Bandslipen fick sig en ny propp. Ville se att den fungerade innan jag beställde ett nytt noshjul som visade sig vara rätt kostsamt
 
  • En hand håller i en elsladd med en ny röd och svart bandslippropp ansluten till en bandslipmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
I morgon lär det snöa. :(

Två bilar parkerade på stenläggning bredvid lös sommardäck och gul förlängningssladd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
I morgon lär det snöa. :(

[bild]
Jepp. Bytte till sommardäck idag. Sorry. :/
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Nyklivna träplankor bredvid en självgående såg och sågutrustning i skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Collage av hemmagjord sågverksutrustning och träbearbetning utomhus; klyvning av stockar med Alaskan Mill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Alaskan Mill används för att klyva en stock utomhus med sågspån och skogsområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hemmagjord sågverksutrustning i skogen med nykluvna, obehandlade träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Havrevinkade till ett linjal med brorsan till den alaskan Mill jag svetsade för ngn vecka sen. Passade på att klyva ngn stock.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]

Havrevinkade till ett linjal med brorsan till den alaskan Mill jag svetsade för ngn vecka sen. Passade på att klyva ngn stock.
Grön HQ???
 
R Robert-san01 skrev:
Grön HQ???
militärplast. Finns både 154 och 254 i grönt. Finns andra modeller också. :) användes av militären.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Skruvat lite i skrotbilen. En komponent som trilskas och ger fellarm lite som den vill ibland. Förhoppningsvis blir det tyst nu.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Skruvat lite i skrotbilen. En komponent som trilskas och ger fellarm lite som den vill ibland. Förhoppningsvis blir det tyst nu.
Antagligen inte ;) alltid huvudvärk med bilar
 
F Fluxor skrev:
Bandslipen fick sig en ny propp. Ville se att den fungerade innan jag beställde ett nytt noshjul som visade sig vara rätt kostsamt
Den ser fin ut, vad är det för maskin?
 
nanowire nanowire skrev:
Den ser fin ut, vad är det för maskin?
Danspor verkar fabrikatet vara. 75mm-band. Noshjulets gummi har blivit alldeles kletigt och mjukt. Slipen bör vara värd mer än vad ett nytt hjul kostar (drygt 1700:).
 
F Fluxor skrev:
Danspor verkar fabrikatet vara. 75mm-band. Noshjulets gummi har blivit alldeles kletigt och mjukt. Slipen bör vara värd mer än vad ett nytt hjul kostar (drygt 1700:).
Tror jag har en väldigt lik, definitivt värd mer än så.
 
nanowire nanowire skrev:
Tror jag har en väldigt lik, definitivt värd mer än så.
Modellen verkar rätt vanlig, typ Scantool 75 samt denna. Frågan är om de nyare är lika bastanta...
 
  • Gilla
Jan271
  • Laddar…
Det minsta arbetsbordet i ”verkstaden” har enbart fungerat som avställningsyta i flera år. Så idag plockade jag undan en del skräp (hittade bland annat ett gammalt 28 gram Elbe torsk), fäste laddarna på väggen och började fundera på hur ytan skall användas.
Det kan vara bra att ha en arbetsyta för att löda, småborra och dona. Jag sitter mycket hellre i köket och småpysslar men det är inte alltid det går.

Ett litet arbetsbord i en verkstad med verktyg, batteriladdare på väggen, och en lampa ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Modellen verkar rätt vanlig, typ Scantool 75 samt denna. Frågan är om de nyare är lika bastanta...
Nej, inte mycket likt med den du länkade till. Det finns robusta maskiner även idag, tex Fein/Grit och även Scantool/KEF, särskilt deras kraftigare maskiner. Det här är inte maskiner hobbyanvändare som oss sliter ut :)(y)
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Antagligen inte ;) alltid huvudvärk med bilar
Korrekt!
Borde formulerat mig annorlunda: förhoppningsvis blir det nu tyst relaterat till just den här anledningen, i alla fall ett tag... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.