Ramnemark Ramnemark skrev:
Börjat på fasadsiffran :)
Får du posten i fel brevlåda eller varför ska du ha en siffra på huset i storleken av vad som hade setts som överdrivet på en särskola?
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 5 till
  • Laddar…
L Location skrev:
Får du posten i fel brevlåda eller varför ska du ha en siffra på huset i storleken av vad som hade setts som överdrivet på en särskola?
Viss humor men väl ifrågasättande. Lägg ner.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
L Location skrev:
Får du posten i fel brevlåda eller varför ska du ha en siffra på huset i storleken av vad som hade setts som överdrivet på en särskola?
Så även du hittar dit, BOOM!

Det enkla svaret är för att jag vill :)
 
  • Gilla
  • Haha
hagv och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren
Våra grannar har typ 1 m höga fasadsiffror i rostfri plåt på sitt hus, passar in bra på deras hus.

Gjorde våra 350 mm höga tror jag det var.
 
Inte så mycket med huset, men tagit bort dött ur pallkragar och krattat lite allmänt. Nån med tips vad man kan göra med den tomma ytan framför vårt röda förråd? Endast ogräs på sommaren men buskarna är röda vinbär.
 
  • Trädgård med tomma pallkragar och röda vinbärsbuskar framför ett rött förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom yta med rensade pallkragar framför rött förråd, redo för trädgårdsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Inte så mycket med huset, men tagit bort dött ur pallkragar och krattat lite allmänt. Nån med tips vad man kan göra med den tomma ytan framför vårt röda förråd? Endast ogräs på sommaren men buskarna är röda vinbär.
Ser ut som förrådet och staketet behöver lite kärlek innan man gör något framför :)
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ser ut som förrådet och staketet behöver lite kärlek innan man gör något framför :)
Helt rätt. Tyvärr behöver bostadshuset det också och då får vi prioritera det. Det röda förrådet är troligtvis orginal från när huset byggdes ("1909") och vi har fått veta att den ena delen (det är 3 separata förråd) användes som dass. Luckan för att ta ut spannen finns kvar. :rofl:
 
Samma gavel på bostadshuset. Tog oss 1,5 år att ens hitta förrådet i den djungeln.
 
  • Trädgård vid gaveln på ett gult hus med övervuxna buskar och personer som rör sig på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Byggde en spaljé nu på förmiddagen.

Nybyggd spaljé med svartlaserade stolpar och armeringsnät i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några stolpspjut, 70x70 tryckimpregnerade stolpar som svartlaserats och ett par armeringsnät mellan stolparna.

Närbild på svartlaserad tryckimpregnerad stolpe med armeringsnät för klätterrosor mot husbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev hyfsat bra. Jag är nöjd i alla fall. Får se hur länge det står kvar. Frun ska hur som helst ha klätterrosor här.

Nyligen byggd spaljé i trädgård med svartlaserade stolpar och armeringsnät vid ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bjonil och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Börjat på fasadsiffran :)
Exakt så där stora vill jag också ha sen, bor i radhus nu så känns lite overkill.
 
  • Gilla
Kirka75 och 2 till
  • Laddar…
Styrde upp centralen lite så man har en överblick. Lite mer radklämmor och en liten noll-plint måste kompletteras.
 
  • Öppen elektrisk central med ordnade radklämmor och kablar, bredvid vägg med elschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sammy_j och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Styrde upp centralen lite så man har en överblick. Lite mer radklämmor och en liten noll-plint måste kompletteras.
Jag får panik bara av att se på den bilden, så lite utrymme att jobba i. Jag undrar ibland om inte elektriker också är trollkarlar som kan jobba i så tighta centraler. Varför kan inte tillverkarna göra dom lite bredare med en kanal/utrymme där man kan dra slack.
Och lite störra radavstånd med.
Prydlig central, men varför har du dragit in vissa nätverkskablar i elcentralen och låtit merparten gå ut ovanför?
 
X xLnT skrev:
Jag får panik bara av att se på den bilden, så lite utrymme att jobba i. Jag undrar ibland om inte elektriker också är trollkarlar som kan jobba i så tighta centraler. Varför kan inte tillverkarna göra dom lite bredare med en kanal/utrymme där man kan dra slack.
Och lite störra radavstånd med.
Prydlig central, men varför har du dragit in vissa nätverkskablar i elcentralen och låtit merparten gå ut ovanför?

Kan man verkligen fråga sig. Tror det är så att 99% utav alla elcentraler får 30% mindre utrymme än vad som krävs och därför är allt så satans tight. Fw centralen är dock fin att den går att komplettera med det mesta så man får ändå iaf så som man vill.

Nätverkkablarna som är i centralen är för magnetkontakter till alla fönster och dörrar.
 
A atomlab skrev:
Kan man verkligen fråga sig. Tror det är så att 99% utav alla elcentraler får 30% mindre utrymme än vad som krävs och därför är allt så satans tight. Fw centralen är dock fin att den går att komplettera med det mesta så man får ändå iaf så som man vill.

Nätverkkablarna som är i centralen är för magnetkontakter till alla fönster och dörrar.
Jag gillar inte FW centralerna, så korkade med frontarna so mska på sen, är ett aber att få av dom när de sitter på plats.
Så det blir kombinerad larm och elcentral mao, vad blir det för larm?
 
Har inga större problem med frontarna. Dock radavståndet som du säger, men det är ju tyvärr samma på alla tillverkare. Blir inte larm på det sättet. Vill mest få en notis i Niko om man glömt något fönster eller dörr öppen.
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.