Status
Tråden går ej att kommentera.
optimum optimum skrev:
Detta är Flashback II

Efter kl 20:00 en vanlig torsdag skenar debatten.
Hade det varit en fredag eller lördag hade det varit mer rimligt när alkoholen höjt ribban.

Men en vanlig torsdag kväll?
Håller du till på Flashback numera?
 
T
Jag läste igenom tråden ikväll och det är lite roligt att se hur åsikterna svängt under tidens gång, vilket i och för sig inte är så konstigt.

En optimistisk användare skrev för c:a 10 dagar sedan: "Konstigt att Corona har fått sådana stora rubriker. Det dör människor i alla möjliga sjukdomar i Sverige utan att det blir hysteri men i Corona har ingen dött än och kulmen är nådd i Kina..."

Samma användare för några dagar sedan: "... människor dör på grund av en smitta som vi inte vet om vi överlever om ett halvår. "

Jag har själv svängt över tid från att vara ganska pessimistiskt och kritisk till en något mer optimistisk syn på det som händer så snart kanske vi pessimister har samma syn som optimisterna på situationen.:D

Fakta är: Desto fler restriktioner vi inför desto fler liv räddar vi, men på bekostnad av vår ekonomi.

Jag tror att det därför är jätteviktigt att vi alla hjälps åt NU och minimerar våra sociala kontakter med andra människor så att vi på så sätt minskar smittspridningen. Gör vi inte det är risken stor att vi får fler restriktioner ända upp till total karantän vilket vore förödande för ekonomin.

Jag utgår ifrån att våra myndigheter just nu håller på att upphandla intensivvårdsutrustning och annan utrustning som behövs och kan vi bara hålla nere smittspridningen en tid så kanske vi hinner få in utrustning/personal och på så sätt rädda fler liv utan att införa allt för hårda restriktioner. Vad kan vi då göra?
  • Tvätta händerna i 30 sek
  • Undvik onödiga sociala kontakter, T.ex. köp Take Away mat istället för att sitta på krogen.
  • Stanna hemma om du är det minsta sjuk
  • Svårt, men håll nere fysiska kontakter med riskgrupper (våra äldre)

Lägg gärna till något på listan som VI kan göra för hjälpas åt och minska smittspridningen NU.
 
  • Gilla
guggen och 7 till
  • Laddar…
T TAR12 skrev:
Jag läste igenom tråden ikväll och det är lite roligt att se hur åsikterna svängt under tidens gång, vilket i och för sig inte är så konstigt.

En optimistisk användare skrev för c:a 10 dagar sedan: "Konstigt att Corona har fått sådana stora rubriker. Det dör människor i alla möjliga sjukdomar i Sverige utan att det blir hysteri men i Corona har ingen dött än och kulmen är nådd i Kina..."

Samma användare för några dagar sedan: "... människor dör på grund av en smitta som vi inte vet om vi överlever om ett halvår. "

Jag har själv svängt över tid från att vara ganska pessimistiskt och kritisk till en något mer optimistisk syn på det som händer så snart kanske vi pessimister har samma syn som optimisterna på situationen.:D

Fakta är: Desto fler restriktioner vi inför desto fler liv räddar vi, men på bekostnad av vår ekonomi.

Jag tror att det därför är jätteviktigt att vi alla hjälps åt NU och minimerar våra sociala kontakter med andra människor så att vi på så sätt minskar smittspridningen. Gör vi inte det är risken stor att vi får fler restriktioner ända upp till total karantän vilket vore förödande för ekonomin.

Jag utgår ifrån att våra myndigheter just nu håller på att upphandla intensivvårdsutrustning och annan utrustning som behövs och kan vi bara hålla nere smittspridningen en tid så kanske vi hinner få in utrustning/personal och på så sätt rädda fler liv utan att införa allt för hårda restriktioner. Vad kan vi då göra?
  • Tvätta händerna i 30 sek
  • Undvik onödiga sociala kontakter, T.ex. köp Take Away mat istället för att sitta på krogen.
  • Stanna hemma om du är det minsta sjuk
  • Svårt, men håll nere fysiska kontakter med riskgrupper (våra äldre)

Lägg gärna till något på listan som VI kan göra för hjälpas åt och minska smittspridningen NU.

