Smånördigt ämne men ändå..

Jag börjar. Varje gång jag tar fram min Senco PC1010 kompressor och SLS18-L Mg dyckertpistol blir jag glad! Likaså varje gång jag tar fram min Fein FMM 350 QSL!

Vilka är era Verktyg som ni blir GLADA av att använda?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Min ELU MH151 med blå strömbrytare är ett sådant verktyg. Lätt, kraftfull och med 7 meter gummisladd är den en fröjd! (Och av någon obegriplig anledning bättre än den med orange strömbrytare, fastän det inte ska vara så egentligen.).
 
Min brorsas Festool sticksåg. Han kan inte snickra mer än möjligen en tandpetare men när vi gör något på vårt gemensamma fritidshus får jag använda den. Magisk maskin.....
 
  • Gilla
qcslsan och 2 till
  • Laddar…
wildeside
Snaps glaset
 
  • Haha
  • Gilla
Flipbed och 2 till
  • Laddar…
A
De Stilj De Stilj skrev:
Smånördigt ämne men ändå..

Jag börjar. Varje gång jag tar fram min Senco PC1010 kompressor och SLS18-L Mg dyckertpistol blir jag glad! Likaså varje gång jag tar fram min Fein FMM 350 QSL!

Vilka är era Verktyg som ni blir GLADA av att använda?
Min 1010 var fantastisk ett kort tag. Jag fick ett måndagsex, som tyvärr inte senco fick ordning på och när de inte ville ge mig ngn ny så åkte den i metallåtervinningen och jag bad dom fara åt helvete. En kollega har haft sin i arbetsbilen i 10 år, funkar klockrent. Jag tog väl för väl hand om min, och bar in den snickeriet när den inte användes. Kanske var dumt.... Men när de funkar är de underbara.
 
A
Talmetern!
 
  • Gilla
Kurt_Stubin och 4 till
  • Laddar…
tommib
Scheppach (jaja, jag vet) bilhammare. Den är lika kul och tung varje gång.
 
P
Min Festool Universe SSU 200 Svärdsåg måste jag bidra med.
Inte ofta den används ,men när den väl kommer fram så ler man bredare än vad grannkärringas bak syns bakom ett uteskethus..

och HKC55 sågen, otroligt fin såg :)
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
-En gammal Gränsfors yxa som jag fick av dåvarande flickvännen numera sambon. Hon hade köpt den för 50 kronor på loppis.
-Min helrenoverade SCM l'Invincibile vertikalfräs.
-En jättestor lågvarvig Eibenstock handborrmaskin som jag har. Minns inte beteckningen just nu. Den har treans morsekona i stället för chuck.
 
Momentnyckeln, som jag använder när jag byter hjul på bilen. Då vet jag att jag dragit åt tillräckligt. Jag är kvinnan som vill göra det själv.
Momentnyckel på vit bakgrund används för att dra åt bilhjul med precision.
 
  • Gilla
RmK_71 och 7 till
  • Laddar…
Motorsågen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
A
Hade det varit fredag hade jag sagt det.....:cool:
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Bosch sänksåg, samt de båda Senco Fusion.
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Festool HKC55:an med 250-skenan.....
Det är lycka
 
Putshyvel.. alltid lika gött att fasa av en kant med ..
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.