F
A anis16 skrev:
Trodde det bara var för styrning men nu googlade jag lite konstruktioner och full-bygga så verkar den räcka till. Gissar att kylflänsarna sitter på igbt:erna och utgångsdioden.
Vänstra kylflänsen är switchning IGBT med glättningskondensatorerna ovanför och högra kylkroppen är likriktning skulle jag tro. Hade varit kul att se hur eländet ser ut på andra sidan.
 
F fsn skrev:
Vänstra kylflänsen är switchning IGBT med glättningskondensatorerna ovanför och högra kylkroppen är likriktning skulle jag tro. Hade varit kul att se hur eländet ser ut på andra sidan.
Jag tog bara en bild på random "cheapest welder from amazon" typ, det finns ju dussintals som testar och skruvar isär de där på Youtube.. Det är alltså inte Lidl-svetsen...

Edit : men det hade varit kul att se hur den ser ut, den där stora ratten på framsidan ser suspekt ut...
 
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tog bara en bild på random "cheapest welder from amazon" typ, det finns ju dussintals som testar och skruvar isär de där på Youtube.. Det är alltså inte Lidl-svetsen...

Edit : men det hade varit kul att se hur den ser ut, den där stora ratten på framsidan ser suspekt ut...
Eller tragiskt att se, man vet ju inte. Den stora ”ratten” är inget annat än en tvålägesbrytare som skall se retro ut som på dom gamla maskinerna där man verkligen vevade upp.
 
Byggmaterial med superlim, batterier och borrset för stål, cement och trä samt konstruktionslim.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två burkar med träolja för utomhusbruk placerade på ett grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två rullar 3M tätningsband för fönster och dörrar på ett suddigt foto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
POWERFIX hopfällbar lastvagn med röd handtag och svart plattform, visas hopfälld och utfälld på bildens förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Blev det lite livsmedel också för syns skull? ;)
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Köpte den batteridrivna kampen för ett tag sedan. Skulle använda den igår för första gången, men det sket sig. Av/på-knappen vägrar röra på sig.
Lustiga är att problemet finns beskrivet i manualen, så det är alltså ett återkommande problem.
Ska bara försöka hitta kvittot nu och returnera denna.
Första Parksideprodukten jag köpte, tveksamt om det blir fler.
 
  • Närbild på en batteridriven borrmaskins av/på-knapp som är fast och inte kan röras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en manual för felsökning av en produkt med en tabell för problem och möjliga orsaker på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny batteridriven kapsåg från Parkside ligger i sin förpackning med ett känt knappfel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
stigen skrev:
Blev det lite livsmedel också för syns skull? ;)
Det behövs bara om man handlar på eftermiddag eller veckoslut. På morgonent det fritt fram ;)


J -jonte- skrev:
Köpte den batteridrivna kampen för ett tag sedan. Skulle använda den igår, men det sket sig. Av/på-knappen vägrar röra på sig.
Lustiga är att problemet finns beskrivet i manualen, så det är alltså ett återkommande problem.
Ska bara försöka hitta kvittot nu och returnera denna.
Första Parksideprodukten jag köpte, tveksamt om det blir fler.
De Lidl jag handlar på brukar inte vara så kinkiga för returer utan kvitto. Mest om det har varit en prissänkt produkt. Vill du ha en likadan och de finns inne brukar det bara vara att gå och hämta.
 
J -jonte- skrev:
Köpte den batteridrivna kampen för ett tag sedan. Skulle använda den igår för första gången, men det sket sig. Av/på-knappen vägrar röra på sig.
Lustiga är att problemet finns beskrivet i manualen, så det är alltså ett återkommande problem.
Ska bara försöka hitta kvittot nu och returnera denna.
Första Parksideprodukten jag köpte, tveksamt om det blir fler.
Jag har en sådan. Det är en slags inbyggd spärr i knappen. Den behöver vinklas upp/ned lite för att kunna startas.
 
A Anderscurl skrev:
Jag har en sådan. Det är en slags inbyggd spärr i knappen. Den behöver vinklas upp/ned lite för att kunna startas.
Plus ett på den... Det är något skumt med knappen helt klart, den är inte helt enkel att sätta på, och knepig att få att stanna i påläge...
 
A Anderscurl skrev:
Jag har en sådan. Det är en slags inbyggd spärr i knappen. Den behöver vinklas upp/ned lite för att kunna startas.
OK, får testa igen. Ville inte bryta allt för mycket, då kanske den skulle gå sönder
 
Ja den är svår så testa några gånger till att starta den.
 
Blev bara ett paket penslar för mig, funkar utmärkt till Epoxy!
 
O ottoangel skrev:
Ja den är svår så testa några gånger till att starta den.
Man får liksom trycka och skjuta samtidigt
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Jag har bara hört bra saker om deras skruvdragare modell större och mutterdragaren. Bägge batteridrivna. Nu är jag förvisso emot mutterknack på hjulbultar, men en mutterknack kommer till användning på andra ställen. Tex vid bilerenovering är de ovärderliga så även när man skall dra större bult i trall eller liknande där till och med slagskruvdragare ger upp.
 
A Anderscurl skrev:
Jag har en sådan. Det är en slags inbyggd spärr i knappen. Den behöver vinklas upp/ned lite för att kunna startas.
Fick till det efter lite fipplande
Tydligen skulle man lyfta upp i överkant och skjuta framåt samtidigt, Inte helt självklart.
Men nu vet jag det
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.