Berkelus Berkelus skrev:
Väcker inte plåten mig så kommer jyckarna göra det :rofl:
Ja då spelar för ingen roll. Bara släppa ut och "ta björnjäveln"
 
Berkelus
Mindre uppdatering:

Struntar i plåttak (orkar verkligen inte bära allt) så jag kör på ytpapp istället! Innan denna spikades på så penslades asfaltsklister på samtliga spikhuvud. Blir mycket rakare denna gång, blev riktigt nöjd.

Vidare så har jag invändigt tätat allt förutom ihåligheterna i nocknivå med fogskum. Ser förjävligt ut men efter att allt skum är beskärt så torde det se rätt OK ut.

Imorgon tänkte jag försöka hinna med att lägga laminat och stryka på ett sista lager tjära på fasaden. Körde ordentligt med olja idag nu för tredje gången.
 
  • Nyinstallerad ytpapp på tak med asfaltsklister på spikhuvuden, klar för vidare renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat ytpappstak med synligt asfaltsklister på spikhuvuden och skarvar på en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med ytpapp och asfaltsklister på spikhuvud, underlaget och träribbor syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Täckt takstol med ny monterad ytpapp och synliga asfaltsklisterbeklädda spikhuvud, med stege lutad mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ytpapp fastspikad på ett takstomme, med asfaltsklister på spikhuvuden, framkant ej färdigställd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut
 
  • Haha
Myrstacken
  • Laddar…
Vinden kommer att ta takpappen trots klistret. Det måste vara helt rätt mellan skarvarna för att inte vinden ska ta det.

Laminat är ingen bra idé då mdf kommer att suga fukt och svälla, plus att laminat är kallt.

Köp hellre någon filtmatta för utomhusbruk så att det kan andas fritt. Finns på Rusta till bra pris. Bara att klippa och lägga in. Tror de kostar 119 kr för 2x1m just nu. Finns i svart och grått.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Säga vad man vill men nog tusan är designen och platsen väldigt tilltalande :) Kämpa på!
Vad ska du ha i den?
 
  • A-frame hus i en skogsglänta med soligt väder och grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
martin sandren och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Säga vad man vill men nog tusan är designen och platsen väldigt tilltalande :) Kämpa på!
Vad ska du ha i den?
Har du hittat igen kojan? Kan vara byggahus första stalker, haha.
Kungligt, Chris! :D
 
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Det är väl TS, bild va? Annars är juridikforumet fullt av stalkers, så @Chrissofsweden är inte först ändå. Men det är klart, på juridikforumet får man ofta se en vägkrök och kanske rent av en korsning på bild för att hitta rätt, här är vi i en glänta i slyskog, så om han är en stalker är han nog Byggahus bästa i alla fall!
 
  • Gilla
  • Haha
lärjungen och 4 till
  • Laddar…
NEJ :crysmile: Det är ju TS bild! Tyckte det såg mysigt ut bara :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
possum77 och 2 till
  • Laddar…
Den bilden från TS missade jag. Att hitta den kojan är nog inte enkelt. Liten och på något märkligt sätt smälter in i omgivningen. (y)
 
  • Gilla
Berkelus och 1 till
  • Laddar…
Hur gör du med värme, fotogenkamin eller något annat?
 
Berkelus
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Vinden kommer att ta takpappen trots klistret. Det måste vara helt rätt mellan skarvarna för att inte vinden ska ta det.

Laminat är ingen bra idé då mdf kommer att suga fukt och svälla, plus att laminat är kallt.

Köp hellre någon filtmatta för utomhusbruk så att det kan andas fritt. Finns på Rusta till bra pris. Bara att klippa och lägga in. Tror de kostar 119 kr för 2x1m just nu. Finns i svart och grått.
Fasen jag som verkligen villa ha laminat, lättstädat, tätt och fint. Kallt struntar jag fullständigt i. Matta kan visserligen vara mysigt, ska kolla på det!

Se nya bilderna på pappen, visst lär inte vinden ta pappen i första taget?
 
Berkelus
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Hur gör du med värme, fotogenkamin eller något annat?
Kommer montera in en kamin till hösten!

Edit: En braskamin alltså.
 
Redigerat:
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Berkelus
En till mindre uppdatering. Blev klart med sista pappen idag. Slog upp några hyllor och har påbörjat en tredje strykning av tjära.

Skar även bort det mesta av fogskummen, kan dock bli vindpapp ändå men det tar vi till hösten i så fall.

Lär inte bli så många fler uppdateringar nu, hade tänkt att bygga en mindre altan framför stugan, kamin till hösten och sedan fixa till invändigt förstås.
 
  • Svart takpapp monterad på en stugvägg med synliga skruvar och avskuren kant i en skogsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning av en trästuga under renovering med verktyg, målarburk och uppsatta hyllor
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av trästuga under konstruktion med synliga bjälkar, träväggar och öppen dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyuppsatt takpapp på en liten stuga med nybyggda trähyllor, omgiven av skog i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En nybyggd grön stuga i skogen med skyddspapp på taket och nya hyllor synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
John Karlsson och 3 till
  • Laddar…
Synd att golvet sticket ut utanför väggen. Det kommer ju förstöra hela stugan när det regnar.
 
Berkelus
raveper raveper skrev:
Synd att golvet sticket ut utanför väggen. Det kommer ju förstöra hela stugan när det regnar.
Jo det blev skevt men oljar jag två gånger per år borde det väl hålla? Taket går ju en bit över och skyddar en del. Annars kanske man skulle klä den blottade ytan i något typ papp?
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.