Jag tycker absolut att man ska få sola hur man vill på sin egen tomt, förutsatt att det finns något som skymmer lite(en häck, huset i sig, osv), dvs kanske inte sola sprillans naken precis vid vägkanten fullt synlig för varenda kotte inom 100meter :p
Kommer då folk ändå instövlandes så får dom väl skylla sig själva om dom är så fisförnäma.
Samma sak gäller givetvis inomhus också. Kanske inte så lämplig att stå i fönstret och göra helikoptern, men i övrigt ska man ha rätt till att springa naken hur mycket man vill inne. Sen får folk tycka vad dom vill om det :)
 
blomknopp blomknopp skrev:
Börja med att knyta fast plastband av typ polisavspärrning tills du hittat rätt avskärmning!
I väntan på att jag ska hitta den ultimata lösningen så spände jag upp ett plastband idag. Ett sånt där gulsvart-randigt. Döm om min förvåning när en granne ändå tog sig in förbi avspärrningen och gick in bakom huset och tittade in genom våra stora fönster för att se om någon var hemma....

Helt otroligt. Problemet är värre än svartmyror. :worried:
 
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vad var svaret när du sa : "Jag ville inte att du går in den här vägen, ring på dörren på framsidan nästa gång"?
 
  • Gilla
knorrhane och 1 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Vad var svaret när du sa : "Jag ville inte att du går in den här vägen, ring på dörren på framsidan nästa gång"?
Förmodligen "Vilken dörr på framsidan?"
 
  • Gilla
  • Haha
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Vad var svaret när du sa : "Jag ville inte att du går in den här vägen, ring på dörren på framsidan nästa gång"?
Saken är den att jag hade varit ute och hämtat kaktusjord som jag köpt och när jag kom hem mötte jag personen tillsammans med min sambo. Jag trodde då att allt gått till på det sätt som sig bör (att personen kommit in genom att ringa på ytterdörren) men min sambo berättade för mig senare... Personen hade helt enkelt krypit under avspärrningen i tron om att "Ohhh.... en avspärrning. Det här gäller ju inte mig!, Vi kan inte gå runt den, vi måste kliva över den".

Makalöst!

Det blir nog att bygga rejäla avspärrningar som man inte kommer igenom utan bultsax.
 
  • Wow
Lucif3r
  • Laddar…
Lider med dig eller er!?

Man vill kunna vara privat på sin tomt!

Vi har även pool där man kan vilja bada lite lätt klädd!
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
knorrhane knorrhane skrev:
Saken är den att jag hade varit ute och hämtat kaktusjord som jag köpt och när jag kom hem mötte jag personen tillsammans med min sambo. Jag trodde då att allt gått till på det sätt som sig bör (att personen kommit in genom att ringa på ytterdörren) men min sambo berättade för mig senare... Personen hade helt enkelt krypit under avspärrningen i tron om att "Ohhh.... en avspärrning. Det här gäller ju inte mig!, Vi kan inte gå runt den, vi måste kliva över den".

Makalöst!

Det blir nog att bygga rejäla avspärrningar som man inte kommer igenom utan bultsax.
Krypit under?! :surprised:
 
De vill nog bara se er!

Grind med lås är nog det enda som funkar!

Vårt nya hus har nog tyvärr insyn från två håll, annars hade jag solat naken!
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
... undrar om inte det är så att de som nu går in i din trädgård (trots avspärrningar mm) gör detta, inte för att de inte fattar, utan för att de helt enkelt vill se dig naken !
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
knorrhane knorrhane skrev:
Tack! Det är en utmärkt idé!

Jag börjar med det och sen kan jag ju se hur det utvecklar sig. Tror säkert det uppstår frågor om varför jag satt upop dessa band och då kan jag ju förklara och förhoppningsvis så ramlar poletten ner! Tackar!

Hittade denna produkt: [länk]
Finns många ideer på vad man ska göra. Viktigt är att inte göra sig ovän med sina tankar, då blir man rätt ideökr!. Finns faktiskt hur många ideer som helst
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
blomknopp blomknopp skrev:
Finns många ideer på vad man ska göra. Viktigt är att inte göra sig ovän med sina tankar, då blir man rätt ideökr!. Finns faktiskt hur många ideer som helst
Har problem med drönare som flyger över tomten. Finns det några drönar kanoner eller någon som har ritning till en störsändare som stör ut frekvensen 2,4 gHz. Skulle vara mysigt att plocka fram sändaren och rikta den mot drönarens kamera så att drönarens ägaren kan se den störta.
I vårt skärgårdshus brukar vi kasta upp köttbitar i luften så fort vi ser en havsörn. Så fort kombinationen havsörn och drönare dyker upp förvandlar havsörnen drönaren till skrot. Snabbt belönar vi havsörnen med en stor köttbit eller fisk från fisksumpen. Våra grannar påstår att havsörnen numera testar om den för lite godis när den flyger runt ön och fångar drönare.
 
  • Gilla
JamesBond och 5 till
  • Laddar…
Drön... Drönare? Jag trodde det var en lerduva ...
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
N nallepu skrev:
Har problem med drönare som flyger över tomten. Finns det några drönar kanoner eller någon som har ritning till en störsändare som stör ut frekvensen 2,4 gHz. Skulle vara mysigt att plocka fram sändaren och rikta den mot drönarens kamera så att drönarens ägaren kan se den störta.
I vårt skärgårdshus brukar vi kasta upp köttbitar i luften så fort vi ser en havsörn. Så fort kombinationen havsörn och drönare dyker upp förvandlar havsörnen drönaren till skrot. Snabbt belönar vi havsörnen med en stor köttbit eller fisk från fisksumpen. Våra grannar påstår att havsörnen numera testar om den för lite godis när den flyger runt ön och fångar drönare.
https://edition.cnn.com/videos/us/2015/07/31/man-shot-down-a-drone-pkg.wave

Staffan
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
engs

Spjut verkar fungera också.
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Spegelfilm på fönster och nån form av staket och grind och väl synligt innanför grinden bara råka glömma några sexleksaker framme samt underkläder och ännu närmare huset vattenspridare med rörelsesensor.
De kan nog få de mesta att fatta denna "vänd om fällan"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.