En vän passerade Hornbach idag och tog denna bild.

Hylla med rullar av tesa Professional Heavy Duty Duct Tape på Hornbach.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
 
Lime113 Lime113 skrev:
En vän passerade Hornbach idag och tog denna bild.

[bild]
Jag killgissar att Lidl’s tejprulle inte innehåller 50m, snarare 25.
 
G Ginflyer skrev:
Jag killgissar att Lidl’s tejprulle inte innehåller 50m, snarare 25.
3M säger att det är en 50m*50 mm rulle.
 
  • Gilla
Ginflyer och 1 till
  • Laddar…
Köper alltid 3m silvertejp på Lidl när de har extrapris. En tredjedel av priset och minst tre gånger så bra som t. ex Byggmax lågprisvariant,
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Tesa tejp är bland de bättre i kvalitet men dyra..... går inte att jämföra med billighetsvarianter. Har en gammal rulle hemma som jag har fiskat upp från en å för ca 45 år sedan och klistret biter fortfarande som om den vore ny samt "kladdar" inte som billighetstejpen gör efter ett tag. 3M har jag inte provat.
 
Lilk Lilk skrev:
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Aj då, var precis och köpte en jag med. Tillsammans med vinkelslipen för att få ett 4Ah batteri.

Tänkte mest ha den att kapa reglar och såga upp skivor grovt hoppas den duger till det
 
Lilk Lilk skrev:
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Att köpa en billig batterimaskin och förvänta sig att den ska klara 30mm bänkskiva i ek, bok eller annat hårt träslag är nog lite väl optimistiskt.

Gissar att det finns dyrare batterimaskinen som också hade haft problem med det. Då måste man kanske upp till milwaukee för att det ska funka.
 
  • Gilla
Hallonbåten och 2 till
  • Laddar…
Inte säkert det är maskinen det är fel på.. klöv du eller kapade? Hade du en klinga anpassad för ändamålet?
Lilk Lilk skrev:
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
 
ullberg
G Ginflyer skrev:
Jag killgissar att Lidl’s tejprulle inte innehåller 50m, snarare 25.
Lime113 Lime113 skrev:
3M säger att det är en 50m*50 mm rulle.
50m, fanns mängder i Täby

Två rullar 3M silvertejp på bilens gråa tygsäte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Ginflyer och 1 till
  • Laddar…
F fangalid skrev:
Aj då, var precis och köpte en jag med. Tillsammans med vinkelslipen för att få ett 4Ah batteri.

Tänkte mest ha den att kapa reglar och såga upp skivor grovt hoppas den duger till det
Hmm, har de en vinkelslip i affär nu med? Har väntat på det men inte sett något om det i reklamblad.
 
Vinkelslipen var väl i förra veckans blad eller minns jag fel...?
 
J Jensa86 skrev:
Hmm, har de en vinkelslip i affär nu med? Har väntat på det men inte sett något om det i reklamblad.
ja 20V-versionen fanns i min butik sen hade dom några med sladd från förra veckan tror jag
 
J Jensa86 skrev:
Jag kan ha missat att kolla förra veckan så det är möjligt. Är det denna som finns här: [länk] till samma pris?
ja det ser ut som det är den. Samma pris iaf. Tänkte köpa ett extra 4ah till sågen först men när jag såg att det följde med ett sånt batteri till slipen så blev det en sån istället för några hundralappar extra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.