Jag kommer leta vidare, en för jord och en för grus.
 
Abbe W Abbe W skrev:
Jag kommer leta vidare, en för jord och en för grus.
För vad kommer du använda den du köpte av mig? Jord?
 
T Twisted skrev:
För vad kommer du använda den du köpte av mig? Jord?
Japp, för det som kommer ner är jord/sand och perfekt till jord/rabatt osv men det som kommer ut är för grovt för att använda som grus. Det är mer som bärlager. Ska testa att ta ur det mindre gallret och se vad jag får.
 
  • Gilla
Twisted
  • Laddar…
Någon som vill hyra ut eller sälja sin i Stockholm? Omöjligt att hitta en att köpa
 
...och tipset om Amazon visade sig inte vara helt sant. Det gick inte att leverera till Sverige ändå. @sette skrev såhär:

S sette skrev:
Jag försökte köpa min maskin via Amazon, men misslyckades. Jag kontaktade därför Scheppach och fick till svar att Plano maskin i Umeå är den svenska återförsäljaren. Andreas på Plano hjälpte mig att beställa en maskin. Det var 1 månads leveranstid, och då hade jag nog lite tur. Plano kunde även vara behjälpliga om man behöver beställa reservdelar.
[länk]
 
Både bra och dåligt. Plano verkar vara en bra leverantör med schyssta priser och gott om reservdelar tex. Men trist att vi inte kan få del av "Amazon Lyxen". De kan skicka till Danmark, och det tänker jag göra inkl till en kompis då jag bor 20min från bron och har kompisar i Danmark.
 
Hej!
Är på jakt efter en sån här. Finns det någon återförsäljare nu eller kanske någon som har en att sälja/hyra ut i Skåne? Handlar om ca 15-20 kubik som behöver processas...
J
 
Läs tråden, finns tips där.
 
  • Gilla
Jens F
  • Laddar…
Jotack, mycket tips. Hittar tyvärr ingen återförsäljare inom riket och bara någon enstaka på Amazon med lite oklar fraktstatus. Generalagenten i Umeå verkar inte ta hem. Bauhaus har inte kvar. Scheppach själva skickar bara inom Tyskland och Österrike. Hittat två andra tillverkare också, en som bara säljs i Australien och en från alibaba... Manuell känns inte aktuell. Känns konstigt, alla ägare av mellanstora tomter borde vilja ha en sån här?
Såg någon som hade modifierat en cementblandare. Kan gå, men tror en Scheppach hade funkat betydligt bättre.
Nåja, jakten fortgår!
 
Jag köpte en förra året. Jag märkte att de kunde vara lite svåra att få tag på så när jag hade möjlighet slog jag till. Hann dock inte komma igång förra året men idag var det äntligen dags. Lite udda maskin att ha i sin maskinpark, men riktigt nöjd med den!

Maskinen sållar på av bara f*n. Det som sätter gränsen är hur snabbt man själv hinner skyffla.

Bilder från dagens premiär
 
  • Motoriserad jordsållningsmaskin i arbete, sållar jord över en grön skottkärra på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jordsåll med fin jord och grus som silar genom maskinens metallgaller under användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skottkärra full med jord och stenar som visar resultatet av en effektiv sållningsmaskin under premiäranvändning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
john.h och 6 till
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
Jag köpte en förra året. Jag märkte att de kunde vara lite svåra att få tag på så när jag hade möjlighet slog jag till. Hann dock inte komma igång förra året men idag var det äntligen dags. Lite udda maskin att ha i sin maskinpark, men riktigt nöjd med den!

Maskinen sållar på av bara f*n. Det som sätter gränsen är hur snabbt man själv hinner skyffla.

Bilder från dagens premiär
Den grova fraktionen kör du väl minst en gång till?
 
Jag skulle vilja bygga en diy-kopia. Någon som har föslag på prisvärda växlar och motorer. 1-10 rpm på trumman verkar rimligt?
 
  • Gilla
Hallerudsbo
  • Laddar…
Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är inte detta en nästan färdig maskin för 2000 kr?

[länk]
En lämplig hålsåg/skärbrännare/plasmabrännare och lite tid så har man nog en fungerande maskin:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.