Idag blev det en tillfällig ”brygga” mellan huset och gräsmattan. Efter föräldraledigheter blir det en ny altan och uterum, men det har vi inte tid med nu när det bara är en månad kvar till bebis nummer två :)

nu går det snart i alla fall att ta sig in och ut med vagnen om det behövs :)Lägga klart resten och dit med ett räcke imorgon :)
Träkonstruktion som fungerar som temporär brygga från hus till gräsmatta med verktyg ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund och 3 till
  • Laddar…
Vad ska ni in med vagnen i huset att göra ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad ska ni in med vagnen i huset att göra ?
nyfödda är inte kända för att sova när vi föräldrar vill sova, nu finns möjlighet att rulla in vagnen om barnet redan sover t.ex. eller helt enkelt ställa vagnen med sovande barn på plattformen utanför dörren :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Rmeklund och 1 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
nyfödda är inte kända för att sova när vi föräldrar vill sova, nu finns möjlighet att rulla in vagnen om barnet redan sover t.ex. eller helt enkelt ställa vagnen med sovande barn på plattformen utanför dörren :)
Det gäller inte bara nyfödda, vår son på 13 månader vill bara somna i vagnen... :oops:
 
Barn sover bäst ute är vår erfarenhet efter 2 st. Tog aldrig in vagnen!
 
tommib
Samma erfarenhet. Bra att kunna slänga ut en babymonitor i vagnen. Myggnät är också bra, funkar dessutom mot andra närgångna djur som getingar.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Barn sover bäst ute är vår erfarenhet efter 2 st. Tog aldrig in vagnen!
Ja, men jag kan ju knappast lämna ungen utomhus när jag går och lägger mig på kvällen:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Alexzas och 4 till
  • Laddar…
:crysmile:Tack för era råd, men som sagt barn nummer två:love:
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Det gäller inte bara nyfödda, vår son på 13 månader vill bara somna i vagnen... :oops:
Aj, den lät jobbig :( vi har varit väldigt bortskämda med en grabb som somnar relativt lätt och sover länge. Han har sovit i eget rum sedan ett år ålder och nu när han är 1,5 och jag är pappaledig så sover han hela natten och vaknar först 8-9 :surprised:
 
  • Gilla
Bono_R och 2 till
  • Laddar…
Livet är orättvist :D
Men man får iaf lite tid att läsa ikapp intressanta BH-trådar när man står här och vaggar (gör det nu också...)
Barn i barnvagn med synliga fötter som sticker ut under filt, inomhus med golv i olika mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Alexzas och 4 till
  • Laddar…
Nej!!! Erkänn aldrig att du tittar på telefonen samtidigt som du tar hand om ditt barn. Det är en sv de moderna sju dödssynderna.
 
  • Gilla
  • Haha
onaka och 8 till
  • Laddar…
Markiserna vid sovrummen börjar sjunga på sista versen så jag spände ner dom med flagglina så kan dom vara ute dygnet runt oavsett om det blåser. Kommer göra susen för värmen när morgonsolen kommer och det gör inget om dom skulle blåsa sönder :)
Markiser spända med flagglina vid husets fönster för att stå emot vind och sol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick även tag på en elektrisk fönstermarkis med sol- och vindautomatik förra året som monterades på framsidan (söderläge) så nu blir det inte alls samma värme inomhus när solen ligger på :)
 
  • Elektrisk fönstermarkis monterad på ett hus med vit fasad och terrass i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rmeklund
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Livet är orättvist :D
Men man får iaf lite tid att läsa ikapp intressanta BH-trådar när man står här och vaggar (gör det nu också...)
[bild]
Går att bygga en barnsvagnsvaggare med vindrutetorkarmotor och en list. Motorn drar vagnen fram och tillbaka över listen. Skall inte visas för den hälft som tycker det är fusk att vagga på detta motoriserade sätt.
 
  • Gilla
GalnaÄlgen och 2 till
  • Laddar…
Nu när barn nummer två landar vilken sekund som helst så kom vi överens om att göra tomten så underhållsfri som möjligt, dvs så mycket gräsmatta det bara går.

Så oerhört skönt med dessa kvällar så nu är alla kanter trimmade, gräsmattan är klippt och alla stenplattor som varit utspridda här och var i olika högar har jag samlat ihop och lagt ut en bortskänkesannons :)

Imorgon blir det att samla ihop alla kullerstenar som avgränsar vissa delar av tomten. :strong:

Hög med stenplattor och stenar samlade på gräsmatta, redo att ges bort, med fotboll och byggprojekt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund
  • Laddar…
Herregud gott folk, jag trodde det kunde vara typ en person som kanske behövde lite plattor till altangrund. Satte ut bortskänkesannons på Facebook och det blev kaos :crysmile: tror det har varit 11-12 olika personer här och hämtat och folk dök upp oanmälda osv. Dök till och med upp en dam som inte hade Facebook, men som ändå hade fått nys. Alla ville ha mina gamla plattor till alla möjliga projekt :D

nåja, nu är alla borta och jag slipper släpa ett 90-tal plattor till tippen *nöjd*

I övrigt så har det blivit 2 rundor till tippen idag med sånt vi rensat från tomten samt alla eu-pallar som tidigare var en tillfällig lösning vid balkongdörrarna.

Nu ikväll sitter jag och spraymålar stolpskorna till nya staketet :D

Stolpskor spraymålade i svart ligger på brun kartong där sprayfärgen ytterligare syns på underlaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.