G Gud_ skrev:
Dyker upp allt oftare på blocket nu.

[länk]
Antar att det är sånt folk som snor åt sig flera stycken :(
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Antar att det är sånt folk som snor åt sig flera stycken :(
Ja... fyfan vad fult av dem. Köper för att sälja dyrare, usch och fy!
 
  • Gilla
  • Arg
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
karra karra skrev:
Ja... fyfan vad fult av dem. Köper för att sälja dyrare, usch och fy!
Är väl standard kapitalism? :cool:
 
karra karra skrev:
Ja... fyfan vad fult av dem. Köper för att sälja dyrare, usch och fy!
Och hänvisar till biltema.
 
Öm tå tydligen...
Kanske din annons :cool:

karra karra skrev:
Ja... fyfan vad fult av dem. Köper för att sälja dyrare, usch och fy!
 
Skärmdump från blocket.se som visar en varning om en bedragare som säljer en plasma skärare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


OK det skulle vara 1499 men whatever.
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Jag ska anmäla Ica för att dom säljer maten dyrare än dom köper den för!
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 4 till
  • Laddar…
C crappyusrname skrev:
Jag ska anmäla Ica för att dom säljer maten dyrare än dom köper den för!
Det är väl långt ifrån samma sak. Här är det som att köpa jordgubbar på Ica, ställa ställa sig utanför och sälja för tredubbla priset.

Men framför allt - säga att den kostar dubbelt så mycket där inne. Det är bedrägligt. Allt det andra skiter jag i.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Det är väl långt ifrån samma sak. Här är det som att köpa jordgubbar på Ica, ställa ställa sig utanför och sälja för tredubbla priset.

Men framför allt - säga att den kostar dubbelt så mycket där inne. Det är bedrägligt. Allt det andra skiter jag i.
Utbud och efterfrågan, jag säger inte att jag gillar det men det är det system vi lever i idag.
 
C crappyusrname skrev:
Utbud och efterfrågan, jag säger inte att jag gillar det men det är det system vi lever i idag.
Du menar att det inte skulle klassas som bedrägligt beteende att sälja en plasmaskärare och peka på en 5000 kr biltema produkt?
 
Ja, att Ica-handlare skor sig rejält är väl ingen nyhet direkt...
Men det är väl ändå lite skillnad på om person A importerar 10 manicker för säg 1000kr/st och sen säljer dom för
2000kr st (och förhoppningsvis skattar för vinsten) än person B som ställer sig först i kön till exempelvis
Black-Friday rean och kånkar ut tre platt-Tv för att sedan kränga dom för dubbla priset på blocket...?

Inte olagligt, men knappast uppskattat av dom flesta.

Men nu ska väl inte den här tråden handla om moralfrågor så tycker det är bra att släppa det här...
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
A
Ja,förekommer ofta vid reor,black friday mm,trist för de som vill ha grejorna och inte göra business av det.

Edit: nu släpper jag det!
 
Lime113 Lime113 skrev:
Du menar att det inte skulle klassas som bedrägligt beteende att sälja en plasmaskärare och peka på en 5000 kr biltema produkt?
Jag skriver om kapitalism, inte juridik.
 
Humulus Humulus skrev:
Ja, att Ica-handlare skor sig rejält är väl ingen nyhet direkt...
Men det är väl ändå lite skillnad på om person A importerar 10 manicker för säg 1000kr/st och sen säljer dom för
2000kr st (och förhoppningsvis skattar för vinsten) än person B som ställer sig först i kön till exempelvis
Black-Friday rean och kånkar ut tre platt-Tv för att sedan kränga dom för dubbla priset på blocket...?

Inte olagligt, men knappast uppskattat av dom flesta.

Men nu ska väl inte den här tråden handla om moralfrågor så tycker det är bra att släppa det här...
Mina inlägg handlar om kapitalism som system, inte företag. :)
 
Samma för mig, pro handel och marknadsfrihet. Hur ska jag annars få mina billiga verktyg från Tyskland :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.