-Arbeta hemifrån om det går.
-Gå till skogs på promenad i ensamhet eller hugg ved i stället för att gå på gym. Konditionen måste absolut hållas uppe så vi har motståndskraften i skick och så vi har krafter när vi skall sätta landet på fötter igen efter epidemin men med litet kreativitet kan vi träna utan att öka smittspridningen.
-Skapa "associala kafferum" på arbetsplatsen. Ofta finns det ju något lagerutrymme eller liknande där man kan tillbringa pauserna ensam med sin privata mikrovågsugn. Det kanske till och med går att sitta och äta sin matlåda på en sten ute på backen.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
optimum
P Putte 9497 skrev:
Håller du till på Flashback numera?
Jag har varit på Flashback många år.
En bra källa till information och länkar till relevant information.
De länkar jag gett här statistik och fakta här på Byggahus har jag plockat därifrån.
Ibland är jag borta någon / några dagar härifrån och beror på att jag har förhinder att vara här.

Flashback är känt för att där finns en del galningar men de flesta försvinner naturligt och en del plockar mod bort.
Jag kan lova att om man kan filtrera själv vad som är orelevant och vad som är äkta så är det ett fantastiskt forum det också.

De som där "presenterar" något avkrävs källhänvisningar och fakta till sina påstående, något som även blivit bättre här på detta forum. Just i detta ämne som vi diskuterar i denna tråden är det bra med ocensurerad information.
Den tråden om corona på Flashback har vi några som rapporterar direkt inifrån Kina och minst en som bor i Wuhan, en svensk kille, med information som är mycket bra. Den personen är granskad och är äkta. Finns även med på filmer som presenterats på nätet. Han beskrev hur de stängde till allt och hur det är att leva där samt hur han nu på senare tid tillåtits att gå utanför sin dörr och hämta de paket med mat han beställt. Även hur han klarat sig från smitta genom att laga mat enbart av förpackade råvaror. osv.

Kan rekommendera dig Flashback också, precis som jag rekommenderar vänner och bekanta till Byggahus för diskussioner om bygga hus och renoveringar mm. Man behöver ta information från många ställen för att själv bilda sig en uppfattning om hur det verkligen är. Synd om de som enbart går på typ Aftonbladet och tror det är fönstret till verkligheten.
 
  • Gilla
  • Haha
Husbuset och 7 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Jag har varit på Flashback många år.
En bra källa till information och länkar till relevant information.
De länkar jag gett här statistik och fakta här på Byggahus har jag plockat därifrån.
Ibland är jag borta någon / några dagar härifrån och beror på att jag har förhinder att vara här.

Flashback är känt för att där finns en del galningar men de flesta försvinner naturligt och en del plockar mod bort.
Jag kan lova att om man kan filtrera själv vad som är orelevant och vad som är äkta så är det ett fantastiskt forum det också.

De som där "presenterar" något avkrävs källhänvisningar och fakta till sina påstående, något som även blivit bättre här på detta forum. Just i detta ämne som vi diskuterar i denna tråden är det bra med ocensurerad information.
Den tråden om corona på Flashback har vi några som rapporterar direkt inifrån Kina och minst en som bor i Wuhan, en svensk kille, med information som är mycket bra. Den personen är granskad och är äkta. Finns även med på filmer som presenterats på nätet. Han beskrev hur de stängde till allt och hur det är att leva där samt hur han nu på senare tid tillåtits att gå utanför sin dörr och hämta de paket med mat han beställt. Även hur han klarat sig från smitta genom att laga mat enbart av förpackade råvaror. osv.

Kan rekommendera dig Flashback också, precis som jag rekommenderar vänner och bekanta till Byggahus för diskussioner om bygga hus och renoveringar mm. Man behöver ta information från många ställen för att själv bilda sig en uppfattning om hur det verkligen är. Synd om de som enbart går på typ Aftonbladet och tror det är fönstret till verkligheten.
Men snälla hur i hela världen kan du rekommendera Flashback.
 
