R roli skrev:
Personen som jag citerade hade ingen plats redovisad i sin profil när jag la upp mitt inlägg. Numera finns det en plats redovisad. Sedan är det helt rätt att man inte vet vilken Lidl affär som är beskriven men så länge inte folk redovisar detta så får vi leva med det. Men en ort är iallafall ett steg på vägen, bättre att en ort anges än ingenting.......
Ääh... jag försökte ju vara lite rolig.
(hade också reflekterat lite över att det hade varit intressant att veta vilka butiker det gällde...)
 
Köpte ett gäng sticksågsblad idag, kändes som överkomligt pris. Såg att det stod ”Swissmade” på förpackningen. Någon som vet vem som tillverkar dem?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag råkade köpa den batteridrivna sticksågen idag, mest för att jag behövde en ny och råkade gå förbi.

Hur är det med batterier, säljs det lösa på Lidl eller lär man köpa nå mer verktyg för att få åtminstone två batterier?
 
C carlbanan skrev:
Jag råkade köpa den batteridrivna sticksågen idag, mest för att jag behövde en ny och råkade gå förbi.

Hur är det med batterier, säljs det lösa på Lidl eller lär man köpa nå mer verktyg för att få åtminstone två batterier?
De brukar sälja lösa batterier samtidigt som de säljer maskinerna.
 
Ja, det var med 4A batterier i Veckoerbjudandet den här veckan
 
Den batteridrivna Parkside slagskruvdragaren som finns i butik just nu, är den något att ha? Har någon köpt den och kan ge en recension eller åtminstone ett första intryck? Följer det med laddare och batteri?
 
Hur är tigersågen?
Skulle haft en för att kapa lite buskar och mindre träd
 
Jag har tigersågen just till det ändamålet
Funkar perfekt även deras sågblad
För det priset så är det kalasbra
Nått som också är ett plus är ju att batteri följer med alla deras maskiner.....
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har med tigersågen och har inget direkt att klaga på. Har dock aldrig använt någon annan tigersåg så har inte så mycket att jämföra med. Dock valde jag den för att just tigersåg är ett sånt verktyg man inte vill vara speciellt rädd om så för mig är den perfekt.
 
Skulle behöva en cirkelsåg för lite enklare ändamål och tanken är att jag ska kapa lite trallöverhäng och även kapa av 10-15 cm av fasadbrädorna på en husgavel för att montera en offerbräda. Behöver alltså kunna ställa djupet för att enbart kapa fasadbrädorna. Primärt dom två uppgifterna men såklart också bra till annat :)

Duger cirkelsågen som säljs just nu för detta eller bör jag titta efter något ”rejälare”? Sett att både Jula och Biltema har cirkelsågar i ungefär samma prisklass men är dom bättre eller sämre?
 
Redigerat:
berisen berisen skrev:
Skulle behöva en cirkelsåg för lite enklare ändamål och tanken är att jag ska kapa lite trallöverhäng och även kapa av 10-15 cm av fasadbrädor på en husgavel för att montera en offerbräda. Behöver alltså kunna ställa djupet för att enbart kapa fasadbrädorna. Primärt dom två uppgifterna men såklart också bra till annat :)

Duger cirkelsågen som säljs just nu för detta eller bör jag titta efter något ”rejälare”? Sett att både Jula och Biltema har cirkelsågar i ungefär samma prisklass men är dom bättre eller sämre?
Min upplevelse är Biltema och Jula oftast, men inte alltid, är något sämre för samma pris. Dock ska man läsa spec och hitta det man söker hellre än att bli betuttad när Lidl får in något.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Min upplevelse är Biltema och Jula oftast, men inte alltid, är något sämre för samma pris. Dock ska man läsa spec och hitta det man söker hellre än att bli betuttad när Lidl får in något.
Håller med! Har dock hört rätt mycket bra om verktygen från Lidl och för 600 spänn så är det ju lite lockande men om det är så att den absolut inte håller måttet så är det ju bortkastade pengar oavsett hur billigt det är :) Förväntar mig givetvis ingen proffsmaskin utan något som duger för lite hobbybyggande förhoppningsvis ;)
 
Du blir säkert nöjd.
 
hsd
C carlbanan skrev:
Jag råkade köpa den batteridrivna sticksågen idag, mest för att jag behövde en ny och råkade gå förbi.

Hur är det med batterier, säljs det lösa på Lidl eller lär man köpa nå mer verktyg för att få åtminstone två batterier?
Det går att beställa via deras kundtjänst, bökigt och de har bara ett begränsat lager (i tyskland)
 
Klarar denna att sätta vanliga 12mm lister/socklar?
 
  • En batteridriven häftpistol från Parkside med LED-ljus och tillbehör visas med pris och specifikationer på Lidl reklamblad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.