Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Bör påpekas att "Helikopterakrobatik" kräver lite övning, och en viss minimimängd roterande massa. Kalla bad bör därför undvikas. Tekniken är densamma som med Rockring, fast med vertikala höftrörelser.
Här är en informativ video, av en Punkare på dekis.

[media]
Gigolo Joe

P.S.

Alternativet är att sätta upp ett rep och skylt "Privat. Gäller alla".
Kul, plastic bertrand, ca plane pour moi. Tack ska du ha. Jag är fransos och lärade min son att göra helikopter när han var 4 år ungefär, då hela familjen fick veta att fransosen gjorde det. Jag blir generat, men jag visst inte att det var kände i sverige.
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B Bålstare skrev:
ca plane pour moi.
Den gick varm på trådbussgatans barer i Rimini 1978. Kanske kan vara ett tips för TS. att blåsa bort oönskade besökare med.


Staffan
 
F fredl skrev:
Om man inte kan sola avklädd hemma, var ska man då göra det? Lustigt inlägg.
Vid sjön eller på takterrass eller på båten eller i skogen ? En tomt är sällan särskilt privat om man inte bor på vischan. Det är bara att tugga i sig
 
B Bålstare skrev:
Kul, plastic bertrand, ca plane pour moi. Tack ska du ha. Jag är fransos och lärade min son att göra helikopter när han var 4 år ungefär, då hela familjen fick veta att fransosen gjorde det. Jag blir generat, men jag visst inte att det var kände i sverige.
Heter sonen möjligen Anders Borg...? :D
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
En spaljé med murgröna samt en portal med grind/dörr som man håller låst från trädgårdssidan?

En trädgårdsportal med en vit rundad dörr i murgrönsklädd spaljé med svarta handtag och hänglås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lummig spaljé av murgröna i en trädgård, grön vegetation i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JamesBond och 7 till
  • Laddar…
Det är väl en generationsfråga och var man bor i Sverige. Men jag upplever inte detta som ett problem oavsett om de kommer via huvudentrén och ringer på eller om de kommer via trädgården som kanske är mer naturligt på sommaren beroende hur trädgården ligger i förhållande till infarten till huset. Det är ju bara roligt om ngn kommer och hälsar på, skulle de se en naken är väl inte heller hela världen. Men vi är alla olika.
 
knorrhane knorrhane skrev:
Hejsan!

Jag har en insynsskyddad trädgård i söderläge bakom huset. På denna sidan så har jag även stora panoramafönster i fullhöjd. Står man utanför så är det som att man ser rakt in i huset.

Ibland händer det att jag solar och jag tar mig friheten att ta av mig käderna helt. Det händer även att jag går mycket lätt klädd inomhus. Det är ju ett fritt land och jag stör ingen.

Men... (det finns alltid ett "men" eller hur?) ibland händer det att folk kommer på besök och istället för att ringa på dörrsignalen vid entrédörren på motsatta sidan huset så går dom först runt huset för att se om jag är i trädgården. Det kan röra sig om nära bekanta men även halvt okända personer tycker att det är en bra idé att göra så. Jag känner mig inte helt bekväm med att folk helt plötsligt står utanför mina panoramafönster och tittar in i huset ifall jag är hemma. Inte ska man väl behöva ha gardinerna fördragna mitt på dagen tycker jag.

Vuxna människor är svåra att lära hyfs och folkvett så jag tänker att jag ska spärra av på båda sidor av huset med någon typ av staket eller liknade med en grind på som jag håller låst. På båda sidor så är det 4-5 meter mellan huset och en häck. Det behöver ju inte vara inbrottssäkert men det är bra om vem som heltst fattar vinken, dvs att vill jag komma in här så är det bättre att ringa på dörren än att försöka forcera staketet.

Jag känner mig lite osäker på hur jag ska utföra detta för att det ska bli snyggt och inte allt för klumpigt eller "indutiområde-aktigt".

