H henkepenk skrev:
[bild]
1500 spänn fraktfritt, ett fynd!
[länk]
Vad spännande, en sån har jag tittat på och är mycket sugen på att köpa. Uppdatera gärna med ditt intryck när du testat den.
 
  • Gilla
lassebrun
  • Laddar…
Vi är nog många i denna tråd som handlat från Rubart.de. Igår fick jag fyra-fem epost om att de nu är momsregistrerade i Sverige. De skickar också med fakturor som jag tolkar att man inte ska behöva betala (no longer have to be paid, destroy old invoice).

Två frågor:
1. Tolkar ni som också fått detta att ingen åtgärd krävs?
2. Kommer prisbilden att handla från rubart.de nu ändras?

/J
 
E erikssonjorgen skrev:
Vi är nog många i denna tråd som handlat från Rubart.de. Igår fick jag fyra-fem epost om att de nu är momsregistrerade i Sverige. De skickar också med fakturor som jag tolkar att man inte ska behöva betala (no longer have to be paid, destroy old invoice).

Två frågor:
1. Tolkar ni som också fått detta att ingen åtgärd krävs?
2. Kommer prisbilden att handla från rubart.de nu ändras?

/J
1. även jag fick nya Fakturor från Rubart igår. Som jag tolkar det behöver Man ej betala något mer.
2. Det är redan nya priser. Prova lägg något i varukorgen och ändra leverans till Sverige så blir det några procent dyrare.
 
  • Gilla
EKAB och 1 till
  • Laddar…
Häromdagen köpte jag en begagnad (gammal?) 3-fas klyvsåg som provmatades med en dyngblöt tryckt regel med fantastiskt resultat
Begagnad 3-fas klyvsåg lastad på en släpvagn inne i ett garage, redo för provmätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Då har vinkelanslaget FS/WA/90 landat.
@pyro vinkeln verkar helt OK när jag jämför med min 50cm DIN875/1 vinkel.
Festool vinkelanslag FS/WA/90 monterat på skenas fot, jämförs med precisionstillbehör i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
De Stilj och 10 till
  • Laddar…
Var på mina föräldrars vind och såg lite verktyg jag aldrig sett innan. Frågar dom om det och får svaret att det legat där sedan de flyttade in.

Så fick en gammal ny hyvel
 
  • Gammal silverfärgad hyvel i originalförpackning mot en mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal oanvänd Stanley hyvel i originalförpackning på grått stenplattgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 13 till
  • Laddar…
S
En Hörbybruk är en livskamrat och nästintill outslitlig och dessutom väldigt bra balanserad. Har svärfars på långtidslån som han hade i sitt byggföretag. Men det ska vara modellen där skänklarna fäster nere vid hjulen, den billigare är inte alls lika slitstark.
 
P Pysslarn skrev:
Fåfänga har sitt pris...

Idag snubblade jag över den här lilla finingen

[bild]

Lokalt extrapris, sista exet och underbar färg suddade bort alla tveksamheter. "Honom ska vi ha!"

Okidoki, via kort växlade vara och pengar ägare och jag åkte hem, glad innehavare av en orange Bacho brytmojäng. Självklart visste jag att jag redan hade en brytmojäng av samma slag; men den var ju köpt på Clas Ohlson och det stod "Cocraft" på den så den kan ju inte vara lika bra.

Väl hemma jämförde jag Bacho med Cocraft och tvingades konstatera att de är HELT identiska!
Samma brytmojäng i olika färg och med olika loggor men till väldigt olika priser...

Med största säkerhet kommer de från samma tillverkare, jag tror inte för ett ögonblick att Bacho ställer högre krav än andra på material/tillverkning — det är säkert samma produkt som brandas med olika loggor bara. Förbrukningsmaterial helt enkelt.

Så här står jag nu, med två identiska brytmojänger med olika färg och olika loggor och väldigt olika prislappar och känner mig en smula korkad.

Och det senare lindras inte av att det på något konstigt vis ändå känns bättre att hänga upp brytmojängen från Bacho där samma produkt med Cocraft-logga tidigare har hängt; känner mig ändå lite jag-svag och ängslig.

Jag får trösta mig med att Bachon är smakfullt orange och det är ju trots allt min favoritfärg.
//Ronnie
När Jula började kränga kraftigt nedsatta bacho grejer insåg jag att märket numera får betraktas som ett lågprismärke.

Synd, gammalt bacho var riktigt bra.
 
  • Gilla
Bjirn och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[länk]

Önskade vi oss i bröllopspresent, har bytt till punkteringsfritt hjul. Ett vanligt hjul har lättare att ta sig över kanter har vi upptäckt.
Jag köpte precis en sån igår på K-Rauta. De har specialpris just nu 1399:- Trevlig sak.
 
Denna kommer ju lätt bli en av mina nya gullebebisar i verktygsarsenalen.

Bra pris på swedoldagarna.
 
  • Ny Hultafors MST 75 vattenpass i sin förpackning på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trojlee och 5 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Ett av de tyngre ’verktyg’ jag köpt hittills

[bild]

/U
Och den försvann i mängden, förstår jag? Tänkte på ovan diskussion om flockimmunitet ;)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Denna kommer ju lätt bli en av mina nya gullebebisar i verktygsarsenalen.

Bra pris på swedoldagarna.
Var precis och hämtade ut en sån också. Känns väldigt trevlig.
 
Japp bra med feelgood i den! :) Lite trevligare att hålla i också än mitt gamla långa MST som är rätt vasst i alla kanter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.