A AndersS skrev:
Du får nog förklara vad den entreprenör du kontaktar ska utföra för arbete och förutsättningar för den fastighet som du vill ansluta?
Precis ....var lite oklart....!

IP-only har dragit fram fiber till tomtgränsen, så tänkte därifrån och in i huset med fibern.... tänker om deras entreprenörer är upptagna på andra projekt osv...!

Men det kanske blir besvärligt av andra skäl såsom garanti osv...?
 
Stickan56
tarsson tarsson skrev:
Precis ....var lite oklart....!

IP-only har dragit fram fiber till tomtgränsen, så tänkte därifrån och in i huset med fibern.... tänker om deras entreprenörer är upptagna på andra projekt osv...!

Men det kanske blir besvärligt av andra skäl såsom garanti osv...?
I så fall skall du förhandla med IP-Only om en reduktion av priset för att du gräver själv.
Jag fick en reduktion med 5000kr i.o.m. att dom slapp gräva. Befintlig kanalisation användes.

Stickan
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Skickade för någon nånad sedan ett brev till IP-only med innebörden att de kan strunta i att installera fiber här eftersom jag efter 26 månader ledsnat på att vänta och skaffat bredband på annat vis.

Så fick jag idag äntligen svar från IP-only att de utan kostnad annulerar min beställning.

Utan tjafs eller hot om avgifter. Blott ett försök att bjuda på mig något Telia(?)-abonnemang.

Det känns nästan konstigt att få ett första och sista positivt intryck av det företagets kundservice.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Nästan lite komiskt. Jag har fått min fiber installerad och klar! Ganska precis 2 år försenad dock, men det är en annan sak. Det komiska är att de var hemma och tittade på mediaomvandlaren på lördagen den 29 februari (startade om den vad jag kunde få fram). När jag kommenterade att de jobbade på en lördag sa de att det var bråttom :thinking: då det var brytdatum pga månadsskifte...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Och i dagarna fick jag för andra gången (förra gången ca 4 år sedan) erbjudande om att ansluta mig till fiber. MEN dom angav varken någon tidpunkt eller någon kostnad. Däremot fick jag i samma brev 4 olika erbjudanden (med kostnader) på olika abonnemang med 24 månaders bindningstid.
Tror dom verkligen att någon är så korkad att man beställer fiber till en okänd kostnad. Som tur är så har jag inget behov av fiber och skiter blankt i vilka behov dom som så småningom kommer att ta över mitt hus har. Och om mina barn får 100 000:- mer eller mindre bryr jag mig inte om den dag jag har lämnat in.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
erkka och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
MEN dom angav varken någon tidpunkt eller någon kostnad.
Varför ringer du inte bolaget som står bakom utskicket och frågar?
 
För jag tycker att den som vill sälja nått till mig också ska ska sköta det hela.
Skulle aldrig fråga om pris på nått som jag troligen inte vill ha.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Det kan bara inte stämma att du fått ett erbjudande utan pris, och har du gjort det måste något blivit fel i utskicket. Har det inte kommit någon rättelse?
 
Nu har jag fått ett nytt brev där priset för anslutning skulle bli ca 15000 OM jag tecknade avtal med en leverantör på samma gång. Men fortfarande utan ev tidsperspektiv.
 
Vi har väntat å väntat å väntat å...... men vi har inte bråkat om det bara väntat tålmodigt. Men plötsligt dyker dom upp i höstas när tjälen börjar gå ner i mark å 5 cm snö på marken. Dottern ringer och säger att något stort är på gården ( Huddig 1260) så jag skyndar mig hem. Har ej ringt mig före grävning utan bara börja grävt och lyckas att inte gräva efter den ritning som gjort utan grävd rätt över gården längds med det kommunala vatten å avlopps systemet... som dom ska vara 3m ifrån och nära knäcka ett brunnslock å vad som värre är så tog dom stången på min vattenavstängning. Jag tyckte atg dom skulle ringa det kommunala vattenbolaget så ficl dom byta men nej det skulle dom själv göra.... å tänk.. dom grävde av min ledning in till kåken . Kommunala vatten bolaget var INTE glad på dom när dom dykte upp. Ip only la igen diket dom hade misslyckades med och döm av min förvåning när dom börja köra bort matl som blev över som blir över när man gräver i tjäle. Stoppade dom å sa lägg upp en hög på gården för det kommer ju behövas. Nu har dom varit här å grävt som vi kom överens om å allt flytit på men nu får jag inte tag på dom om återställning både för vinterns lek å det dom grävt i sommar.. vi pratar kanske 10 ish kubik matjord. Känner att det som inte ska vara ett problem kan bli det.... blev långt inlägg..
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
.... å när man skriver om det så dök dom upp med en massa matjord. Så nu är det bara ut med gräsfrö å svetsning av fiber kvar så kommer väl räkningen....
 
Härom veckan avbokade jag vårt avtal. Efter 45 minuter i kö:

"Får jag fråga varför ni vill annullera avtalet?"
"Ja, ni har inte gjort något alls på tre år."
"Ah so. Vad skulle vi kunna göra nu för att behålla er som kund?"
"Leverera för två år sedan..?"
"Jag förstår."
 
  • Gilla
  • Haha
EvaMLin och 9 till
  • Laddar…
Stadsnätet här är försenat för fjärde eller femte gången. i December skulle det vara klart utan snack, säkert mycket tidigare sas det för drygt ett år sedan. Redan då flera år försent, nu missades precis nästa deadline som va sista Maj. Nu är det hösten som är "slutdatum" :seenoevil: Jag har allt draget fram till husvägg, så bara hål i vägg, dosa och inkoppling kvar :coffee::sleep:
 
Stickan56
Tokslut Tokslut skrev:
Stadsnätet här är försenat för fjärde eller femte gången. i December skulle det vara klart utan snack, säkert mycket tidigare sas det för drygt ett år sedan. Redan då flera år försent, nu missades precis nästa deadline som va sista Maj. Nu är det hösten som är "slutdatum" :seenoevil: Jag har allt draget fram till husvägg, så bara hål i vägg, dosa och inkoppling kvar :coffee::sleep:
Vilken är leverantören?

Stickan
 
V Vector skrev:
.... å när man skriver om det så dök dom upp med en massa matjord. Så nu är det bara ut med gräsfrö å svetsning av fiber kvar så kommer väl räkningen....
Men egentligen är det väl inte IP-Only-företaget som gräver?
Utan en lokal entreprenör.
Så det är denne ni borde ge er på, eller hur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.