Ja jag drog iväg till Feltema.. Och inhandlade en skruv och putspall.. :oops:;)
Nyinköpt svart skruv och putspall i ett garage bredvid en bil och en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Helt ok för 399:-
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ja jag drog iväg till Feltema.. Och inhandlade en skruv och putspall.. :oops:;)
[bild]
Helt ok för 399:-
Du glömde bild på skruven du köpte
 
  • Haha
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Du glömde bild på skruven du köpte
So far putspall.. Men snart blir det skruvpall ;):beer:
 
Hitta dessa två i torsdags. Då var de lite smårostiga och såg inte så trevliga ut. Efter lite rostlösare och en bit smärgelduk så är de en trevlig tillökning till högarna. Det är svårt att låta bli att köpa saker när de bara vill ha 140 kr för grejerna...
Renoverade handverktyg på kartong inklusive hammare och hyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
[bild]
Gränsfors släggyxa. Mmm power!
Fler bilder!
 
Fyndat en till kap/gersåg, bara på med en ny klicka så (y)
 
  • Begagnad kap- och gersåg utan sågklinga på arbetsbänk, redo för ny klinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Lördagsgroggen kom tidigt idag. Men, fin såg!
 
Raskus Raskus skrev:
Lördagsgroggen kom tidigt idag. Men, fin såg!
Ibland går det fort :crysmile:
 
Christensen Christensen skrev:
Ibland går det fort :crysmile:
”Fyra sekunder underbart är kort, alldeles för kort”!
:p
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Bidde med kompressor, en Meec med tillbehör, inget wao, men för 1 1/2 hunka så får det sägas okej att pumpa lite däck :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
16oz här
[bild]
Tack för hjälpen Närbild på ett handhållet verktyg med text och tre slagmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte dagens, men likväl veckans inköp.

Den gamla trotjänaren inser jag inte riktigt hänger med längre. När de stora tagen i husrenoveringen gjordes så lånades det proffsverktyg från en nära vän som är snickare. Så renoveringen utgjordes av i princip hela Festools armada av handverktyg. Nu skall en provisorisk trall anläggas, och det går inte att göra detta med en gammal Biltema-dragare som är över 10 år.
Hand håller en äldre modell av Biltema skruvdragare med synlig batteridel och etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev kanske lite av ett impulsköp, men köpte på mig en Ryobi, har svårt att försvara Festool-priset för en som inte skruvar varje dag. Tror denna kommer fungerar riktigt bra, kommer även införskaffa en slagborr av samma märke och kanske också en slagskruvdragare, men det återstår att se.
Hand håller en ny Ryobi borrskruvdragare med Lithium+ 4.0Ah batteri framför en vit tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sedan föll det sig också att jag länge gått och suktat efter en mutterknack, framför allt efter att ha gjort en bilrenovering och har en stundande till framför mig. Dessa är verkligen ovärderliga när man skall knacka bort bultarna till en bakaxel som suttit monterad sedan 1962. Lidl´s Parkside mutterknack verkar prestera riktigt bra i tester och vid helgens provkörning på rejäla bultar som jag inte riktigt vågar dra med skaft, så levererade den enligt förväntan.

Närbild av en hand som håller en Parkside mutterdragare mot en suddig bakgrund med verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
lsoderlund lsoderlund skrev:
Kanske inte dagens, men likväl veckans inköp.

Den gamla trotjänaren inser jag inte riktigt hänger med längre. När de stora tagen i husrenoveringen gjordes så lånades det proffsverktyg från en nära vän som är snickare. Så renoveringen utgjordes av i princip hela Festools armada av handverktyg. Nu skall en provisorisk trall anläggas, och det går inte att göra detta med en gammal Biltema-dragare som är över 10 år.
[bild]

Blev kanske lite av ett impulsköp, men köpte på mig en Ryobi, har svårt att försvara Festool-priset för en som inte skruvar varje dag. Tror denna kommer fungerar riktigt bra, kommer även införskaffa en slagborr av samma märke och kanske också en slagskruvdragare, men det återstår att se.
[bild]


Sedan föll det sig också att jag länge gått och suktat efter en mutterknack, framför allt efter att ha gjort en bilrenovering och har en stundande till framför mig. Dessa är verkligen ovärderliga när man skall knacka bort bultarna till en bakaxel som suttit monterad sedan 1962. Lidl´s Parkside mutterknack verkar prestera riktigt bra i tester och vid helgens provkörning på rejäla bultar som jag inte riktigt vågar dra med skaft, så levererade den enligt förväntan.

[bild]
Ska du skruva trall så kan du lika gärna gå på slagskruvdragaren direkt. Slagborr kan du skippa och köra på borrhammare.
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
ullberg
Ett av de tyngre ’verktyg’ jag köpt hittills

En gul traktor med frontlastare och snöplog framför vid nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
  • Wow
scim och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.