Kök och vardagsrum är först ut att renoveras. Så här kommer lite bilder på hur det ser ut idag.
 
  • Vit köksinredning med skåp och lådor före renovering, rostfri diskbänk och retrokakel ovan disk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre kök före renovering med vit spis och diskmaskin, skåp och kakel med dekorativa inslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt kök med vit kyl och frys, gula väggar och en matta framför ytterdörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök före renovering med vit kyl och skåp, laptop och verktyg på bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har beställt ett nytt kök från HTH och såhär kommer det se ut:
 
  • 3D-rendering av ett modernt kök med mörka skåp, inbyggd ugn och vinställ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-rendering av ett modernt kök med mörkblå skåp och svart bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Medans jag väntar på leverans river jag upp golven i hall och vardagsrum för där vill jag ha golvvärme. Limmad spånskiva är inget roligt att riva men vad gör man inte för sina fossingar.

Ny konstruktionen blir glespanel 22 mm med värmefördelningsplåtar och slang i, på det en 10 mm spånskiva och siste ett vinylgolv på 5 mm.
 
  • Renoveringsarbete med ny golvvärmeinstallation, visar träreglar och värmefördelningsplåtar på isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat golv med ny glespanel förberedd för installation av golvvärme i en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hall med upprivet golv som visar ny glespanel, redo för installation av golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
andost och 2 till
  • Laddar…
Mexitegel!!! :love::love::love:
 
  • Gilla
  • Haha
MetteKson och 23 till
  • Laddar…
Just nu väntar jag på rörmockaren som ska koppla bort radiatorerna så vi kan slänga ut rören innan jag bygger igen med glespanel där. Då fick jag lite dötid och kunde jobba med den kommande altanen som ska ligga utanför köket.
 
  • Grundarbete för altan med nedgrävda fundamentblock och högar av sand på ett stenlagt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Mexitegel!!! :love::love::love:
Varför tror du jag köpta det?
 
  • Gilla
  • Älska
henche och 4 till
  • Laddar…
Han med några plintar till idag.
 
  • Installation av plintar för byggprojekt utanför ett hus med trädtrappa och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
xxo och 1 till
  • Laddar…
Trevligt att du delar med dig.

Varför kök och vardagsrum först?

Varför inte börja med tak, dränering, värmekälla?

mvh
 
Taket må vara gammalt men eternit håller bra, minst 5 år innan jag behöver titta på det.

Källaren är väldigt torr och används inte mycket i dagsläget, utom nu när jag rivit ut golvet i vardagsrummet såklart så den får vänta.

Värmekällan är utbytt till en luft/vattenpump så nu blir det distributionen jag ändrar istället, tar bort gammalt enrörssystem och 2/3 på övervåning blir golvvärme medans resten blir tvårörssystem.

Och i köket är slitet, lådor går knappt öppna, hyllplan har hängt sig, kylen är väldigt dålig på att hålla temperaturen med mera.

Vad annat än att börja med husets hjärta då?
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Är det verkligen eternittak på ett 70-talshus? Verkar väl mer sannolikt att det är betongpannor som på "alla" andra hus från den tiden, bara en gissning...

H huggan skrev:
Taket må vara gammalt men eternit håller bra, minst 5 år innan jag behöver titta på det.

Källaren är väldigt torr och används inte mycket i dagsläget, utom nu när jag rivit ut golvet i vardagsrummet såklart så den får vänta.

Värmekällan är utbytt till en luft/vattenpump så nu blir det distributionen jag ändrar istället, tar bort gammalt enrörssystem och 2/3 på övervåning blir golvvärme medans resten blir tvårörssystem.

Och i köket är slitet, lådor går knappt öppna, hyllplan har hängt sig, kylen är väldigt dålig på att hålla temperaturen med mera.

Vad annat än att börja med husets hjärta då?
 
A Arga ingenjörn skrev:
Är det verkligen eternittak på ett 70-talshus? Verkar väl mer sannolikt att det är betongpannor som på "alla" andra hus från den tiden, bara en gissning...
Det är eternit och även underslaget är av eternitskivor tyvärr.
 
Blir lite nostalgisk.. tar mig 10 år tillbaka när vi flyttade in i ett nästan identiskt mexitegel hus :)
Mycket har hänt sen dess.. Stort lycka till!
 
S
H huggan skrev:
Det är eternit och även underslaget är av eternitskivor tyvärr.
Tyvärr? :) Bara skivorna är hela så håller det väl i massor av år?
 
  • Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
A
Hej, köket ser snyggt ut. Har ni valt bänkskiva i betong eller är det något annat material?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.