Vad är det som tätar kring röret på taket?
 
  • Rött hus med svart takpannor och ventilationstrumma tätad med okänt material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stubai och 1 till
  • Laddar…
Trodde ni skojade om byggtroll AB först.. Fick mig osökt att komma att tänka på en firmabil jag såg förra veckan, VRAK AB (ventilation rivning asbest kyla AB)..

Men hur deras arbeten ser ut har jag ingen aning om... Bara ett komiskt namn, byggtroll lever ju onekligen upp till sitt firmanamn...
 
  • Gilla
  • Haha
ylven och 2 till
  • Laddar…
Helt fantastiskt att man kan döpa en firma till det =). Såg att de flesta elskåp vid gatan är av märket smek. Också lite kul företagsnamn!
 
P Pappa1986 skrev:
Körde en street view. Ser ut som han ha en del att göra på kåken

[bild]
Bagarens barn och skomakarens ungar...
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Man kan ju bara hoppas att dina bekanta inte betalat en spänn till trollet...
 
E Elsamimmi skrev:
Jag var hos en bekant som har haft sk hantverkare till att byta tak.
Hur kan man uppge sig för att vara snickare med denna talang?
Tex har de monterat upp hängrännor utan att ta upp hål i rännan. Istället har man borrat några små hål med ett 10mm borr där det sätts igen med skräp. Dessutom fallet var åt fel håll. Skarvat rännan med 30cm för dom har enbart kört med korta rännor 3 skarvar till 7 m långt hus där sista biten blev 30 cm där det läcker redan.
Rännkrokar med långt över 1m avstånd


Vindskivorna är målade med svart slamfärg där det endast har monterats 1 vindskiva istället för dubbla.
Där det även är en skarv på en så kort tak (ca 3,5m) Skivorna är avkapade så det är inget som sticker utanför som på ett normalt sätt. Stora synliga skruvar syns överallt.
Vindskiveplåten är skruvad med stora farmarskruvar med olika avstånd 10cm -100cm

Takutsprånget är på ena sidan ca 35cm på den andra är det ca 15 cm .. Plåten räckte nog inte
När man har behövts korta plåten så har vinkelslip enbart använts.

Till ståndskiva har överbleck använts där man har skruvat 1 skruv / meter .Det är gigantiska hål in i fasaden för man har kapat av lockläkten för högt upp det är ingen tätning alls.
Kanske det blir så här när man enbart tittar på priset och tar den som är billigast?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag fundera om jag skulle bygga ut huset i stil med denna arkitektur
 
  • Litet rött hus med svart plåttak och tillbyggnad under konstruktion omgiven av träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
henric78 och 3 till
  • Laddar…
:surprised: Vilken design!!:thinking:
 
Väldigt vad ni är gnälliga! Kan ju vara så att beställaren önskar och propsar på en viss design på trappa eller räcke?
Alla vill inte bygga enligt reglerna, mina balkongräcken är extremt klättervänliga men jag vill ha det så :)
 
  • Gilla
Turee
  • Laddar…
K
Som vanligt här så hittar någon på bygga hus en hantverkare och börjar gnälla.
Kort där efter kommer pöbeln för att rota fram ännu mer dynga om hantverkaren så att man kan skratta i grupp.
En form av anonym vuxenmobbing och inget annat.
 
  • Gilla
Turee och 6 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Som vanligt här så hittar någon på bygga hus en hantverkare och börjar gnälla.
Kort där efter kommer pöbeln för att rota fram ännu mer dynga om hantverkaren så att man kan skratta i grupp.
En form av anonym vuxenmobbing och inget annat.


I just detta fallet så kan jag personligen tycka att det mest varit fakta. Några tvivelaktiga jobb och några konkurser är ju ganska fakta-ish.
Men när pöbeln kikar på alla bolag så är det väl inte riktigt att rota fram dynga utan mer ett konstaterande av faktum. Sen följer det ju alltid med lite åsikter, ungefär som när du skrev ditt inlägg? Bra eller anus? Ja, gillar man inte det så kan man ju låta bli att läsa. Jag gjorde precis så med en tråd om asbestpanik..
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Som vanligt här så hittar någon på bygga hus en hantverkare och börjar gnälla.
Kort där efter kommer pöbeln för att rota fram ännu mer dynga om hantverkaren så att man kan skratta i grupp.
En form av anonym vuxenmobbing och inget annat.
G gusvo085 skrev:
Väldigt vad ni är gnälliga! Kan ju vara så att beställaren önskar och propsar på en viss design på trappa eller räcke?
Alla vill inte bygga enligt reglerna, mina balkongräcken är extremt klättervänliga men jag vill ha det så :)
Visst kan det vara så att klagomålen blir överdrivna ibland. I detta fallet tycker jag att TS bilder borgar för att varningsflagg är befogad. Med tanke på konkurshistoriken är det förmodligen även svårt att få rättelse.
Mitt bidrag till ”vuxenmobbingen” (gäller balkongen) står jag för oavsett om det är beställt så eller inte. Är det beställt får man vara tacksam för att byggnadsnämnden brukar förhindra de värsta galenskaperna i område med detaljplan.
 
  • Gilla
CarVal och 4 till
  • Laddar…
E
Här kommer lite mer bilder ifrån samma hantverkare som borde får förbud att hålla i verktyg .60cm överlapp fotplåt , inte en enda överlappsskruv monterad. Skruvat farmarskruven för högt upp så nästa plåt ligger på skruvskallen med stora glipor som följd. Vindskivorna pepprade på sina håll med skruv. + mycket mer
 
  • Takplåtar med dåligt monterade skruvar och överlapp, synliga glipor och felaktigheter i installationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med felaktig montering, synliga skruvar utan överlapp och plåt med stora glipor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av dåligt monterad takplåt med synliga glipor och felplacerade skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Felaktigt monterad fotplåt utan överlappsskruvar, med synlig farmarskruv och glipor mot en röd trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Arg
  • Wow
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
E
Läkt saknas på nedersta raden. Brukar man inte sätta tex 45mm så inte pannorna dippa ?
 
  • Arbetare på tak med omonterade svarta takpannor och saknad läkt på nedersta raden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Arg
Peter_K och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Jo.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.