Finns det någon som har tips eller idéer om olika lösningar på mitt lilla problem?
Ett enkelt hässtaket kanske? Stolparna kan sättas i spjut och två eller tre brädor i höjd. En enkel trägrind med en skylt. Privat besökare hänvisas till huvudingången.
 
knorrhane knorrhane skrev:
Jag tycker att det känns obehagligt att tillrättavisa mina nära vänner. Kanske är jag konflikträdd. Stämningen skulle bli väldigt låg det känner jag på mig. Har försökt "hinta" om det, och liksom berätta om att jag har haft problem med andra som gjort så men de tar inte åt sig (inget som gäller dom). Obekanta har jag inga problem med att tillrättavisa.
När min dotter var 2 åt hyrde jag ett hus. Det var två ingångar. Stor ingång och käksingång som jag aldrig använde. Vid köksingången fanns toaletten. Det var en stor fönsterruta på den yttetdörren och min dotter gillade inte att jag stängde toadörren. Jag hade en granne som gärna tittade över då och då. (Jag var ju ensamstående mamma.) En dag satt jag i godan ro på toa så ser jag grannens ansikte i fönstret. Hool hooo, va gör du för la' , sitter du på toa! Fan vad arg jag blev! Vilken utskällning han fick. Det är över 30 år sedan men kommer ihåg det som om det var igår.
 
  • Gilla
  • Haha
mejeriet och 4 till
  • Laddar…
Plantera en häck av rosentry. Långa vassa piggar på dem
 
  • Gilla
JamesBond
  • Laddar…
Har satt upp ett stängsel som är ca 1 meter hög och så har jag planterat en tät häck "dessvärre avenbok tar tid på sig att bli tät på våren".
Några grannar gnäller över att jag har en häck som är ca 180 cm hög med motiveringen att dom vill se in i min trädgård som ser ut som en botaniskträdgård i miniatyr med massor med växter.
Jag skyller på att jag vill ha en hög och tät häck eftersom en väg som går mellan Västerås och Köping går utanför min tomt och att det alltid blåser avgaser. Har dessutom en bangård där diesellok står och går på tomgång i timmar.
Tycker att det är jätteskönt att gå och lägga sig naken på solsängen eller jobba i trädgården som gud skapat mej.
Larm som piper fungerar inte eftersom fåglar och diverse djur. Misstänker att det infraröda ljuset drar till sig nyfikna djur.
Sommartid är vi ett gäng bestående av fyra tanter och en kille samt fyra andra tantvänner från ett kollektivboende som har hyrt ett sommarhus med strandtomt med insynsskydd. Vi har jätte trevliga grannar som vet att vi solar och badar nakna. Så vi satte upp en skylt med texten
"välkomman in vi ligger och solar på altanen eller vid stranden men bli inte generade för vi är oftast spritt språngandes nakna mellan 06.00 och 24,00".
Vi har många grannar som spontant kikar in och blir bjudna på något drickbart och lite kakor med nybakade bullar. Även våra närmaste vänner tillbringar också några dagar i huset. När vi först flyttade in i huset var det många som smög runt huset och vallade hundarna. med tanke på åt viket håll skärgårdsbåtarna lutar så verkar folk vara nyfikna på folk sol solar och badar nakna eller bara står upp och vinkar åt båtar som åker förbi.
 
Redigerat:
N nallepu skrev:
Har satt upp ett stängsel som är ca 1 meter hög och så har jag planterat en tät häck "dessvärre avenbok tar tid på sig att bli tät på våren".
Några grannar gnäller över att jag har en häck som är ca 180 cm hög med motiveringen att dom vill se in i min trädgård som ser ut som en botaniskträdgård i miniatyr med massor med växter.
Jag skyller på att jag vill ha en hög och tät häck eftersom en väg som går mellan Västerås och Köping går utanför min tomt och att det alltid blåser avgaser. Har dessutom en bangård där diesellok står och går på tomgång i timmar.
Tycker att det är jätteskönt att gå och lägga sig naken på solsängen eller jobba i trädgården som gud skapat mej.
Larm som piper fungerar inte eftersom fåglar och diverse djur. Misstänker att det infraröda ljuset drar till sig nyfikna djur.
Sommartid är vi ett gäng bestående av fyra tanter och en kille samt fyra andra tantvänner från ett kollektivboende som har hyrt ett sommarhus med strandtomt med insynsskydd. Vi har jätte trevliga grannar som vet att vi solar och badar nakna. Så vi satte upp en skylt med texten
"välkomman in vi ligger och solar på altanen eller vid stranden men bli inte generade för vi är oftast spritt språngandes nakna mellan 06.00 och 24,00".
Vi har många grannar som spontant kikar in och blir bjudna på något drickbart och lite kakor med nybakade bullar. Även våra närmaste vänner tillbringar också några dagar i huset. När vi först flyttade in i huset var det många som smög runt huset och vallade hundarna. med tanke på åt viket håll skärgårdsbåtarna lutar så verkar folk vara nyfikna på folk sol solar och badar nakna eller bara står upp och vinkar åt båtar som åker förbi.
love it!
 
knorrhane knorrhane skrev:
Hejsan!

