Skulle ni rekommendera att köpa en Grouw m900? Kostar på Maxi 4990kr.
Eller är de så pass dåliga att man borde köpa en bättre för 5000kr mer?
Finns dåligt med recensioner om den och vad jag läser här på forumet så verkar det vara ett och annat problem för vissa.
 
Har M800 sedan ett år nu och helnöjd med senaste uppdateringarna. Helt klart prisvärd enl mig...
 
  • Gilla
ymmij12
  • Laddar…
Jag har tyvärr inget positivt att säga om grouw..jag blev så irriterad på alla stopp och att den gick över gränskablen så jag köpte en annan.
 
  • Gilla
ymmij12
  • Laddar…
C costia skrev:
Jag har tyvärr inget positivt att säga om grouw..jag blev så irriterad på alla stopp och att den gick över gränskablen så jag köpte en annan.
Har du en komplicerad gräsmatta eller en rätt rak gräsmatta? Samt var det på ungefär samma ställe som den gick utanför tråden?
 
Ne jag har en rak gräsmatta, gräs på båda sidor av huset. Nej den kunde gå över tråden lite var som. Detta gjorde dessutom att den tog sönder knivar etc.. en kväll så stannade den 6 ggr mitt på gräsmattan och hade en felkod om något med motorfel. Supporten ville att den skulle skickas på service till Danmark, vilket jag inte tyckte kändes okey när den endast var 3 dagar gammal.
 
ymmij12 ymmij12 skrev:
Skulle ni rekommendera att köpa en Grouw m900? Kostar på Maxi 4990kr.
Eller är de så pass dåliga att man borde köpa en bättre för 5000kr mer?
Finns dåligt med recensioner om den och vad jag läser här på forumet så verkar det vara ett och annat problem för vissa.

Vi köpte den nyligen, testat lite och idag gick den för första gången på "riktigt". Har nästan ingen rak fläck alls, mycket gammalt gräss och mycket mossa och några gropar, men den har traskat på helt okej, fastnat några gånger och slirat men beror nog mer på underlaget pga av gammalt gräs och mossa. Vi la ner kabeln I marken än att dra den ovanpå enligt manual. Dock är appen värdelös testat på tre olika telefoner och krashar när man ska ansluta med blåtand, väldigt få funktioner i appen men klipparen verkar göra sitt jobb.
 
Är det special batteri eller vanligt batteri i den?
Tänke mer om man får för sig att köpa en och man tycker den är lite dålig på att hinna med gräsmatta så hade man kunnat byta till ett större batteri om det är ett vanligt batteri. Samt har jag förstått att det är väll det vanligaste felet på alla robotgräsklippare att batteriet lägger av.
 
T thokar skrev:
Jag skaffade grouw m900 nyligen, och när jag laddade ner firmware så fick jag fel firmware via länken, då stod det bara configuration waiting, men när jag fick rätt hoppade den igång direkt, då hade jag provat flera usb minnen. Vad heter filen du försöker med?
Hej!
Det har löst sig. Det är som ni skriver, det låg fel fil på deras hemsida. Jag fick ett mail från Grow i fredags med rätt fil, den fil som man nu får när man hämtar hem den från deras sida. Den nya filen fungerar toppen när man ska uppdatera.
 
Har funderat på er som säger att robotgräsklipparen rymmer från kablen. Det är inte så att kablen är för klen så att signalen inte går fram? Det är ju likström, och det blir ju sämre värde ju längre man drar det om man inte går upp i storlek.
 
Hej, nej det tror jag inte. Använde bara den kabel som följde med (inget extra) men den gick ut iaf, jag vet inte hur det är för er andra med dessa problem? Men enligt mig så var detta en väldigt outprövad produkt! Det kändes precis som att vi som kunder var "försöks kaniner" nej tyvärr så rekommenderar jag inte denna produkt till någon. Men det finns ju några här på forumet som lyckats få den att fungera.
 
Hade samma problem initialt. Det löste sig dock med den näst senaste uppdateringen av mjukvaran. För mig iaf.
 
Det är en fruktansvärt dålig respons vid fel.Jag blir beskylld för att det är mitt fel att den inte fungerar efter mindre än ett år.
Beskylld för att ha tvättat maskinen. Har plockat isär den och inte en droppe vatten i den. Deras förklaring var att
"den var spolad" sen var det mitt fel. Fick en förklaring att garantin gällde inte längre.
Erbjudit att skicka bilder men dom är som en gås, vattnet rinner rakt av. Svarar inte på frågor som jag ställer utan svarar med floskler eller bullshit.
Säger att moderkortet gått sönder, utan att ha haft isär någonting. Förmodligen en yttre avläsning?
 
Efter uppdateringen har klipparen, när den är påväg tillbaka för laddning, följt kabeln men när den stöter på ett hinder går den emot tre gånger och sen stannar den där. Innan uppdateringen snurrade den runt och letade upp ny kabel. Någon som vet varför?
 
Skriv till supporten, jag har problem med att den inte kan komma ur laddstationen efter senaste uppdateringen. Supporten svarade att det var ett känt fel och att de jobbar på en uppdatering. Bra om de får reda på problem som finns så de kan ta med det i kommande uppdatering.
 
Halloj
Har en L1200 som jag införskaffat för 3v sedan, den gör lite spontana stopp som @Jenny1983 nämner vilket kan vara lite störande. MEN den största irritationen är att den klipper "Dåligt".
Har klippt alltså i 3v 3,5h/dag och inget på Helgerna.
och det är många fläckar av oklippt gräs på min gräsmatta som är bara 500kvm....(+några biytor).

Hade en Worx WG791e i 5år innan, som inte hade detta problem.

Har senaste firmware DY02271.bin

Ska jag bara öka arbetstiden ?
eller är det ett känt fel?

MVH
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.