Kan vara intresserad beroende på pris och var i skåne den finns :)
 
Att skicka den blir nog svårt om jag ska vara ärlig. Den är rätt så stor.
Finns i södra Skåne, utanför Ystad mer exakt men jag jobbar i Malmö så det går fint att ta med den dit.
 
Okej, jag förstår. Jag får se om jag lyckas lösa det på annat sätt. Tack ändå!
 
  • Gilla
Twisted
  • Laddar…
Pris har jag inte funderat på, köpte den för 3300 från Bauhaus för mindre än ett år sedan. 1 500 - 2 000?
 
T Twisted skrev:
Pris har jag inte funderat på, köpte den för 3300 från Bauhaus för mindre än ett år sedan. 1 500 - 2 000?
Jag hämtar imorgon för 2000:-
 
  • Gilla
Hasselvargen och 3 till
  • Laddar…
Skakar som ett jordsåll någon som vet vart de säljer elektrisk jordsåll. Bauhaus Helsingborg säger de får inte in fler under överskådlig tid ? Det måste väl finnas fler på marknaden?
 
S Steffo58 skrev:
Skakar som ett jordsåll någon som vet vart de säljer elektrisk jordsåll. Bauhaus Helsingborg säger de får inte in fler under överskådlig tid ? Det måste väl finnas fler på marknaden?
Verkar som att Bauhaus var den enda återförsäljaren i Sverige, men de har ingen plan på att ta in fler. Mycket tråkigt!
 
windestal
Så går det när man vill vänta ett år och höra vad andra fick för resultat... Missat min chans alltså...
 
Scheppach som är märket är ju ganska vanligt i Tyskland. Samt Harald Nyborg har nyligen börjat sälja Scheppach, kolla med dem.
 
  • Gilla
Steffo58 och 2 till
  • Laddar…
Tack Abbe för tips! Kontaktade Harald Nyborgs kundtjänst om Scheppachs jordsåll. Svaret blev att maskinen inte finns i sortimentet och det är Harald Nyborg centralt i Danmark som själva styr sortimentet.
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Kan meddela att kullagren i motorn inte var av bästa kvailtet. Ett av dem började låta illa nu efter tre veckors hårt arbete (10 m3 siktad jord). Istället för att tokkrångla med garanti bytte jag ut dessa mot ordentliga. Storlek 6201 ifall någon undrar. Avdragare behövs för lagren och remaxeln.
 
  • Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Jag hade ju turen att få köpa ett jordsåll i förra veckan begagnat. Har kört igår och idag. HELT FANTASTISKT. Jag skall gräva ur för en carport och göra en 35m lång rabatt. Att sila ur matjorden och lägga i rabatten samt få all sten vid sidanr ju kung! Nu kommer jag bara behöva hälften börlager och jord :D Redan sparat typ 10000 på en dags jobb.
 
  • Gilla
Steffo58 och 4 till
  • Laddar…
Gett upp att finna en elektrisk jordsåll.

Istället har jag funnit o köpt en manuell sådan. Den heter mullrik o man vevar för hand. Testat några dagar nu o är överförtjust. Den lilla manicken sopar banan förlåt komposten på nolltid.

Hemsidan heter mullrik.nu där finns utförligt beskrivning, återförsäljare, foto, film mm och den kostar ca 2400kr.
 
Jag tittade på Mullrik också, men har själv för mycket massor i olika fraktioner att ta hand om För att den skulle vara aktuell. Verkade dock vara väldigt välbyggd.

https://www.mullrik.nu/

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.