Jag har en insynsskyddad trädgård i söderläge bakom huset. På denna sidan så har jag även stora panoramafönster i fullhöjd. Står man utanför så är det som att man ser rakt in i huset.

Ibland händer det att jag solar och jag tar mig friheten att ta av mig käderna helt. Det händer även att jag går mycket lätt klädd inomhus. Det är ju ett fritt land och jag stör ingen.

Men... (det finns alltid ett "men" eller hur?) ibland händer det att folk kommer på besök och istället för att ringa på dörrsignalen vid entrédörren på motsatta sidan huset så går dom först runt huset för att se om jag är i trädgården. Det kan röra sig om nära bekanta men även halvt okända personer tycker att det är en bra idé att göra så. Jag känner mig inte helt bekväm med att folk helt plötsligt står utanför mina panoramafönster och tittar in i huset ifall jag är hemma. Inte ska man väl behöva ha gardinerna fördragna mitt på dagen tycker jag.

Vuxna människor är svåra att lära hyfs och folkvett så jag tänker att jag ska spärra av på båda sidor av huset med någon typ av staket eller liknade med en grind på som jag håller låst. På båda sidor så är det 4-5 meter mellan huset och en häck. Det behöver ju inte vara inbrottssäkert men det är bra om vem som heltst fattar vinken, dvs att vill jag komma in här så är det bättre att ringa på dörren än att försöka forcera staketet.

Jag känner mig lite osäker på hur jag ska utföra detta för att det ska bli snyggt och inte allt för klumpigt eller "indutiområde-aktigt".

Finns det någon som har tips eller idéer om olika lösningar på mitt lilla problem?
Börja med att knyta fast plastband av typ polisavspärrning tills du hittat rätt avskärmning!
 
  • Gilla
knorrhane
  • Laddar…
blomknopp blomknopp skrev:
Börja med att knyta fast plastband av typ polisavspärrning tills du hittat rätt avskärmning!
Det finns spaljeer som är billiga och man kan fästa ihop flera stycken. Rusta brukar ha billigt även föstås alla andra byggvaruhus
 
blomknopp blomknopp skrev:
Börja med att knyta fast plastband av typ polisavspärrning tills du hittat rätt avskärmning!
blomknopp blomknopp skrev:
Börja med att knyta fast plastband av typ polisavspärrning tills du hittat rätt avskärmning!
Tack! Det är en utmärkt idé!

Jag börjar med det och sen kan jag ju se hur det utvecklar sig. Tror säkert det uppstår frågor om varför jag satt upop dessa band och då kan jag ju förklara och förhoppningsvis så ramlar poletten ner! Tackar!

Hittade denna produkt: https://www.avsparrningsprodukter.se/avsparrningsband-premium-500m-obrytbart-plastband-i-dispenser
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
H Hella1 skrev:
Nu sticker jag ut hakan och lär få skäll, men hallå - är det så obehagligt att ha på sig bikini? Då har du ju inget problem längre. Topless är väl inte heller pinsamt. Varför tvunget sola ”nederdelarna”?
Gör en grusgång, så hör du när nån kommer gående.
Ska snart flytta ut till skärgårdshuset som jag och mina vänner hyr tillsammans. Var några av tjejerna i gänget som fick frågan om några andra tjejer så här i Corona tider fick hänga med oss ut. Visst sa vi men med reservationen att vi är polysar och åtta tanter som delade på två killar "vi killar är bara så jobbiga så två på åtta är lagom " fast vi är JÄTTE! bra på att laga mat till tanter och gäster" " och att det var en självklarhet att vi alltid solade nakna. Helt ok och spännande sa våra gäster. Tycker att man ska önska gäster välkomna men informera gästerna om att man solar naken. Som jag tidigare skrivit har vi en skylt vid tomtgränsen om att vi oftast när temperaturen tillåter går nakna. Vi har haft flera gifta granntanter på besök och dom tyckte att vi har det så trevligt att dom tagit ut skilsmässa och gått med i Riksförbundet för social och mental hälsa i Stockholm som har en avdelning för kvinnor som vill leva i ett bisex polyförhållande. Helt klart att vi tycker att sommaren ska avnjutas helt trådlöst. PS! Vi har fått frågan om vi inte skulle sammanställa alla bilder som vi tagit under alla år vi varit nakenpolysar och göra en fotoutställning: Bara att spärra upp ögonen så kanske det dyker upp en fotoutställning.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.