MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ok, följdfråga: vad är pollare?
En kortare lyktstolpe utan armar? :thinking: Vet inte den exakta definitionen. Ljuspelare? :crysmile:
 
  • Modern grå lyktstolpe eller ljuspelare utan armar, tänd, på webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramnemark Ramnemark skrev:
En kortare lyktstolpe utan armar? :thinking: Vet inte den exakta definitionen. Ljuspelare? :crysmile:
Ah, du menar lampor. ;) Blir nog jättefint! Hade gärna haft mer belysning i trädgården men än så länge får jag nöja mig med solcellslampor. :cool:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ah, du menar lampor. ;) Blir nog jättefint! Hade gärna haft mer belysning i trädgården men än så länge får jag nöja mig med solcellslampor. :cool:
Man kan aldrig få för mycket lampor, som elektrikern sa ;)
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
P
P Peter_K skrev:
Idag har vi gjort klart för att så gräs. Eventuellt kanske det ska på lite säckjord för att gräsfröna ska få lite lättare att ta sig.[bild]
Så här såg det ut i höstas. Hög med uppgrävd jord och en minigrävare på en grusgård omgiven av höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Man kan aldrig få för mycket lampor, som elektrikern sa ;)
Jo faktiskt stämmer det inte jämt. Utomhus bör man vara lite försiktig med för mycket ljus, då det inte är så bra för vissa insekter och fladdermöss.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
S
Grävt för växthuset. Vattenslangen är lite i vägen... Utgrävd plats för ett växthus med en vattenslang och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Förberett skyttegravarna för när ryssen kommer.

Minigrävare som gräver en lång skyttegrav i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nygrävd långsträckt grop i en trädgård, liknande en skyttegrav, med trädgårdsutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävt dike längs en trädgårdsgång med en slingrig vattenslang och grannhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävd långsträckt grop i en trädgård med utspridd jord och trädgårdsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nygrävd långsträckt grop i en trädgård liknande en skyttegrav, i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lång grävd dike i trädgård med orangea rör och trädgårdsverktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård med grävd skyttegrav, odlingsbäddar och en stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Syns inte så väl, men vi har fått i glasen på ena gaveln på växthuset innan dagsregnet började. Förhoppningsvis blir det bättre väder imorgon och då kanske vi får i resten av glasen.
Delvis monterat växthus med metallstomme och några installerade glasrutor på en gavel, på en trägrund med omgivande grus och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jo faktiskt stämmer det inte jämt. Utomhus bör man vara lite försiktig med för mycket ljus, då det inte är så bra för vissa insekter och fladdermöss.
Då mår de inte bra hemma hos mig. Men jag mår bra, och det är det viktigaste för mig :)

Jag räknade över antalet i huvudet och jag får det till 41 ljuskällor just nu, 4 till när pollarna och garage väggen är fixad :surprised:
 
Redigerat:
Kul att se att det är fler som har en liten leråker i sin gräsmatta för tillfället. Verkar vara många växthusprojekt på gång nu? Vi har ett också :D
 
Krilleman
13th Marine 13th Marine skrev:
Kört hem 4 lass jord till. Totalt 12 nu.

Fick även kontrollvägt lasten ena vändan, 750kg och en snopen MC-polis.
Sist jag köpte jord som lastades på min kärra frågade jag om lite extra.
Svaret blev: "- Jag lastar för samma pris, tills du säger stopp".
Överlast var nog bra förnamnet...

:oops::oops::oops:
 
  • Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Då mår de inte bra hemma hos mig. Men jag mår bra, och det är det viktigaste för mig :)

Jag räknade över antalet i huvudet och jag får det till 41 ljuskällor just nu, 4 till när pollarna och garage väggen är fixad :surprised:
Troligen inte, men du får ditt straff genom att du själv måste slå ihjäl en massa myggor, som annars hade tagits omhand av vännerna fladdermössen ( de tar upp till 6000/ natt ) och trivs inte i mycket ljus.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Troligen inte, men du får ditt straff genom att du själv måste slå ihjäl en massa myggor, som annars hade tagits omhand av vännerna fladdermössen ( de tar upp till 6000/ natt ) och trivs inte i mycket ljus.
Jag kanske bara är ovetande men det känns inte som att här är så mycket fladdermöss ändå. Bor i villakvarter i södra Sverige och har inga problem med mygg :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.