F
Handyman 1 skrev:
Billig tig/mma, 75kr får väl ses som prisvärt,tillkommer 60kr i frakt iof:)

[länk]
Läs igen.....
 
  • Gilla
Lajnus och 1 till
  • Laddar…
Blir det inte det dubbla priset med postmord osv?
 
är lite sugen på nästa veckas vinkelslip och multislip, nån som provat dem och vet om de är värda pengarna? har inte större krav, min förra vinkelslip som blev stulen var en falke från jem & fix. men den ska ju helst funka iaf
 
A
F fsn skrev:
Läs igen.....
Haha,vem har tid att läsa hela beskrivningen:)
 
Apropå att läsa hela beskrivningen... Kunde inte låta bli att göra ett försök att beställa den löjligt billiga plasman och TIGen från eBay ovan igår kväll. Något skickades direkt i natt. Men, gick in och läste lite i beskrivningen nu (bättre sent än aldrig? :rolleyes:) och ser detta på TIGen :

Input Power: 110/230V/1phase/60Hz

Input Current: 37A(110V) & 34.3A(230V)

Och detta på plasman:

Supply Power: 100~250V / 50~60Hz / 1-Phase

Rated Input Current: AC-115V / 35.7A & AC-230V / 27.1A

Kan det verkligen stämma? Är sådana höga enfas-säkringar vanliga någonstans i världen?
 
L Lilllen skrev:
Apropå att läsa hela beskrivningen... Kunde inte låta bli att göra ett försök att beställa den löjligt billiga plasman och TIGen från eBay ovan igår kväll. Något skickades direkt i natt. Men, gick in och läste lite i beskrivningen nu (bättre sent än aldrig? :rolleyes:) och ser detta på TIGen :

Input Power: 110/230V/1phase/60Hz

Input Current: 37A(110V) & 34.3A(230V)

Och detta på plasman:

Supply Power: 100~250V / 50~60Hz / 1-Phase

Rated Input Current: AC-115V / 35.7A & AC-230V / 27.1A

Kan det verkligen stämma? Är sådana höga enfas-säkringar vanliga någonstans i världen?
I Asien och USA är det inte ovanligt.
 
Det ska bli spännande och se vad du får för något.
La du märke till följande:
Notice:If you want to use the Arc225 machine tig feature please contact us.

No power plug


???
 
L Lilllen skrev:
Apropå att läsa hela beskrivningen... Kunde inte låta bli att göra ett försök att beställa den löjligt billiga plasman och TIGen från eBay ovan igår kväll. Något skickades direkt i natt. Men, gick in och läste lite i beskrivningen nu (bättre sent än aldrig? :rolleyes:) och ser detta på TIGen :

Input Power: 110/230V/1phase/60Hz

Input Current: 37A(110V) & 34.3A(230V)

Och detta på plasman:

Supply Power: 100~250V / 50~60Hz / 1-Phase

Rated Input Current: AC-115V / 35.7A & AC-230V / 27.1A

Kan det verkligen stämma? Är sådana höga enfas-säkringar vanliga någonstans i världen?
Jag har 35 A i fritidshuset så skulle klara mig på håret.
Plasma vill man helst köra på max men för tig är det väl oftast betydligt mindre ström än max.
 
F
Handyman 1 skrev:
Haha,vem har tid att läsa hela beskrivningen:)
Risken då är ju att du blir påtagligt besviken när du trodde du skulle få en svets av tveksam kvalitet för 80 spänn + frakt och istället får en kass MMA-torch iställe för det var det som avsågs för det priset.
 
  • Gilla
Lajnus och 1 till
  • Laddar…
F
L Lilllen skrev:
Apropå att läsa hela beskrivningen... Kunde inte låta bli att göra ett försök att beställa den löjligt billiga plasman och TIGen från eBay ovan igår kväll. Något skickades direkt i natt. Men, gick in och läste lite i beskrivningen nu (bättre sent än aldrig? :rolleyes:) och ser detta på TIGen :

Input Power: 110/230V/1phase/60Hz

Input Current: 37A(110V) & 34.3A(230V)

Och detta på plasman:

Supply Power: 100~250V / 50~60Hz / 1-Phase

Rated Input Current: AC-115V / 35.7A & AC-230V / 27.1A

Kan det verkligen stämma? Är sådana höga enfas-säkringar vanliga någonstans i världen?
Inget ovanligt alls på vissa marknader precis som Robert säger och inte alls ovanligt på enfas Kinamaskiner som säljs i Europa, förekommer även på Amerikanska maskiner som säljs i Europa. Däremot blir ju bruksvärdet extremt lidande om man förväntar sig full output. Däremot att den skulle säljas utan strömkabel och plugg är inte förenligt med CE.

Det är ju rätt enkelt att räkna ut ungefär vad man landar på för max-ström ut från väggen på en svets. Bara att räkna baklänges från en ISO-linje. Man landar väl på ca 200-220A svetsström ungefär om man beaktar tröghet i säkringar. Om jag inte minns fel så är det 10V+ (0,04xA) för TIG och 20V+(0,04xA) för pinne. Det ger en ungefärlig svetseffekt vid 200A svetsström på 3600W för TIG och 5600W för pinne. runt 15,5 resp. 24A
 
A
F fsn skrev:
Risken då är ju att du blir påtagligt besviken när du trodde du skulle få en svets av tveksam kvalitet för 80 spänn + frakt och istället får en kass MMA-torch iställe för det var det som avsågs för det priset.
Tja,hade jag för avsikt att köpa detta klipp kanske jag läst igenom beskrivningen innan beställning,var mer tänkt som ett exempel vad som utannonseras i den kategorin,finns många andra KOMPLETTA maskiner under 200 kr,dock inte den jag länkade till bevisligen:)

vadå kass torch:)
 
F
Handyman 1 skrev:
Tja,hade jag för avsikt att köpa detta klipp kanske jag läst igenom beskrivningen innan beställning,var mer tänkt som ett exempel vad som utannonseras i den kategorin,finns många andra KOMPLETTA maskiner under 200 kr,dock inte den jag länkade till bevisligen:)

vadå kass torch:)
Vänligen länka till några andra kompletta maskiner för under 200kr.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Det där var väl billigt nog? :crysmile:
så du länkar alltså till exakt samma annons igen som jag redan har kommenterat tidigare? En säljare som har 2-3 objekt listade som är minst 5-8ggr billigare än närmste säljare av samma produkt. Du får backning på den.....
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Skulle vi kunna återgå till ämnet? :)
 
  • Gilla
karra och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.