S Stefan1972 skrev:
ja fast vi vet fortfarande inte vad företaget ts köpt ifrån primärt säljer? Estetisk rumsavdelare säger du samtidigt som man kallar det industriellt......Det finns många sidor av det. Finns ingen standard direkt.
Jag säger inte att frågan är självklar, jag säger att exemplet haltar, liksom många andra ovan.
 
S Stefan1972 skrev:
ja fast vi vet fortfarande inte vad företaget ts köpt ifrån primärt säljer? Estetisk rumsavdelare säger du samtidigt som man kallar det industriellt......Det finns många sidor av det. Finns ingen standard direkt.
Säg en produkt, med rimlig koppling till det aktuella objektet, där funktionen betyder allt och utseendet är oväsentligt.
 
Hörde av mig till företaget igen. Pratade med en annan person. Han upprepade bara det tanten jag varit i kontakt med sagt.

Enligt honom ser man tydligt att det är svarta kanter runt glasen när de skickat offerten. Han sa att de kunde skicka gråa lister som jag själv skulle fixa. Frågade honom om jag kunde skicka tillbaka väggen så att företaget kunde fixa det. Det gick bra om jag skulle betala fraktkostnaden på 5000 kr :). Dessutom har jag varit den enda som gnällt på 35 år. "Alla fönster har ju svarta gummilister". Bad honom att googla en vit industrivägg. Han påpekade att alla vita industriväggar har svarta gummilister ändå. Påpekade även om det hade framgått någonstans att man använder sig av svarta lister, så hade jag inte beställt väggen. Han svarar"du hade inte beställt väggen då alltså.. Mm nej ok... ". Varför måste man vara dryg? Så oproffsigt.

Verkligen DÅLIG service.

Dessutom tror jag starkt på att killen jag pratade med i telefon, har läst den här tråden ;)

Nu ska jag alltså montera isär väggen och fixa gummilisterna själv.....
 
Redigerat:
L
Jag är på företagets sida i detta faktiskt... först tänkte jag att det finns inte en chans att de ska ta tillbaka den där pga okunnig beställare, i synnerhet inte med argumentet att principskissen inte överenstämmer med hur den färdiga varan ser ut. Efter att ha läst lite inser jag att det nog ändå finns två sidor av myntet.

MEN, hade det varit mitt företag som levererat partiet hade jag tagit tillbaka det och tagit kostnaden som goodwill även om kunden som princip har fel, och justerat med grå eller vita lister eller vad som nu finns. Och lära att i framtiden vara noga med att specifiera att alla partier kommer med svarta lister oavsett färg, ev lägga till alternativet att få annan färg på listen om det finns. (till ev pristillägg). Nöjd kund är det viktigaste och tror att det lönar sig i längden.

Sen vore det intressant att se hur partierna marknadsförs på hemsidan, om det finns någon hint där om att listerna kommer vara svarta.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Jag är nog på konsumentens sida i detta fallet. Lite svårt men jag tycker företaget gjort en tabbe. Att de inte verkar ha med i offert/beställning att det är svarta lister tycker jag är konstigt. Har de hållet på i 35 år borde de ha insett att de borde lagt till detta.

Står det inte skrivit i kontraktet någonstans att det är svarta lister tycker jag TS har rätt.

Hade det varit mitt företag hade jag tagit det på goodwill kontot. Sen lagt till i alla dokument i framtiden att det är svart list som är standard.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
F FRS05 skrev:
Står det inte skrivit i kontraktet någonstans att det är svarta lister tycker jag TS har rätt.
Jo. Men vartenda fönster jag har är listerna svarta, oberoende av fönstrets färg. Så varför skulle just TS fönster vara ett undantag?
 
R roserz skrev:
Hörde av mig till företaget igen. Pratade med en annan person. Han upprepade bara det tanten jag varit i kontakt med sagt.

Enligt honom ser man tydligt att det är svarta kanter runt glasen när de skickat offerten. Han sa att de kunde skicka gråa lister som jag själv skulle fixa. Frågade honom om jag kunde skicka tillbaka väggen så att företaget kunde fixa det. Det gick bra om jag skulle betala fraktkostnaden på 5000 kr :). Dessutom har jag varit den enda som gnällt på 35 år. "Alla fönster har ju svarta gummilister". Bad honom att googla en vit industrivägg. Han påpekade att alla vita industriväggar har svarta gummilister ändå. Påpekade även om det hade framgått någonstans att man använder sig av svarta lister, så hade jag inte beställt väggen. Han svarar"du hade inte beställt väggen då alltså.. Mm nej ok... ". Varför måste man vara dryg? Så oproffsigt.

