, i huset!

2. Relativt nybliven husägare (april i år) och märker snabbt hur mycket småsaker där är att fixa och underhålla, t.ex. ovannämnda användningsområden. En högtrycktstvätt skulle vara en VÄLDIGT välkommet tillskott och skulle göra att vi kan rengöra ovan nämnda redan i sommare istället för att spara ihop till en till nästa år.

3. Med tanke på altanerna skulle jag säga att en hogtrycktstvätt i klassen stor skulle vara mest passande. Dock med tanke på att det kommer vara en allt-i-allo-maskin och att flera i mellanklassen har fått bra recensioner av er skulle en i mellanklassen säkerligen passa alldeles utmärkt med! Så jag säger mellan eller stor.
 
1. Åh vad skulle jag inte använda den till blåsa rent poolen, tvätta bilen, spola av altan, traktorn, uthusen och i hönsgården.
2. För att jag skulle använda den till så många olika saker.
3. En mellan känns mest allsidig för min del
 
1. rengöra altan.
2. Jag har en altan på ca 100 kvm. Idag använder jag såpa och en skurborste för att rengöra och fetta in altanen. Vill gärna inte olja. Har läst mycket om högtryckstvätt med trallborste ska kunna underlätta detta arbetet avesvärt. Hade gärna provat detta för att se om det blir lättare då detta tar mycket av min tid två gånger om året.
3. En stor alternativt en mellan.
 
1. Jag har två små båtar, en gammal Volvo och rätt mycket terass som skulle behöva hållas rena lite mer effektivt än vad jag mäktar med i nuläget. Funderade på att jag borde skaffa mig en högtryckstvätt men har inte riktigt råd.

2. Jag kommer att skriva min utvärdering på rimmad vers. Högtryckstvätt/anletes svett... ja typ så.

3. Torde räcka med en mellanstor, gärna med terasstvätt
 
1. Rengöra trall och stenlagd uppfart, tvätta bilar och motorcyklar, tvätta fasad, tak och rännor. Ja användningsområdet för en högtryckstvätt är såååå stort när man har en villa.
2.Som ovan text anger är det många prylar hemma hos oss som kommer få nytta av en högtryckstvätt. Mannen min älskar att städa, speciellt om han får använda en maskin, bilen tvättar han minst en gång i veckan.
3. Ju större desto bättre såklar men klarar oss säkert med en mellanvariant. (Allt är bättre än ingen :) )
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Hej
1. Jag behöver bla. tvätta ca. 250m2 marksten som det har börjat växa på.
2. Jag har konsumerat ett antal tvättar genom åren och kommer att dokumentera utfallet om jag vinner.
3. En modell med bra tralltvätt
 
A
Allt, precis allt... Vi har köpt ett hus som visat sig vara smärre förfall. En högtryckstvätt skulle vi använda till att från fasad, till bil, till trädgårdsplattor, till trall, till tak.... ja till och med oss själva efter dagens slut :)
Jag tror en mellanvariant skulle passa oss på alla sätt och vis <3
 
1. Tvätt av bil båt och trall.

2. Jag är allmänt kräsen på verktyg och maskiner och har i princip bara använt stora professionella, knappt flyttbara högtryckstvättar på olika jobb. Det skulle vara intressant att testa om dessa mera portabla är något att ha.

3. Mellan eller stor skulle nog passa bäst!
 
Hejsan!
Jag skulle använda min högtryckstvätt till min nya uteplats samt till bilen och hojen.
Har flyttat till hus och att få testa en högtryckstvätt står högt på min lista över saker jag önskar mig.
En liten eller mellanstorlek skulle passa mig perfekt!
Jag håller tummarna!
Vänligen, Åsa
 
1: Vi är en superaktig familj på landsbygden, en mindre gård utanför Lysekil. Lera och grus, sand och damm för att inte tala om ingrodd smuts med såväl alger och salt som luftpåverkan med det tuffa kustklimatet, gör oss flitiga användare av högtryckstvättar.
Alltifrån barnens cyklar och våra bilar till hus, med fasad och trall (och fönstertvättar högt upp) till taken på hus med mossa, ladugård och andra byggnader. Ett tips är ju flaggstångsrengöringen för att få bort den gröna beläggningen... för att inte tala om igenkorkade häng- och stuprännor (och avlopp...) Våra högtryckstvättar har fått vara med hårda tag.

2: Genom vitt skilda användningsområden för den aktiva familjen på landsbygden och dessutom vana och pragmatiska användare av högtryckstvättar, att se nya användningsområden och nytänkande gör oss till en bra testfamilj. Vi kan också formulera oss enkelt och begripligt så att man förstår vad vi menar i utvärderingar.

3: De högtryckstvättar som vi numera använt oss av är av stora och medelstora modeller. En liten högtryckstvätt är inte tillräckligt för oss har vi upptäckt...
 
Unikt namn
1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
Jag blev med hus i november första året och det finns en del saker att ta tag i.
Naturen har tagit över på både bodens taket och garagetaket. Vidare har mossan börjat arbeta på plattorna i "bersån". Altanen behöver en rejäl omgång och norrsidans fasad är full av alger. Bilen blir regelbundet nedsmutsad av dammet på arbetsplatsen.
Som grädden på moset är min nuvarande högtryckstvätt trasig.

2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
Jag har många områden en högtryckstvätt kan få bita i och jag är ganska tekniskt intresserad. En ny tvätt skulle få ett bra hem här och inte riskera att bli sysslolös :)

3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Jag tror en mellan modell skulle passa oss ganska bra.
 
Hej.
1 jag kommer använda min högtryckstvätt till mitt trädäck samt alla sjöstensplattor som jag har i trädgården. Kommer även att använda den till min bil.
2 är ganska ny husägare så en högtryckstvätt tror jag hade underlättat mitt liv avsevärt.
3 en mellan eller stor hade varit lämpligt då jag behöver lite kraft i högtryckstvätten
 
Bra initiativ!

1. Som nyblivna husägare så börjar vi inse att en högtryckstvätt kan vara bra att ha och komma kunna spara oss mycket tid och arbete. Allt från att tvätta stenplattor och trall till att rengöra mossiga carporttak och smutsiga bilar.
2. Med nyköpt hus så finns det inte plats i budget att i det korta perspektivet investera i en högtryckstvätt. Vilket gör att vi i dagsläget jobbar med traditionella metoder som såpa och borste. En högtryckstvätt skulle ge spara oss mycket tid som istället skulle kunna läggas på att göra iordning vårt nya hus!
3. Efter att ha läst erat test så tror jag en mellan skulle fylla våra behov perfekt.
 
1. Har precis köpt nytt hus med mossiga pannor och smutsig betongsten runt poolen och en mur med alger. Behöver tvätta bilar och hästtransporten som rullar på dammiga grusvägar varje dag, och tänkte köra rören mellan regnvattenavloppen och stenkistorna för där är det stopp.

2. För jag bli besatt när jag får en teknikpryl i händerna. Kommer tvätta allt som går att tvätta och mycket som nog borde få vara ifred.

3. Mellan eller stor
 
1. Har 150 kvadratmeter trall som behöver tvättas, takpannor som behöver spolas av samt stenplattor och mur som behöver tvättas.
2. Har inte lyckas motivera inköpskostnaden för att skaffa en då man bara använder den vid enstaka tillfällen, men om man får en så kommer man nog hitta flera saker den går att använda till som man inte har tänkt på.
3. Gissar på en stor eller mellan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.