RilleRock
W woofes skrev:
Tack! nu kommer jag åt inloggningssidan!

Nästa problem är att lösa lösenordsfrågan för "Engineer" , gissar det får bli brute force metoden och testa igenom alla 10000 kombinationer...
Testa att hålla inne den gula knappen på centralkortet upp till höger tills det börjar pipa i map.
Följ sedan instruktionerna i map.
Trycker du nej på första valet skall du få valet om du endast vill återställa installatörslösenordet.
Så har det varit from fw.3.7 tidigare iallafall.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Testa att hålla inne den gula knappen på centralkortet upp till höger tills det börjar pipa i map.
Följ sedan instruktionerna i map.
Trycker du nej på första valet skall du få valet om du endast vill återställa installatörslösenordet.
Så har det varit from fw.3.7 tidigare iallafall.
Fantastiskt snabb hjälp i detta forum! nu är jag igång igen! Åter igen ett stort tack!
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Någon som har koll på trådlösa enheter till SPC 53xx-serien? Jag har försökt få igång en WPIR med både SPCW110 och med en SPCW120 utan resultat. Är det SPCW110 eller SPCW120 som skall användas? SPCW120n lämnade jag tillbaka i dag då jag inte fick igång den, men efter att ha sett en film i detta forumet misstänker jag att det var fel gjort av mig. Någon som kan klargöra lite?
 
Hej! Jag försöker lägga till mitt larm till SPC Connect men får felmeddelande :
Error
Cannot add a panel to your account while the panel is OFFLINE.

Någon som har någon ide vad det kan vara för problem?
 
H Huppiguppi skrev:
Hej! Jag försöker lägga till mitt larm till SPC Connect men får felmeddelande :
Error
Cannot add a panel to your account while the panel is OFFLINE.

Någon som har någon ide vad det kan vara för problem?
Jag råkade ut för samma sak i helgen. För att lösa det skapade jag ett installatörskonto på spcconnect.com och skickade in panelens registrerings ID i rutan "Reset encryption key". Sen fungerade det.
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
Super, tack, det funkade!
 
  • Gilla
Ryan446
  • Laddar…
RilleRock
R Ryan446 skrev:
Någon som har koll på trådlösa enheter till SPC 53xx-serien? Jag har försökt få igång en WPIR med både SPCW110 och med en SPCW120 utan resultat. Är det SPCW110 eller SPCW120 som skall användas? SPCW120n lämnade jag tillbaka i dag då jag inte fick igång den, men efter att ha sett en film i detta forumet misstänker jag att det var fel gjort av mig. Någon som kan klargöra lite?
Har du minst fw3.10?

Scrolla ner på länken så ser du vilka enheter SPCW120 är kompatibel med:
https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=7584

 
RilleRock RilleRock skrev:
Har du minst fw3.10?

Scrolla ner på länken så ser du vilka enheter SPCW120 är kompatibel med:
[länk]

[media]
Yes, 3.11, det jag fick enheten att göra var att leta efter modem på plats 1 och 2, jag fick aldrig igång radiosändaren. Börjar misstänka att det är inställningen "Two Way Radio" som skall vara aktiverad för detta, alla inställningar i systemet är inte alltid så intuitiva. :)
 
RilleRock
R Ryan446 skrev:
Yes, 3.11, det jag fick enheten att göra var att leta efter modem på plats 1 och 2, jag fick aldrig igång radiosändaren. Börjar misstänka att det är inställningen "Two Way Radio" som skall vara aktiverad för detta, alla inställningar i systemet är inte alltid så intuitiva. :)
Yes det måste den vara (y)
 
  • Gilla
Ryan446
  • Laddar…
Hej, jag har installerat ett Yale Doorman V2N och blev lite besviken över att nyckelbrickorna inte funkar med min SPC K623 manöverpanel. Jag trodde alltså att jag kunde använda samma bricka till lås och larm.

Har någon erfarenhet av detta eller kan förklara hur det fungerar? Letar jag efter något som inte finns?
 
C CM.gbg skrev:
Hej, jag har installerat ett Yale Doorman V2N och blev lite besviken över att nyckelbrickorna inte funkar med min SPC K623 manöverpanel. Jag trodde alltså att jag kunde använda samma bricka till lås och larm.

Har någon erfarenhet av detta eller kan förklara hur det fungerar? Letar jag efter något som inte finns?
Det är säkerligen olika trådlösa standarder. Jag letade efter vilken teknik som Doorman använder men hittade ingen information om det i manualen. K623 läser dock EM4102 taggar.
 
  • Gilla
CM.gbg
  • Laddar…
C CM.gbg skrev:
Hej, jag har installerat ett Yale Doorman V2N och blev lite besviken över att nyckelbrickorna inte funkar med min SPC K623 manöverpanel. Jag trodde alltså att jag kunde använda samma bricka till lås och larm.

Har någon erfarenhet av detta eller kan förklara hur det fungerar? Letar jag efter något som inte finns?
Hej. Inte expert på området. Men som du konstaterat så går det inte att använda dorrmans nyckelbrickor till nått annat tag-system. Du kan således inte använda någon annan ”standard” bricka till doorman heller. Så svaret är, ja du letar efter nåt som inte finns och idag inte fungerar.
 
Jag hittade Yale Doorman Kombinyckel som kan fungera. Den har separata chip för EM och Doorman. Jag har beställt och ska testa.
 
Tjo! Alarmtech har två glaskrossdetektorer som jag tror skulle passa hos mig, GD 335 och GD 330. Den ena med transistorutgång och den andra med reläutgång. Varför ska man välja den ena eller den andra? Jag vet att det behövs en analysatorenhet till den med transistorutgång.
 
Hej!

Skulle behöva tapetsera där manöverpanelen sitter, räcker det att :

Entre X-BUS expander kapslingssabotage - ISOLERAD

För att sedan öppna o lossa mapen ?

Behöver man göra något annat inne i kontrollpanelen ? För det blir strömlös ett par timmar ..

?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.