Igår och idag blev det lite allmänt pyssel ..

Hund vilar på gräsmatta framför pallkragar i trädgård med vinbärsbuskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rensade lite i pallkragarna.. klipptes vinbärsbuskar.. jag o hunden pausade i solen (i lä) det blåste kallt., maken var mer effektiv *pekar längre bort i bilden*

Pallkrage med frodig rabarber i trädgården, omgivet av gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderade på när vi kan skörda till vår första rabarberpaj.. ni kanske tycker att ”där är inget”.. men faktum är att vi aldrig haft så mycket rabarber!

Svartvit bild av pallkragar fyllda med jord och en spade i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Greppade runt.. satte jordärtskockor .. fyllde på jord (nu ska tre st jätteverbena inhandlas - ska sitta mitt i skockorna)

Har oxå passat på att sätta löken.. (silver, röd, gul o schalottenlök... vitlök sattes tidigare) (y)

Dethar oxå åkt ner lite potatis.. (färsk/rocket, Asterix, sams höstpotatis (kompis generationspotatis.. ingen vet vad det är haha)

.. blev 4 hinkar med potatis oxå! Min favorit ”Gourmandie” :love:

Vi borde ha klippt gräset igen, men måste köpa ”soppa” :oops:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Igår och idag blev det lite allmänt pyssel ..

[bild]
Rensade lite i pallkragarna.. klipptes vinbärsbuskar.. jag o hunden pausade i solen (i lä) det blåste kallt., maken var mer effektiv *pekar längre bort i bilden*

[bild]
Funderade på när vi kan skörda till vår första rabarberpaj.. ni kanske tycker att ”där är inget”.. men faktum är att vi aldrig haft så mycket rabarber!

[bild]
Greppade runt.. satte jordärtskockor .. fyllde på jord (nu ska tre st jätteverbena inhandlas - ska sitta mitt i skockorna)

Har oxå passat på att sätta löken.. (silver, röd, gul o schalottenlök... vitlök sattes tidigare) (y)

Dethar oxå åkt ner lite potatis.. (färsk/rocket, Asterix, sams höstpotatis (kompis generationspotatis.. ingen vet vad det är haha)

.. blev 4 hinkar med potatis oxå! Min favorit ”Gourmandie” :love:

Vi borde ha klippt gräset igen, men måste köpa ”soppa” :oops:
Vi har lika "mycket" rabarber som er och pratade om exakt samma sak idag... När ska/kan/bör/måste man skörda? :thinking:
 
Flyttat på en klematis som nu får vara granne med den nerklippta rosen. Hoppas den accepterar flytten, den är urläcker när den blommar, men stod i en rabatt som kommer försvinna om jag nånsin får den altan jag går och hoppas på. Nyplanterad klematis intill en nerklippt ros vid gult plank, i förberedd rabatt för framtida altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Flyttat på en klematis som nu får vara granne med den nerklippta rosen. Hoppas den accepterar flytten, den är urläcker när den blommar, men stod i en rabatt som kommer försvinna om jag nånsin får den altan jag går och hoppas på. [bild]
.. kom ihåg att sätta den djupt och plantera saker runt stammen.. de gillar inte sol :)

(har tagit livet av många för de var för nakna...)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Flyttat på en klematis som nu får vara granne med den nerklippta rosen. Hoppas den accepterar flytten, den är urläcker när den blommar, men stod i en rabatt som kommer försvinna om jag nånsin får den altan jag går och hoppas på. [bild]
Det är bara att bygga en. Man får inte den serverad ;)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är bara att bygga en. Man får inte den serverad ;)
Aha, yes jag fattar. Hold my GT under tiden.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vissa verkar ha nåt fel på gräsmattan, den verkar typ grön. Här i Jämtland kom det 10cm blötsnö häromdan. Men iaf har runt 500 sommarblomster som är uppfödda innomhus under en marijuanalampa sen februari omskolats i växthuset i helgen. Går rätt mycket el för att hålla det varmt på nätterna.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Den stod i rakt söderläge innan också
Blommorna gillar sol men inte rötterna. Man brukar försöka ha något som skuggar över nedre delen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Blommorna gillar sol men inte rötterna. Man brukar försöka ha något som skuggar över nedre delen.
Ah, jag fattar. Kanske ska flytta med daggkåpan som den stod och kuckelurade med i förra rabatten...
 
S
13th Marine 13th Marine skrev:
Förberett skyttegravarna för när ryssen kommer.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
De ser lite smala ut. :thinking:

Jag gräver också skyttegravar men mot Corona.

Barn i färgglad keps gräver i stor jordgrop med en spade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävda smala skyttegravar i en trädgård med trädgårdsverktyg och ett överdraget murverk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det var precis lagom så jag kom ner och kunde svära över att jag inte gjorde dem bredare.

Behöver jag säga att byxorna är fulla med grus?
 
Pollare inkopplade :)
 
  • Två pollare längs en grusgång vid en husuppfart, intill en häck och del av en servicebil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upplysta pollare längs en grusgång vid skymning, med en servicebil och gröna buskar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Malin Z och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är bara att bygga en. Man får inte den serverad ;)
Va säger du? :oops: Subtila vinkar då..?
 
  • Haha
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Den stod i rakt söderläge innan också.... :thinking::cool:
Fötterna, fötterna.. :cool: jag var lite otydlig ! Sorry :)
Själva blomman/växten trivs i sol (y)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.