F fsn skrev:
så du länkar alltså till exakt samma annons igen som jag redan har kommenterat tidigare? En säljare som har 2-3 objekt listade som är minst 5-8ggr billigare än närmste säljare av samma produkt. Du får backning på den.....
Otydlighet är en dygd, tydligen...
Jag trodde du syftade på att den andra annonsen var en valbar där man fick ett handtag bara, och att du var på jakt efter en hel svets... Att det inte går och hitta fler är ju inte så konstigt, det är ju ett försök att luras bara....
 
Aha, tack för infon alla. Då var inte enfas så konstigt ändå. Tom att det kan vara så på vissa ställen i Sverige tydligen. För att förtydliga var det säljaren som fsn länkade till som jag köpte ifrån (inte bara ett handtag enligt beskrivning i alla fall :) Återkommer om vad jag får när paketet/paketen kommer.
 
L Lilllen skrev:
Då var inte enfas så konstigt ändå. Tom att det kan vara så på vissa ställen i Sverige tydligen. För att förtydliga var det säljaren som fsn länkade till som jag köpte ifrån (inte bara ett handtag enligt beskrivning i alla fall :) Återkommer om vad jag får när paketet/paketen kommer.
För att förtydliga så har jag inga enfasuttag med 35 A, bara 35 A huvudsäkringar. Vet inte om det finns mer än 32 A enfasuttag faktiskt?
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
För att förtydliga så har jag inga enfasuttag med 35 A, bara 35 A huvudsäkringar. Vet inte om det finns mer än 32 A enfasuttag faktiskt?
3-fas uttag och handske, kopplad på en fas.
 
R Robert-san01 skrev:
3-fas uttag och handske, kopplad på en fas.
Ja, det har du rätt i.
 
F
L Lilllen skrev:
Aha, tack för infon alla. Då var inte enfas så konstigt ändå. Tom att det kan vara så på vissa ställen i Sverige tydligen. För att förtydliga var det säljaren som fsn länkade till som jag köpte ifrån (inte bara ett handtag enligt beskrivning i alla fall :) Återkommer om vad jag får när paketet/paketen kommer.
jo, det är väldigt ovanligt. Skulle säga att ”stretched normal” är 16A ~1 i Schuko-uttag. Det är också det högt tillåtna i ”vanliga” kontakter.
 
så här kör jag min svets, den är gammal migatronic tig som kan kopplas/köras både på trefas och enfas, men är nu kopplad för enfas.
Den går inte att starta på ett 10 A uttag, då slår säkringen av.
Röd och grå industriell CEE-kontakt för trefasuttag, inte anpassad för standard 10 A uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
F
H hyggabus skrev:
så här kör jag min svets, den är gammal migatronic tig som kan kopplas/köras både på trefas och enfas, men är nu kopplad för enfas.
Den går inte att starta på ett 10 A uttag, då slår säkringen av.
[bild]
...och där kör du 16A
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Jag tänkte bara att någon hade använt sin. Jag har det inte, och om jag skulle börja testa maskinen i sovrummet skulle hustrun ha synpunkter. Men jag lär ju upptäcka om den är något att ha när jag drar igång projektet. Jag meddelar det här i så fall. Jag är inte snål med information.
Köpte en och den funkar helt ok. Lite lurig på/av knapp som jag inte är riktigt kompis med men den gör sitt jobb. Väger sina modiga kilo så det kändes i armarna efter en stunds jonglering..
 
  • Gilla
ofrisk
  • Laddar…
Tack! Jag ska bila horisontellt, så jag får göra något arrangemang för att slippa hålla den framför mig.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Tack! Jag ska bila horisontellt, så jag får göra något arrangemang för att slippa hålla den framför mig.
Mja. Så tung är den inte, 10-15 kg kanske men jag satt på knä och bilade en golvbrunn och då vart det mycke brötande fram och tillbaka så jag fick vila lite mellan varven..
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Ingen som ska slå till på bandsågen?
Vågar man chansa på att den klarar av metall i stil med plåt, vinkeljärn och liknande med ett blad ämnat för metall?
 
Mikael_L
C Choom skrev:
Ingen som ska slå till på bandsågen?
Vågar man chansa på att den klarar av metall i stil med plåt, vinkeljärn och liknande med ett blad ämnat för metall?
Har du kollat vilken band-dimension den har? Så att det är något band som går att få tag på sen ...

Själv har jag inget behov av någon bandsåg, behöver inget som tar ytterligare plats, så jag bryr mig inte att kolla upp.
 
Det var lite inköp...;)
 
  • Kundvagn med flera förpackningar av verktyg och byggutrustning, inklusive en bänkdrill och en vinkelslip.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
C Choom skrev:
Ingen som ska slå till på bandsågen?
Vågar man chansa på att den klarar av metall i stil med plåt, vinkeljärn och liknande med ett blad ämnat för metall?
 
  • Sida med tekniska specifikationer för en maskin inkluderar effekt, mått, sågbandstorlek, hastighet och bullernivåer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.