Äsch slänger in några fler. Det blir nog att laga lite varje kväll. Jag ger mig nu med bilder iallafall :p

Två närbilder på träytor, en med synliga skador och sprickor, och den andra efter reparation och slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två närbilder på trägolv med skador, en med sprickor och en med en upphöjd knot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 5 till
  • Laddar…
Provköpte en golvlist idag. Som jag nämnde tidigare så lägger jag lite mer tid på detaljer nu för tiden och njuter av det. Alulisten gillar jag inte alls men saknar idéer på bra alternativ. Men om den ändå ska dit så får man precisionsslipa vinkeln :D


Det är alltid smidigt att han en rejäl bandslip för 2x72”
Hand håller en vit golvlist mot en igångsatt bandslip i en verkstadsmiljö, vilket visar slipprocessen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvlist mot ett trägolv och en vägg, provmontering av linjal med precisionsslipad vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
banjoragge och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Provköpte en golvlist idag. Som jag nämnde tidigare så lägger jag lite mer tid på detaljer nu för tiden och njuter av det. Alulisten gillar jag inte alls men saknar idéer på bra alternativ. Men om den ändå ska dit så får man precisionsslipa vinkeln :D


Det är alltid smidigt att han en rejäl bandslip för 2x72”
[bild]

[bild]
Jag hade satt en eklist med lämplig profil och limmat den i ena delen av golvet med fyllande lim som tvärbinder, typ någon Sicaflex eller motsvarande från Casco. KOlla på deras hemsidor. De finns i flera färger och tranparenta.
 
banjoragge banjoragge skrev:
Jag hade satt en eklist med lämplig profil och limmat den i ena delen av golvet med fyllande lim som tvärbinder, typ någon Sicaflex eller motsvarande från Casco. KOlla på deras hemsidor. De finns i flera färger och tranparenta.
Funderade på det men dels blir färgen fel (går iofs att ordna hyffsat), de är lite för höga då morfar sitter i rullstol (har lovat att jag ska ta med honom in någon gång samt att jag inte gillar tanken av att limma listen :/
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Funderade på det men dels blir färgen fel (går iofs att ordna hyffsat), de är lite för höga då morfar sitter i rullstol (har lovat att jag ska ta med honom in någon gång samt att jag inte gillar tanken av att limma listen :/
Varför vill du inte limma? Då slipper du skruvhål och kan skära loss listen, ta bort limmet och sätta en annan om du vill utan att borra.
 
richardtenggren
Det finns ju T-lister i ek?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det finns ju T-lister i ek?
Ville gärna ha i samma ljusgråa lasyr men gick bet.
 
Idag har jag shoppat lite foder och lister. 100 löpmeter i fin vit allmogestil. Köpte allt på Hedins trä och allmogefodret 15x95 gick på 37 kr/lm plus moms. Riktigt bra kan jag tycka med tanke på kvaliten.

Vita lister och fodrets alla löpmeter staplade på ett golv vid en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen blev jag såklart tvungen att prova lite foder och klossar för att se hur det blir. Jag gillar’t!
Vit allmogestil foder och kloss i ett hörn mot ett golv och tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hoppas kunna påbörja montering imorgon :)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Idag har jag shoppat lite foder och lister. 100 löpmeter i fin vit allmogestil. Köpte allt på Hedins trä och allmogefodret 15x95 gick på 37 kr/lm plus moms. Riktigt bra kan jag tycka med tanke på kvaliten.

[bild]

Sen blev jag såklart tvungen att prova lite foder och klossar för att se hur det blir. Jag gillar’t!
[bild]

Jag hoppas kunna påbörja montering imorgon :)
Riktigt bra pris, Optimera här i stan tar 67:- lpm+ moms
 
Gick sådär idag. Gerar alla foder och taklister för hand med japansåg.

Idag.. skulle jag bara ta bort en liten bit på en taklist innan montering. 0,1 sekund senare hade jag satt sticksågen i pekfingret.

En sträcksena är nästan av. Inlagd över natten med sex temporära stygn och antibiotika. Imorgonbitti väntar operation...
 
  • Hand med bandage håller en japansågklinga, synlig skada på fingret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt från sjukhusrum med säng och tv på väggen som visar sportevenemang, solnedgång genom fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Var det värt det för att få se skidåkningen i lugn och ro? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Gick sådär idag. Gerar alla foder och taklister för hand med japansåg.

Idag.. skulle jag bara ta bort en liten bit på en taklist innan montering. 0,1 sekund senare hade jag satt sticksågen i pekfingret.

En sträcksena är nästan av. Inlagd över natten med sex temporära stygn och antibiotika. Imorgonbitti väntar operation...
Det kan hända oss alla. Vi lär av våra (och kanske andras) misstag. Krya på dig! Kom ihåg: Ingen ser hur snabbt ett jobb är gjort, men alla ser hur väl det är gjort.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Gick sådär idag. Gerar alla foder och taklister för hand med japansåg.

Idag.. skulle jag bara ta bort en liten bit på en taklist innan montering. 0,1 sekund senare hade jag satt sticksågen i pekfingret.

En sträcksena är nästan av. Inlagd över natten med sex temporära stygn och antibiotika. Imorgonbitti väntar operation...
Usch, been there done that, fast med bordcirkelsågen. Hoppas det går bra.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Usch. Hoppas att det slutar bra.
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Jag handsågar alltid lister och foder för att jag kan och för att det ger en bättre arbetsmiljö. Sticksågen var verkligen ett ”den ligger där, äsch jag ska bara”-moment.

Operationen gick bra men tyvärr lär inte fingret bli bra. Rehab nu x-antal månader och sen trodde de i alla fall på att eventuellt behöva steloperera.

Men nu ligger handen i gips och fingerskena i sex veckor med inslag av antibiotika 3 ggr/dag.

Det svänger fort i livet, även om detta är en bagatell mot vad många går igenom.

Må gott alla, jag tar någon veckas paus igen :)
 
  • Person som håller upp en hand insvept i gips och fingerskena efter en olycka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.