Martin_B Martin_B skrev:
Unikt objekt i Vaxholm.

/
Placeringen av TVn i köket kan vara den konstigaste jag sett.
 
Martin_B
L Låset skrev:
Placeringen av TVn i köket kan vara den konstigaste jag sett.
Det är förmodligen så dels för att man vill ha en större skärm som inte får plats någon annanstans, dels p.g.a platsbrist även för mindre apparater, dels för att den skall synas väl från större delen av köket och dels för att den hamnar hyfsat i förhållande till både köksö och matbord, från vilka ägaren förmodligen ville kunna se på TV.

Jag har inga problem med det alls och tycker snarare det passar bra in i miljön med tanke på att hela köket ser ganska "offentligt" ut ändå, nästan som en liten restaurang i någon lokal med högt i tak i en storstad någonstans i Europa, förslagsvis i höjd med Tjeckien och neråt.

Hela det objektet är ju väldigt speciellt, så det finns nästan inga "regler" för hur det bör och kan se ut :D
 
Martin_B Martin_B skrev:
Vet inte vad priserna ligger på däruppe, men 9 miljoner känns ganska saftigt så långt ute på landet.
9 miljoner i Bälinge är sjukt dyrt. Svårt att tro att de hittar en köpare. Få hus i Uppsala säljs så dyrt och då finns det massor av mer attraktiva områden att välja på.
 
Men det var ett riktigt drömhus!
 
Martin_B
daddydj daddydj skrev:
9 miljoner i Bälinge är sjukt dyrt. Svårt att tro att de hittar en köpare. Få hus i Uppsala säljs så dyrt och då finns det massor av mer attraktiva områden att välja på.
Den som betalar så mycket pengar, kommer nog inte ha huset som åretruntboende, utan snarare som sommarstuga/fritidshus, och det kommer i så fall vara någon med nära eller över 9-siffrigt belopp på kontot. Dvs. någon som inte bryr sig om ifall området är attraktivt eller inte för åretruntboende, utan bara vill ha ett häftigt ställe att kunna hålla till på några få veckor om året.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det var fint! Det ser helt nygjort och "homestylat" ut också. Märkligt att de säljer det när det just blivit klart. Eller kan det vara någon som renoverat på spekulation tror ni? Jag kommer inte in på mäklarens hemsida.
”Kändis” som vill flytta tillbaka till stan igen, de trodde de sökte lugnet på landet.. har inte bott så länge men matat in pengar i renoveringen.

https://www.expressen.se/leva-och-b...-saljer-lyxvillan-vi-har-saknat-livet-i-stan/
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Martin_B
Snigla Snigla skrev:
”Kändis” som vill flytta tillbaka till stan igen, de trodde de sökte lugnet på landet.. har inte bott så länge men matat in pengar i renoveringen.

[länk]
Är väl så när man både har pengar och storhetsvansinne. Man får för sig massa och gör det utan att tänka mer än en vända, sen blir det inte som man har tänkt sig och då vänder man igen och går vidare med nästa fantasi. Vissa har både nästan oändligt med tid samt mycket pengar och då blir det väl så i vissa fall :D
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det var fint! Det ser helt nygjort och "homestylat" ut också. Märkligt att de säljer det när det just blivit klart. Eller kan det vara någon som renoverat på spekulation tror ni? Jag kommer inte in på mäklarens hemsida.
https://nouw.com/janaheinrici här kan man läsa mer om huset i fråga.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hemmakatten
Tror att alla dessa snabba renoveringar man läser om, både på BH och på andra media, är en önskan om att renovera billigt och sälja dyrt. Inte att man tänker sig bo permanent.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tror att alla dessa snabba renoveringar man läser om, både på BH och på andra media, är en önskan om att renovera billigt och sälja dyrt. Inte att man tänker sig bo permanent.
Jag tror att det för en del personer nästan blir en livsstil att flytta, renovera, inreda, sälja och sedan leta efter ett nytt renoveringsobjekt.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Grosshandlare Carlanders villa i Lerum är till salu. Pris okänt.

[länk]

[bild]
Häftigt hus. Den baren vill man ju gärna ha i källaren. 26 MSEK verkar de vilja ha.

https://objektvision.se/Beskriv/200012262
 
Rätt fett ställe. Men jag slås alltid av att alla prioriterat helt annorlunda än vad jag skulle gjort. Bara en sådan sak som att garaget bara har plats för fyra bilar och saknar lyft - hur blev det så? Katastrof.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.