Poolvärmepump beställd. Blev en G&J P20 ECO. Lite överdimensionerad pump men då blir det varmt i alla fall.

Kollade denna.

Jag har/kommer överarbeta rätt rejält i jämförelse :crysmile:
 
Någon som monterat en oval primastar pool nyligen?

Har grejat som tusan och till sist är sidostöden helt perfekt i våg och avstånd. Kontrollmäter båda och måttar ut bottenstraps för att vara helt säker innan jag gjuter. Bottenstrapsen passar inte alls i hålen. Ser ut som att det borde vara typ 10-15 cm längre???

Har exakt 176 cm från mitten till stödben såsom ritning, d v s 352 cm totalt. Tänk om ritningen är fel... Så jävla tröttsamt att göra om...

Ritning av en oval Primastar pool med måttangivelser och sidostöd placerade längs poolens omkrets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Mikael K. skrev:
Någon som monterat en oval primastar pool nyligen?

Har grejat som tusan och till sist är sidostöden helt perfekt i våg och avstånd. Kontrollmäter båda och måttar ut bottenstraps för att vara helt säker innan jag gjuter. Bottenstrapsen passar inte alls i hålen. Ser ut som att det borde vara typ 10-15 cm längre???

Har exakt 176 cm från mitten till stödben såsom ritning, d v s 352 cm totalt. Tänk om ritningen är fel... Så jävla tröttsamt att göra om...

[bild]
Hej,
Tyvärr har vi inte kommit så långt ännu! I dag satt vi stödbenen på plats. Vi har berg under så kommer inte gjuta in dom blir för mycket jobb. Imorgon ska vi prova med bottenstrapsen så håller tummarna. Ringde du primastar och frågade?
 
  • Upplysta stödben placerade på marken vid en byggplats på kvällen, med berggrund och en spade i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, ska skicka några bilder till dem. Och när jag testade mer noggrant var det 2,5-3 cm det skilde. Har valt att lita 100 % på ritningen, där stämmer det exakt. Jag borrar nya hål i bottenstrapsen i mitten bara... Skriv gärna om dina passade. Vi har 4 exakt likadana straps.

Gjuta hålen för de stolparna var tungt! Sten i varenda hål såklart. Så några jämna snygga kanter blev det inte... 8 säckar betong gick åt... Pust
 
M Mikael K. skrev:
Japp, ska skicka några bilder till dem. Och när jag testade mer noggrant var det 2,5-3 cm det skilde. Har valt att lita 100 % på ritningen, där stämmer det exakt. Jag borrar nya hål i bottenstrapsen i mitten bara... Skriv gärna om dina passade. Vi har 4 exakt likadana straps.

Gjuta hålen för de stolparna var tungt! Sten i varenda hål såklart. Så några jämna snygga kanter blev det inte... 8 säckar betong gick åt... Pust
Bottenstrappsen ligger undersanden, vi fick till det!
 
  • Rund betongplatta under anläggning med bottenarmering som ligger på ett jämnt underlag av sand, byggplats i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De passade i era förborrade hål med andra ord? 4 likadana straps?

Vad har ni för avstånd mellan sidostöden? D v s tvärs över poolen?
 
Jag har jobbat lite inomhus ska dubbelkolla med min svärfar men tror det är 352cm
 
Hej,

Dom passade inte vi fick göra ett eget hål skilde 2-3 cm! Fick du svar från primapool?
Ett problem underkåpor saknas fick bara 10 ska det va nåt annat vid stödbenen ?
Ringt och mailat primapool inget svar ännu ?
 
  • Omonterade gråa stödben för pool och en vit poolkant mot en bakgrund av träd och en mörk poolvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad snabba ni är!

Gjorde typ inget igår. Då är det samma här med bottenstrapsen. Skiljer 2,5-3 cm för mig. Kommer borra nya hål i mitten för att lösa problemet.

har ej koll på frågeställningen. Har ej kommit så långt.
 
Min svärfar och en kompis jobbar heltid med poolen, därav snabbheten ska bli trall runt så vi har en massa jobb kvar.
En sak är säker det ser lättare ut på videon än vad det är i verkligheten.
Jag köpt en grön nålfilts matta med dräneringen alltså knoppar under men läste någonstans att man ser dom igen limer kan det verkligen stämma? Dom borde väl sjunka in i sanden!
Vad tror ni ?
 
Tror inte det kommer synas men ni är säkert klara nu :D. Vi hade dränerad grön matta under vår förra pool, sand under det. Syntes inte alls.

Hur mycket sand fyllde ni på inne i poolen? Efter uppsättning liner. Står 8 cm i manualen. Känns som väldigt mycket. Tänker att typ 4+dubbla mattor måste vara mer än bra. Bara linern räcker till då...
 
Hej,

hur många slangar fick du? En blå och en genomskinlig? Har du möjligtvis koppat pumpen med värmaren och skulle kunna visa mig en bild
 
Inte kommit så långt... Poolen är fylld till 60 cm. Halva linern fäst på riktigt. Omöjligt att göra själv och min fru har jobbat typ 60h denna vecka :(. Köpt till deras gröna "premium" slang. Den vita är väl bara till dammsugaren. Så den blå är till sandfiltret.

Ser dock jäkligt lovande ut. Vad stor poolen blev på plats :D
 
Ja linjen var inte lätt att göra
Men vilka slangar är då till värmepumpen måste man köpa dom separat ?
 
Ja, de får man köpa separat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.