Verkligen DÅLIG service.

Dessutom tror jag starkt på att killen jag pratade med i telefon, har läst den här tråden ;)

Nu ska jag alltså montera isär väggen och fixa gummilisterna själv.....
Okej,då stannar det där? Vad heter detta kundvårdande företag?
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
H Husbuset skrev:
Okej,då stannar det där? Vad heter detta kundvårdande företag?
Ja, jag vill också veta vartifrån jag inte ska beställa i framtiden.
 
Visst man kan ju tycka att lite goodwill ska företaget ha MEN när ska en kund lära sig att vill man ha något specifikt så får man specificera hur/vad man vill ha, antingen visa en bild (tex från sin Google sökning på vita industriväggar) eller att man ställer miljoner ”dumma” frågor om hur saker är utformade. Man kan inte skylla varje gång att man är en lekman på diverse saker för det går faktiskt och fråga innan man beställer saker, och framförallt måttbeställda saker!
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
Maria T
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hejsan Maria T.
Varför fick jag en arg:thinking: smiley:D?

Staffan
På grund av detta nedlåtande
"P.s.
Som yngre dam bör du försöka diskutera problemet med en man istället för firmans tjurskalliga fruntimmer. Min erfarenhet är att de som har svårast att komma överens i en dispyt, är två kvinnor. Så använd din inbyggda "femme fatale" på en karl, så kan du med lite tur och kvinnlig list gå vinnande ur striden."
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo. Men vartenda fönster jag har är listerna svarta, oberoende av fönstrets färg. Så varför skulle just TS fönster vara ett undantag?
Men alltså, fönster med svarta lister? Låter jättekonstigt! Och fult!
I min värld är fönster vita, kanske kittet är lite ljusgrått. Pratar vi aluminiumfönster nu eller?
 
Staffans2000
Maria T Maria T skrev:
På grund av detta nedlåtande
Hejsan!

Det är inte det minsta nedlåtande. Det är spelets regler. Vid ett flertal tillfällen har jag hjälpt dambekanta när de stött på patrull i situationer likt Ts. Det är helt enkelt så att vi instinktivt reagerar olika, beroende på vilket kön ens kombatant har. Själv är jag uppväxt med att man hjälper flickor i alla åldrar. Så jag är mer benägen att ge en kvinna rätt, än en man. Orättvist och primitivt? Visst! Men det är så det är.

Därför gav jag Ts tipset att tala med en karl istället.

Det finns nog inte många som redan passerat sin bästföredatum, som inte håller med mig.

Så, än en gång. Mitt inlägg var inte menat som nedlåtande.
Mot vem var jag nedlåtande?

Staffan
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Alebaleportocale
Jag tror inte att någon har påpekat det här innan, men jag har inte läst tråden helt. Det är en stor skillnad mellan ett vanligt fönster och en industrivägg. Det är betydligt mer list/kvm i en sån vägg än på ett vanligt fönster med bara 4 kanter och ett stort glas emellan, så det sticker ut... jag skulle acceptera det på ett fönster men aldrig på en sån vägg. Bestrid faktura och har du tid över ta fighten, de förtjänar det...
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hejsan!

Det är inte det minsta nedlåtande. Det är spelets regler. Vid ett flertal tillfällen har jag hjälpt dambekanta när de stött på patrull i situationer likt Ts. Det är helt enkelt så att vi instinktivt reagerar olika, beroende på vilket kön ens kombatant har. Själv är jag uppväxt med att man hjälper flickor i alla åldrar. Så jag är mer benägen att ge en kvinna rätt, än en man. Orättvist och primitivt? Visst! Men det är så det är.

Därför gav jag Ts tipset att tala med en karl istället.

Det finns nog inte många som redan passerat sin bästföredatum, som inte håller med mig.

Så, än en gång. Mitt inlägg var inte menat som nedlåtande.
Mot vem var jag nedlåtande?

Staffan
Haha! Berättade precis för en kollega idag att en annan av våra kollegor berättat att när han var tvungen att lägga på kedjor på lastbilen skickade han ut sin tjej som fick stå och se hjälplös ut. Genast stannade det nån chaufför och erbjöd sig att hjälpa! Så visst funkar det så!
 
  • Haha
  • Gilla
Husbuset och 1 till
  • Laddar…
H Husbuset skrev:
Okej,då stannar det där? Vad heter detta kundvårdande företag?
Expodul
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.