  • Gilla
anhack och 1 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Men snälla hur i hela världen kan du rekommendera Flashback.
Bra källa till information.

Denna länk har jag fått därifrån.
Du får gärna tycka den är värdelös men den fanns där först. Ja jag och många där har redan kollat att informationen på den sidan är äkta.

https://c19.se/
 
  • Gilla
Husbuset och 2 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Men snälla hur i hela världen kan du rekommendera Flashback.
Även denna fick jag där först.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Nu får du förklara varför Flashback är så kass som du syftar på.
 
  • Gilla
Husbuset och 2 till
  • Laddar…
Men att rekommendera en sida där det publiceras mycket skit som tex barnporr, det är inte ok. Snälla sluta rekommendera skit på ett bra forum.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Men att rekommendera en sida där det publiceras mycket skit som tex barnporr, det är inte ok. Snälla sluta rekommendera skit på ett bra forum.
Ja det finns mindre bra saker där men även en hel del bra,
Som vuxen bör man kunna skilja på på vad som är bra och dåligt.
 
  • Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Men att rekommendera en sida där det publiceras mycket skit som tex barnporr, det är inte ok. Snälla sluta rekommendera skit på ett bra forum.
Barnporr visste jag inte fanns där, men beror nog på vad man söker.
Men för att ditt påstående ska vara trovärdig får du ge källa till det. Tack.

Du förresten tyckte du de länkar jag presenterade nyss var felaktig information hämtad från Flashback?

Två saker, källa till barnporr på Flashbacka och mina länkar om covid-19


Nej jag är absolut inte intresserad av barnporr och hoppas de asen som håller på med sådant får långa hårda straff.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Även flashback har ju underforum så man behöver ju inte gå in på dom man inte vill läsa om, är väldigt många underforum jag inte läser här
 
Men nu får ni ta och ge er, det finns väl knappast barnporr på Flashback?
Tycker Flashback är ett mycket bra forum men som med allt som är stort och relativt oreglerat så finns det både bra och dåliga saker. Men barnporr? Nej!
 
  • Gilla
Nissens och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
optimum optimum skrev:
Jag har varit på Flashback många år.
Ja det har man ju ganska lätt kunnat ana ... :)

Jag försökte ge fb en chans, men alltså, alla rasist-trollen där som fullkomligt dränker allt värdefullt, det var bara att ge upp.
fb känns som spelplanen för rasister, putin-anhängare, SD-extremister, Viktor Orbán fanboys.
Och så en liten klick av folk som fåfängt kämpar mot dessa krafter, kämpar för demokrati och rättvisa.
 
  • Gilla
Tabors39 och 6 till
  • Laddar…
optimum
nino nino skrev:
Även flashback har ju underforum så man behöver ju inte gå in på dom man inte vill läsa om, är väldigt många underforum jag inte läser här
Precis.
Där finns forum om droger och skit men som förälder är det bra att känna till lite om vad som försiggår på nätet och i verkligheten.
Jag hittade till Flashback för ett antal år sedan när jag sökte på namnet till en ny kemisk drog som Aftonbladet skrev om och blev chockad över hur detta spreds i samhället. Otäckt men viktigt för vuxna att känna till och speciellt om man har egna barn.

Men det vanligast numera jag söker där är saker om denna vidriga smitta med coronan och hur man får tag på information.
Där finns en del så kallade "preppers" som bunkrar mat vilket är skärmande men mer skärmande är att se Svenssons i matbutiken bunkra toapapper. Så illa är det väl inte här ännu?

De som sprider förakt om Flashback är troligen mest de som hört talas om det forumet från andra och själva inte varit där.
Givetvis får man ha ett bra filter där. Men det är vanligt folk där också. Myndigt folk med rösträtt.
Dock avråder jag vissa känsliga att vara där. Finns länkar till filmer från t.ex. Youtube med hur det nu är i Kina. Folk som svälter och slåss om maten. Ruggigt. Inget jag söker efter men har sett lite. Hoppas vi slipper sådant här.
 
  • Gilla
Husbuset och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.