Planterat en buxbom :)
 
  • Nyplanterad buxbom i en trädgård med stentrapp, blomsterrabatter och ett träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Planterat en buxbom :)
Hur lång tid tills du kan formklippa den som en Lisebergskanin? :p
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur lång tid tills du kan formklippa den som en Lisebergskanin? :p
En livstid ;)
 
Ibland gör jag saker lite på impuls och utan att ha en klar plan. Det är är ett sånt projekt.
Tanken är att det ska bli en murad odlingslåda och igår kväll satte jag igång med bygge av gjutform för sulan.
Det ska vara gårdsgrus runt om hela men jag gräver bort gräset efter att lådan är murad så kan jag vända ner det direkt där i så slipper jag flytta runt på det i onödan.

I helgen blir det gjutning.

Pågående bygge av gjutform för odlingslåda med spadar, grus och betongblock i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
faf och 2 till
  • Laddar…
Kommer sluta som ett växthus ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Flyttat 4 rhododendron till nya platser i trädgården. 3 av de stod intill husväggen längst bort i trädgården, nästan på baksidan. Märkligaste placeringen. :thinking: Nu står de och tronar precis framför uteplatsen. Den sista satte vi i stubben efter ett ihåligt päronträd vi lät fälla i höstas. Grävde djupt, hällde i rhododendronjord både i gropen och uppepå och vattnade rejält. Nu ska vi vattna mycket närmsta veckan och hålla tummarna att de trivs på sina nya platser. (y) Rhododendron på nytt ställe planterad i en ihålig trädstubbe på en solig gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rhododendronbuskar planterade i trädgård med färsk jord runt stammarna och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Börjat fylla igen skyttegravarna, någon sa att det inte var ryssen man skulle vara rädd för idag, utan någon blaskig öl...
(Vattnet är tillfälligt inkopplat, men jag känner redan nu hur skönt det är med vattenutkastare på rätt ställen)

Trädgård under arbete med grävda diken och en tillfällig vattenslang på en lerig yta, intill ett rött tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård under anläggning, med igenväxande grävda fåror och en räfsa på marken, bakgrunden visar ett hus och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Var på den underbara handelsträdgård vi har i närheten och jag kunde inte hålla mig så det blev några sommarblommor, en pelargon och en dahlia bla. Får komma ihåg att ta in dem nu när nätterna fortfarande är kalla... I övrigt har gubben klippt gräset och jag gick efter med trimmern. Och vattnat, vattnat, vattnat... Gräset vi sådde för några veckor sen har börjat titta upp på sina ställen. :love:
 
Tagit död på min nacke :sweat:
 
  • Nyanlagd kullerstensgång bredvid gräsmatta och soptunna, verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En uppfart med verktyg och byggmaterial framför en villa, tecken på pågående arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd kantstensgata i gatsten med angränsande grus och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tagit död på min nacke :sweat:
kan ju inte like:a den .. även om ”resultatet” blev mycket tjusigt! (y)

Du ska ha den kvar o fungerande ett tag till..!
Baby steps.
 
Jag är usel på att beräkna åtgången på betong. Hade 8 säckar hemma och trodde att det skulle räcka. Fick köpa 10 till...
Bra väder för att gjuta betong idag!

Grunden till ett byggprojekt med nyligen gjuten betong och uppställda formbrädor i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S
Eftersom det skulle regna en massa idag klippte jag gräsmattan och gödslade den. Det började regna precis innan jag var klar. Sen kom det några skvätt, säkert en hel mm nederbörd. :oops:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Bygger ut lite. Sen när de är färdigt så skall jag täcka slänten helt, stödmur nere och svart sten i slänten med några fina träd kanske.
 
  • Början på ett byggprojekt med träreglar uppsatta på en gräsmatta sett från en träaltan.
  • Gilla
maah och 1 till
  • Laddar…
Inte ett jota... gjort en trädgårdsöversyn och sett att gräset fortsätter växa. Hängt upp ballonger inför äldsta dotterns kalas. :p Borde göra som Pippi och gå ut och vattna i regnet, men hur sugen var man på det? :sweat:
 
Inte jag, men en bit bort tog man en lite för lång kafferast i gräsklippningen.

Gräsklippare övergiven i ett halvklippt, ojämnt gräsområde omgivet av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Brynäsaren 68 och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.