K Kurtivan skrev:
DDR-TV, vad menar du?
SVT överlag. Ränderna går aldrig ur.
Inget med programmet att göra dock.
 
T topmount skrev:
Ja en serie där man i 40 minuter diskutera vilken borrmaskin man skall välja (av två top of the line maskiner), för att i avsnitt två bara diskutera trallskruv kanske inte skulle attrahera massorna
Tror nästan det skulle bli poppis ifall det är några färgstarka individer. Kan nog bli en hel serie.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
SVT överlag. Ränderna går aldrig ur.
Inget med programmet att göra dock.
Förstår i alla fall inte. Du får väl anmäla till Granskningsnämnden om du inte tycker det faller dig i smaken.
 
Nej du verkar inte förstå mycket.
Jag tycker det var bästa avsnittet och du tolkar det som det inte faller mig i smaken och kommer med tipset om att anmäla till Granskningsnämnden.
 
V Ville_Vessla skrev:
Tror nästan det skulle bli poppis ifall det är några färgstarka individer. Kan nog bli en hel serie.
Det kommer vara Kalle Zackari Wahlström tillsammans med arga snickaren.
 
J Jarlsgård skrev:
Tyckte det med vindkraftverket var rätt intressant också, i synnerhet här nere i flacka Skåne där det faktiskt inte finns allt för mkt som skyddar en från vinden.
Här var för en del år sedan en lång tråd om den typen av minivindkraftverk. Det fanns en firma i Kristianstad somm tillverkade. De som köpte kände sig rätt lurade.

Den de visade igår hade ju enligt vad de sad tillverkat 0,3 kwh på 3 eller 4 timmar... fast det utrycktes som "300 w", med beundran i rösten. Det låter ju bättre med 300 än 0,3.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nej du verkar inte förstå mycket.
Jag tycker det var bästa avsnittet och du tolkar det som det inte faller mig i smaken och kommer med tipset om att anmäla till Granskningsnämnden.
Du hackar ju på programdistributören i ditt inlägg eller hur? DET har inget i den här tråden att göra, så mitt förslag var att du lyfte det i ett annat forum, var det svårt att förstå eller?
 
  • Gilla
Tom_N och 1 till
  • Laddar…
Hur kan man bygga något sådant där för 3.5-4.2 miljoner med totalentreprenad? Kostar inte enklaste 1.5-planshuset med oinredd övervåning 3 miljoner på totalentreprenad?
 
  • Gilla
Engeln och 3 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Var det inte 18 timmar?
"352 watt på 18 timmar". Displayen verkade visa momentan uteffekt i filmögonblicket. Goddag yxskaft med andra ord.
 
  • Gilla
kardborren och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Du hackar ju på programdistributören i ditt inlägg eller hur? DET har inget i den här tråden att göra, så mitt förslag var att du lyfte det i ett annat forum, var det svårt att förstå eller?
Jösses människa. Är ju du som maler off topic.
Mitt inlägg var helt on topic. Jag tycker det var ett väldigt bra avsnitt trots att det distribueras och produceras av DDR SVT.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Är det någon som vet fabrikatet på vindkraftverket?
 
  • Gilla
Christougher
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Hur kan man bygga något sådant där för 3.5-4.2 miljoner med totalentreprenad? Kostar inte enklaste 1.5-planshuset med oinredd övervåning 3 miljoner på totalentreprenad?
Jag tycker också att budgeten lät väldigt låg ca 12-14 kSEK/m2.

Solceller som ska producera 18 000 kWh/år kostar väl runt 250 papp, vindsnurran 65 papp. Säg 300k bara där.

Pool har jag ingen aning om vad det kostar - någon?

Garage/carport såg ju lite halvstor ut, oklart vad den kan kosta.

Papptak däremot, det är väl en billig lösning.

Det hade helt klart varit intressant att se budgeten.

Nämnde dom något vad det var för värmesystem?
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
G Guson skrev:
Jag googlade lite och det här verkar vara det vindkraftverk de köpt: [länk]
Tack, det verkar stämma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.