@Pysslarn kontentan är att man borde skaffa en burk Bahco-orange färg? :thinking:
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Så @Pysslarn kontentan är att man borde skaffa en burk Bahco-orange färg? :thinking:
Det heter faktiskt brandgul!
Min enträgna kamp för att återetablera detta ord fortsätter...

/Höghus

/
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 9 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Det heter faktiskt brandgul!
Min enträgna kamp för att återetablera detta ord fortsätter...

/Höghus
Jag är med dig :D

Stod faktiskt på Classe idag å klämde på Bachos lilla kofot, men bet mig i tummen å lät bli då jag har Hultans motsvarighet.
Något är ändå lockande med starkt färgade verktyg... och accenter på arbetskläder, därför är LBrador och HH starka namn här hemma på brallor, skor och tröjor. Och Bacho sedan förstås ..
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Så @Pysslarn kontentan är att man borde skaffa en burk Bahco-orange färg? :thinking:
Japp! En stor en. Och självklart anges ambitionen med strofen från den gamla dängan "Jag ska måla hela världen, lilla mamma..." :D

//Ronnie
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Det heter faktiskt brandgul!
Min enträgna kamp för att återetablera detta ord fortsätter...

/Höghus

/
Att ha varit barn på sextio-/sjuttiotalet innebär naturligtvis att dagens benämning "orange" känns rätt så futtigt jämfört med "brandgult" som det ju egentligen heter.

Mitt användade av "orange" är väl ett uttryck för en slentrianmässig avtrubbning och en ofrivillig anpassning till ett språkbruk som styrs av politisk korrekthet snarare än den orubbligt verklighetsmässiga korrekta färgbeskrivning som "brandgult" står för. Det handlar egentligen om information respektive desinformation kan man säja. ;)

"Agent Orange" borde alltså hetat "Agent Brandgult" istället men det fattade aldrig jänkarna, och nu sitter de där med Trump på hand... :D

//Ronnie
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Japp! En stor en. Och självklart anges ambitionen med strofen från den gamla dängan "Jag ska måla hela världen, lilla mamma..." :D

//Ronnie
Jag målar för mitt inre upp den härliga scenen
Blodrött mitt i brandgult nej ens prins Eugen
En lika mustig vy kunde måla ens om han målade med sked
 
  • Gilla
  • Älska
jonmo och 3 till
  • Laddar…
Ja för nu ska vi ut...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja för nu ska vi ut...
och köpa, pruta och buda och svärja.
Laga gamla maskiner, slå små nubb och säga fula ord. (Parkside!)


Obs: man måste ha målat minst en timme med thinner-basserad brandgul färg för att sången ska stämma in bra..
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
nanowire och 6 till
  • Laddar…
”Hugger orange” sprayade jag mina verktyg förr så de gick att skilja från polarnas.

//AA
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Helgen räddad! :)

Nytt verktygsset med borr och bits uppackat på ett golv, inkluderar batteri och laddare, redo för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskar81 och 6 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
och köpa, pruta och buda och svärja.
Laga gamla maskiner, slå små nubb och säga fula ord. (Parkside!)


Obs: man måste ha målat minst en timme med thinner-basserad brandgul färg för att sången ska stämma in bra..
Den där melodin väckte många gamla studentminnen :D
 
Djingis Khan på Youtube ikväll. Kolla Lundaspexarnas hemsida.

Torpolle
 
R Robert-san01 skrev:
Helgen räddad! :)

[bild]
Recension mottages tackamt! :)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser så ut, kolla i änden av handtaget. (y)
tack. stämmer bra. 20 oz head Underbart att lära sig lite var dag. Fast min ser bra mycket äldre ut. Möjligt pga mer blod svett o tårar...
/T
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
tack. stämmer bra. 20 oz head Underbart att lära sig lite var dag. Fast min ser bra mycket äldre ut. Möjligt pga mer blod svett o tårar...
/T
16oz här
Hammare närbild hållen i hand med texten "16 OZ HEAD" stämplat på huvudet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rönnis och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.