Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Med tanke på kommande vårprojekt att fixa till fasaden hemma, så vore detta ett välkommet tillskott.
 
Svar: -1,5 -> 46,5grader

Jag vill kunna glida runt som ett pendeltåg med denna mobila såg. Jag vill slippa klyva plankor analogt med hjälp av denna fina cirkelsåg!
 
NPTH
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5°

Då jag är i fullfärd att renovera vår hälsingegårds alla rum samt andra delar av skrymslen och vrår som hör till gården så skulle en bordssåg av den kalibern och som är enkel att flytta underlätta arbetet enormt!
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Svar: -1,5 - 46,5 °

Därför jag inte har någon bordssåg sedan tidigare men alltid velat ha en. Prisbilden är för mig liiiiite för hög för att det ska vara greppbart ekonomiskt. Att köpa Biltemas bordssåg som är billigare känns bara farligt. Nej, Metabo ska det vara annars får det vara!
 
Svar: Sågklingans svängningsområde är -1,5 – 46,5 °

Motivering: Jag behöver ha den för att motivera den. Lättare att visa övriga familjemedlemmar vad det gör för skillnad med verktyg i det finare segmentet. Och drömmen om ett platsbyggt kök i massivt kan bli sann. Den där känns som en riktig one-stop-shop i många avseenden.
 
-1,5 - 46,5 °


Vi har precis dragit igång med markarbetena på vårat husbygge. En bordcirkelsåg skulle vara ett minst sagt välkommet tillskott under det närmaste året/åren.

För den som är intresserad kan man följa våran framfart på Instagram under @roddarhus.
 
Sågklingan kan svängas -1,5 - 46,5 °

Såga rakt och kanske litet snett, med Metabosågen blir det för mig "rett".
Ute, inne, vint och rakt, kapat, gerat alla material till och med folierat.
Renovera, bygga om och till, det är det jag gör och därför sågen vinna vill...

Full fart med andra ord!
 
Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °

Idag lånar jag farsans supersäkra såg utan: skyddsskärm, spaltkil, motorbroms, skydd mot återstart, eller några som helst skyddsfunktioner.
Anslagen är sedan länge borta och lastpallar agerar oftast både bordsförlängning och breddning.
Snart går jag från hemmafixare till att renovera en lägenhet som jag ska hyra ut - då blir jag väl ett tvättäkta hemmaproffs? Som sådan behöver jag en höjdarmaskin för hemmaproffs och inte något avdankat arvegods!

Tänk också vad skönt det vore att slippa be grannen om bärhjälp vare gång sågen ska upp ur källaren och in i huset, för att inte tala om hur lyxigt det vore att kunna starta sågen när barnen har somnat!
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Klingans svängningsområde är: -1,5 - 46,5 °.

Vi älskar att fixa med hus och trädgård. Frugan skissar på idéer som vi slutför tillsammans. På tur står gammaldags elementskydd och en vacker trädgårdsbänk som ska placeras under ett av flera frodiga äppelträd. På barnens önskelista står trädkojan som Isak och Jakob har ritat på ett eget papper och kanske ett extra fotbollsmål. Vi har mängder med projekt och älskar att samarbeta. Den smarta och portabla cirkelsågen vore den bästa assistent vi kunde önska! Välkommen vår, sommar och kreativa idéer! :D(y):strong::)
 
Svar: -1,5-46,5 grader

Att såga rätt är inte lätt men med METABO finns ett sätt. Behööööööööver en
Beppe54
 
Svar: -1,5 - 46,5 grader

Hobbysnickare som vänt upp och ner på vårat hus under snart 3års tid skulle en bordcirkelsåg underlätta något grymt för fortsatt renovering, speciellt nu när vi behöver färdigställa ett barnrum till våran 8månaders pojk och bygga nytt allrum för honom att leka i. Håller alla Tummar!
 
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 grader

Vi har precis köpt ett torp med anor från 1800-talet. Vi kommer att bygga om mycket och denna såg hade kommit till stor nytta för oss!

mvh
Simon
 
SVAR: mellan -1,5 - 46,5 °
Min dröm gick i uppfyllelse, efter många många år, nämligen att äga ett fritidshus. I drömen ser jag hur huset ändrar karaktär efter min smak. I verkliga livet måste jag ha verktyg. Allt okej, jag har alltid älskat dem. Tack!
 
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Jag är så trött på att inte kunna få raka kanter när jag bara kan använda min cirkelsåg eller sticksåg.
Denna såg skulle underlätt så mycket mina byggen.
 
Svaret är -1,5 - 46,5 °

Vilken perfekt Byggahus tävling!

Vi har då byggt i princip hela vårt hus själva.
Från dränering till ventilation till nockplåt.
Tre år senare har vi äntligen flyttat in i vårt drömhus.
Men gissa vad som återstår.

Listerna såklart! Och allt annat som i byggväg behöver klyvas snyggt. Täcksidor och platsbyggda möbler med hyllor. Trösklar som fattas.
Tiden man sparar med riktiga verktyg istället för att stå med en battericirkelsåg!

Och inte nog med det ska vi snart börja bygget av vårt 100 kvm stora garage.
Och det kommer vi göra helt på egen hand.

Kunskapen vi samlade på oss under tiden huset byggdes samt hjälpen man får i detta forum borde räcka långt!
En bordcirkelsåg kommer verkligen underlätta de projekt som fattas i huset samt alla framtida byggen!
Garage, attefallare, växthus, större altan, brygga... :rofl:
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.