R roserz skrev:
[
Jag nämner även att bilden i offerten inte stämmer överens med det jag fått hem, och att det inte finns svarta "kanter" runt glasen när hon skickade bilden. Hon svarar "Bilden på offerten är kraftigt förenklad för att den inte ska vara för tung, då måste man skala ner så mycket som möjligt". Enligt henne ska jag alltså på ett magiskt sätt förstå detta.
Hälsa henne att det är år 2020 nu. En snabb surf in på aftonbladet.se är just nu 9.7MB och expressen.se 8.6MB. Nog fan kan de också serva en bild på några megg. Annars är det väl bara att skriva texten "lister i svart" som inte kostar mer än ett par bytes. Inte ditt fel att de valt att köpa in en konfigurator som är kass.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 11 till
  • Laddar…
Kanske inte ska hänga upp sig alltför mycket på bilden, glaset är ju blått också men det har du väl inte fått?
Det är ju rätt vanligt att ritningar inte innefattar varenda liten detalj, man kan ju dock tycka att dom borde informerat om att listen kommer bli svart.
Hade du någon inspirationsbild du visade dom när du beställde?
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
Gäller inte ångerrätt??
 
P Putte 9497 skrev:
Gäller inte ångerrätt??
Tror inte det gäller måttbeställda varor.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna
  • Laddar…
Finns det vita dörrar el fönster med annat än svarta lister nåonstans?
Mina vita uterumspartier
Vit dörr med svart kantlist och dörrlås för uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
roserz och 1 till
  • Laddar…
R roserz skrev:
Jag har sett vita industriväggar som inte har svarta gummilister. Vad har man använt sig av då? Kunde man inte gjort det snyggare? Hade aldrig beställt en vit industrivägg om jag visste att det skulle bli såhär.
Finns i ljusgrått men det är inte säkert att just där du beställde har det i sitt sortiment
 
Det är inte svårt att göra det där med vita lister eller iallafall kunde dom gjort så det svarta inte syntes så sjukt mycket. Detta är ju inte snyggt. Men tyvärr blir det ofta såhär när man inte får detaljerade bilder innan. Den dåliga datoranimerade bilden saknar ju lite detaljer och får ses som en beskrivning av spröjsutförandet bara
 
  • Gilla
roserz och 1 till
  • Laddar…
Stå på dig. Det ser inte ut som det de visade och de menar att du kan montera om. Alltså går det.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Det finns inte vita gummilister
Det finns vita lister. Men då det är frågan om en industri-vägg, går funktion framför form. Så tillverkaren har förmodligen inga vita lister eftersom svarta är industri-standard och har alltid varit industri-standard. Skulle fönstret varit kittat, skulle det varit vitt.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna
  • Laddar…
Om något innehåller ordet "industri" så tycker iaf jag det är väldigt dumt att förvänta sig något estetiskt mästerverk. I en industri bryr man sig sällan om hur något ser ut, utan där är det funktionen som gäller först och främst.
Och funktionen påverkas knappast av att listerna är svarta, vita, neon-gröna eller chock-rosa.

Bara för att dra ett konkret exempel.. Verktygsvagnar på verkstäder t ex är ofta röda eller blåa. Själv tycker jag svarta ser 100 gånger bättre ut, men dom är f-n inte roliga att använda. Betydligt svårare att se det man letar efter i svarta vagnar än röda/blåa. Så där går funktion före utseende.
Jag har en svart vagn i mitt garage, den använder jag nästan aldrig längre, har köpt en röd istället. Men visst, den svarta ser fin ut, men inte mer än så...

Kort sagt; är man kinkig med hur något ser ut så ska man inte köpa saker tänkta för industri.
 
  • Gilla
Uppfinnar-Nils och 4 till
  • Laddar…
Min åsikt, om företag som kan tillverka fönster men inte visa en bättre bild på slutresultatet i förväg, känns det oseriöst.

Bestrid fakturan, skriv på fakturan, Jag bestrider fakturan med hänsyn till missvisande skiss, datum och underskrift, scanna, skicka mejl till företaget, kräv lässvar och återkoppling. Be om att få lämna tillbaka produkten.

Självklart finns det sätt att bygga det utan svarta lister! På skissen finns ingen svart list.

Edit: OBS betala EJ
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vi har vita fönster med ljust ljust grå gummilister. Man ser de knappt på ngn meters håll. En svart list hade du dock lätt sett.
Har de gått med på att skicka grå lister så är det i min värld samma sak som att de medger att den tillgängliga informationen inte är tillräcklig.
Ska du ha väggen inne så hade du kunnat välja en mycket enklare konstruktion utan synliga tätlister.
 
Bara att returera och hänvisa att du gärna tar emot godset när de levererar det du beställt, sätt hårt mot hårt.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Hejsan
Tråkigt att du inte är nöjd med ditt fönster. Men jag vill nog påstå att 99% av alla fönster har svarta gummilister. Jag har precis byggt hus och beställt vita fönster. Samtliga har svarta lister. Tror knappast ens valet finns att ta någon annan färg.
Detalj av ett vitt fönster med svarta gummilister och synliga fästelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Borrby och 1 till
  • Laddar…
Tillverkaren kan inte skylla på att "alla fönster har svarta lister" när produkten är levererad, skickar man en kass skiss utan svarta lister och kunden beställer vit färg, så ska isf försäljaren upplysa om att det finns väl synliga svarta gummilister också.
Kunden är inte nöjd och har fått fel/för dålig information, kunden har alltid rätt.
Gör om gör rätt..
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.