-1,5-46,5*


Jag har erbjudit mig att hjälpa till med att rädda mammas fallfärdiga stuga.

Ett projekt som känns nästan övermäktigt för mig då vägen som leder dit inte går att köra bil på.

Det finns redan en del byggmaterial där men i olika dimensioner som pappa köpte dit. En sån portabel maskin skulle vara nästan ovärderlig för mig. Det skulle underlätta nåt så oerhört om jag skulle kunna anpassa virket som redan finns, istället för att behöva småköra virke från sågen och sedan behöva bära det uppför backarna flera hundra meter.

Verkar vara en riktig dundermaskin. Skulle vara ett nöje att få pröva en. Eller rent av få vinna en!
 
-1,5 - 46,5.
Har just inrett mitt hobbyrum och håller på att byta ut gamla ärvda, trasiga verktyg till nya successivt. Drömmen är att slippa allt trassel med mina gamla verktyg så fort jag ska skapa något. Med en ny såg så skulle jag verkligen komma gång med min nya hobby. Längtar
Hälsningar Monica
 
Svar: Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Motivering:

Då familj och renovering inte lämnar något vidare utrymme över till att köpa de maskiner man behöver för att fortsätta renoveringen skulle verkligen denna göra under och få igång det påbörjade rivna badrummet som stått stilla nu i några år!
Ungefär halva huset är klart så mycket jobb finns kvar för den att bevisa sina färger på!

Om man nån gång får uppfylla drömmen om att bygga ett garage skulle denna få jobba! Med den här maskinen kanske drömmen är ett litet steg närmre!
 
Svar: Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Med ett renoveringsobjekt som mitt hade denna verkligen fått göra sitt.
Med denna såg hade jobb både ute och inne blivit enklare för mitt sinne.
 
Svar på frågan: -1.5 till 46.5 grader.

När jag såg denna tävling om en såg, trodde jag det var båg.
Sen insåg jag att denna såg på bord, var riktiga ord!
En såg på hjul, det kan ju vara skitkul!
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag försöker alltid att fynda på verktyg på begagnatmarknaden men tyvärr är jag inte särskilt bra på det. Det slutar alltid med att jag drar hem något åbäke som jag betalat alldeles för mycket för medan min fästmö bara skakar på huvudet. "Den behöver bara putsas till lite" svarar jag med viss osäkerhet på rösten.

Mitt beteende har föranlett att jag nu inte bara har en, utan två bordcirkelsågar som står halvt demonterade i uterummet och nu har jag ingen aning hur man får ihop dem igen, ens till samma horribla skick de var i när jag köpte dem. Det var då förgrymmat att ens fästmö alltid ska ha rätt och veta bäst.

Listan på projekt (invändiga renoveringar, pergola, bastu, växthus) blir ju inte kortare bara för att verktygen är indisponibla och nu står sambon och stampar för att det "inte händer något här hemma". Summa summarum så vore det en fantastisk hjälp på vägen om vi kunde vinna en såg som faktiskt fungerar!
 
Sågklingans svängningsområde sträcker sig från -1,5 till 46,5 grader.
Hade varit superskoj att vinna. Inget piggar upp och triggar skaparlusten lika mycket som nya verktyg. Välbehövligt med det i vårt fall i.o.m. att vi börjat tappa fixarsuget lite. Även om man börjar förlika sig med all lera och gegga och regn därhemma, gör de konstiga nya lagarna och reglerna (och kostnaderna därmed) som är på gång, att man bara vill tutta fyr på virkeshögen ;-).
 
- svängningsområde -1,5 - 46,5 °

med denna maskin kan jag ta mig för att bygga både altan och kök i trädgården i sommar.
 
Svaret är: -1,5 - 46,5 °

Den ultimata presenten till min händige pappa som snart fyller år. Jag hoppas att han får jättekul med att använda den här och att det också kanske gagnar mig ibland...
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde: -1,5 - 46,5 °

För man kan aldrig ha för många maskiner och en bordscirkelsåg har jag alltid saknat :(
 
hej..
Planerar att bygga ett lösvirkeshus så den kommer väl till pass.:giggle:
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Vi bor i ett äldre hus som är fördärvat i många omgångar sedan det byggdes. Planerna är att bygga ut och sedan restaurera den äldre delen, samt att bygga om uthuset. Då vi saknar samtliga större verktyg skulle detta vara en synnerligen trevlig start på resan!
 
Hej,

Sågklingans svängingsområde är: -1,5 - 46,5 °

Jag försöker plocka så många vuxenpoäng som bara är möjligt. Alla vet ju att tre av de största händelserna i ens liv är när man skaffar barn, köper ett hus och såklart införskaffar sig sin första bordssåg! De två första grejerna är avverkade de senaste tre månaderna så hade ju vart sjutton om jag inte skulle kunna klämma till med en finfin bordssåg också!

Väl mött!
 
Svaret är: - 1,5°-46,5° Hoppas att jag vinner. Om ni såg den cirkelsåg den cirkelsåg jag nu använder, ett hembygge från min morfars tid som gick bort -87, förstår ni hur stort mitt behov av en modern cirkelsågen är
 
Svar: Sågklingans område är hela -1,5 - 46,5 °

Som den hobbysnickare jag är med både renoveringar och möbelsnickeri skulle detta vara en dröm! Inte bara för mig, utan hela familjen! Sen jag oturligt nog sågade av mig ett och ett halvt finger vid längdkapning av golv för ett par år sedan har min fru fortfarande mardrömmar och får ångest varje gång hon hör att cirkelsågen går igång (nästan varje vecka och helg) eller att nästa projekt planeras. Pågående projekt: Omläggning av golv (igen) i hallen, av gammalt furugolv (ca 40mm tjockt) längskapa och rikta upp för att kunna bygga nytt matsalsbord samt ett skrivbord. Planerade projekt för i år: Omläggning av tak, solceller med egenbyggda ställningar, nytt altantak då det gamla ruttnar, nytt cykelskjul, ny lekstuga till barnen, påbörja renovering av tvättstuga och förråd i källaren med ny inredning.
Så för min säkerhet och effektivitet att slippa kapa allt med cirkelsåg, och framförallt familjens lugn skulle denna vara en önskedröm som går i uppfyllelse!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.