Jag har tidigare köpt trådsvetsen de sålde vilken jag har fått användning för ett par gånger och duger för en hobbysvetsare (svetsarna blir inte fina men det finns stålborste och vinkelslip för att göra det fint efteråt)

Med det sagt: tror ni att sänksågen som säljs nu är något att ha? Duger den för hobbybruk?
Den har 89mm klingor vilket för en oerfaren känns som väldigt smått..
 
karra karra skrev:
Jag har tidigare köpt trådsvetsen de sålde vilken jag har fått användning för ett par gånger och duger för en hobbysvetsare (svetsarna blir inte fina men det finns stålborste och vinkelslip för att göra det fint efteråt)

Med det sagt: tror ni att sänksågen som säljs nu är något att ha? Duger den för hobbybruk?
Den har 89mm klingor vilket för en oerfaren känns som väldigt smått..
Se ovan (senaste veckan), den verkar vara kass. Däremot Lidls sladdlösa cirkelsåg verkar bra enligt många (450 kr?).
 
Lime113 Lime113 skrev:
Se ovan (senaste veckan), den verkar vara kass. Däremot Lidls sladdlösa cirkelsåg verkar bra enligt många (450 kr?).
Har använt den sladdlösa ett tag. Den låste sig för en vecka sen, annars har den funkat ok för sitt ändamål: kapa smått och gott på plats.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Har använt den sladdlösa ett tag. Den låste sig för en vecka sen, annars har den funkat ok för sitt ändamål: kapa smått och gott på plats.
Låste sig som i? Att klingan körde fast i det du sågade?
 
Lime113 Lime113 skrev:
Låste sig som i? Att klingan körde fast i det du sågade?
Nej låste sig som att jag trodde att låsmekanismen för klingan aktiverat sig av misstag. Den kunde inte rotera klingan. Tänkte demontera och kika, men när jag höll på råkade jag dra loss den och nu rullar den igen. Vettetusan.
 
M Mach77777 skrev:
Nej låste sig som att jag trodde att låsmekanismen för klingan aktiverat sig av misstag. Den kunde inte rotera klingan. Tänkte demontera och kika, men när jag höll på råkade jag dra loss den och nu rullar den igen. Vettetusan.
Pillade du med batteriet i? ;)
 
Lime113 Lime113 skrev:
Pillade du med batteriet i? ;)
Nja, snarare så att för att ta bort klingan måste man låsa den och jag fick den inte i låsläge för den var redan låst. När jag sedan tog i lite (ej i låsläge) för att ta bort klingan släppte ”låset”.

Tänkte att nu gick den nog sönder, men den har fungerat som förut innan incidenten.
 
Det är ju livsfarligt att läsa här. Nu var jag tvungen att åka till Lidl på lunchen och köpa både bänkborrmaskin och krysslaser :)

Återstår att se hur väl de fungerar.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Se ovan (senaste veckan), den verkar vara kass. Däremot Lidls sladdlösa cirkelsåg verkar bra enligt många (450 kr?).
Har kollat senaste vwckan och det enda jag såg var att den hade en 89mm klinga och att någon skulle avstå den, men inget mer än det
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Bosch borrskruvdragare GSR 18-21, två batterier och laddare, i en butiksannons från Lidl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta paket säljs idag för 129 Euro (1350kr) på Lidl i Tyskland. Är det ett bra pris på GSR 18-21?
 
Köpte krysslasern på Lidl idag och tog ett par bilder om någon vill se. Den går att låsa så man även kan använda den i valfri vinkel. Verkar lätt värd 249 kronor i alla fall. Bilderna är tagna när solen sken in genom rutorna på vissa ställen.

Krysslasern projicerar röda laserlinjer över väggen och två inramade fotografier av landskap med vatten och båtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krysslasern projicerar vertikal och horisontal röd laselinje på en brun dörr och vit vägg i ett solupplyst rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krysslasern används på en dörr och vägg med röda linjer som visar vertikal och horisontell nivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Köpte också lasern. Inte använt än mer än att testa sen lite i lgh. Verkar helt klart vara värd de 250 riksdalerna.
 
Är lasern självreglerande eller? Alltså att den själv hittar rät linje?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.