Ja en sådan fristående alternativt så får ni klistra fast en hållare på kommoden....
 
En hållare på kommoden är det jag tycker skulle passa bäst. Men min fru säger att det är otänkbart av estetiska skäl.
Ett annat problem jag kom på idag är att toarullarna blir blöta i området mellan toa och kommod, eftersom handdukarna hänger där. Får väl bli en hållare med tak på

Man kan ju även limma en hållare på duschväggen som snart kommer på andra sidan. Men har på känn att jag inte får med mig en majoritet på det här hemma
 
Antar att det är en fast duschvägg då, annars kan det bli jobbigt. :crysmile:

Ibland är det bättre att göra först, fråga sen! :cool:
 
  • Gilla
villeg
  • Laddar…
Vi har en fristående enbart och är riktigt nöjda med det. Smidigt, man anpassar avståndet från rullen på egen hand, vilket underlättar när längden på familjens medlemmar skiljer drygt 70 cm.
 
Martin_B
Man får hoppas att de är tillräckligt tunga i botten så de inte välter så lätt eller börjar vingla när man tar papper.

Samtidigt tycker jag det är en mindre plåga när det inte finns något stopp, och rullen bara kan fortsätta snurra. Då har man en hel hög med papper på golvet sedan, och snabbt kan det gå. Inget stopp orsakar också att man behöver två händer till att ta papper.
En till att dra pappret med och den andra till att hålla fast rullen så den inte fortsätter snurra.

Bästa är hållare med fjädrad lock som sätter sig över rullen så man kan dar papper med en hand och dra loss pappret med en hand också.

Annars blir det bara en plåga att gå och skita :D ...inte kul att behöver dra sig för att skita! :rofl:

Jag vet, i-landsproblem, men även att skita skall vara en njutning i ett i-land som fina Sverige! :crysmile:
 
  • Haha
villeg
  • Laddar…
Vi har en vertikal pinne som sitter på väggen, inget stopp, men rullen snurrar inte av sig själv heller, dra av gör man igenom att dra papperet nedåt lite, bästa hållaren jag någonsin använt.
Visst, kanske inte ser så jäkla lyxigt ut beroende på smak, men jag tycker det ser helt ok ut, vår är guldfärgad.
 
Martin_B
Något sådant här kanske? :rofl:

Ge det som förslag till frugan, vem vet, hon kanske tackar ja @villeg? :D

Toalett med en ovanlig mängd toalettpappersrullar på hållare längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
villeg
  • Laddar…
Martin_B
Här är lösningen ifall man är orolig för att den fristående toarullshållaren skall välta.

Den kan man inte ens rubba, än mindre välta.
Nackdelen är väl att man får kontakta Thor varenda eviga gång man skall flytta den jäkeln.

Toarulle på en hammarliknande hållare med texten "THOR" på toaletten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
PellePeps
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Bästa är hållare med fjädrad lock som sätter sig över rullen så man kan dar papper med en hand och dra loss pappret med en hand också
Då kan man ju välja en med lock så är den saken löst.
Rostfri toalettpappershållare med lock på stålfot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Martin_B Martin_B skrev:
Här är lösningen ifall man är orolig för att den fristående toarullshållaren skall välta.

Den kan man inte ens rubba, än mindre välta.
Nackdelen är väl att man får kontakta Thor varenda eviga gång man skall flytta den jäkeln.

[bild]
Skulle gissa på att man inte längre behöver oroa sig över vad ex-frun tycker heller...
 
  • Haha
Martin_B
  • Laddar…
Kul med många förslag. Är tydligt att detta ämne inspirerar fler än diskussioner om färgval på golv m.m :D;)

Många bra förslag... jag kommer filtrera innan jag skickar förslagen vidare :thinking:

Annars instämmer jag med föregående skribenter, det är ett i-landsproblem men ack ett viktigt sådandt!
 
Nu har det äntligen kommit upp en toapappershållare. Den hamnade på kommoden tillslut :rofl:.
Kommod med betongskiva och stålben, svart toapappershållare monterad på sidan, träkista som förvaring under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschväggen är också monterad. Kommoden har också fått stålben framtill. Det blev lite för tungt med betongskiva och bara fäste i väggen.
Modern badrum med monterad duschvägg, kommod med stålben och toapappershållare på kommoden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Nu har vi äntligen kommit till någon form av avslut. Slutbesked är fixat, huset är värderat och byggnadskreditiv avslutat och omlagt till vanliga bolån. Alla basfunktioner i huset finns, så nu är det ingen brådska med resten av sakerna som är kvar. Lite ytterpanel som ska bytas på gamla delen, toalett på övervåningen, lister m.m. Så vi kan konstatera att det tog runt 2 år istället för 1 år som vi hoppades på :D. Men då har vi ju även jobbat på ordinarie jobb största delen av andra året.

Håller på att gå igenom bilder på det vi gjort senaste tiden. Börjar lite smått...

Ny panel uppe på framsidan av gamla delen.
Ny panel på framsidan av ett hus med stora fönsterdörrar och en murad skorsten till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att spara tid så valde vi att inte sätta takgips i den gamla delen. Det blev färdigmålade skivor. Först köpte vi en billig variant på Hornbach och testade i det lilla blivande arbetsrummet. Men den blev lite tråkig och kändes plastig, så fick bli en annan variant i resten av gamla delen.
Renoverat rum med nytt tak av färdigmålade skivor, taklampa tänd och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här väggen förstärktes med extra 45x145 reglar, den bär upp nocken på sedumtaket. Hade bara bilder på slutresultatet.
Renoveringsprojekt med ny panelvägg, takspottar i förberedelse, och synligt regelverk i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med ny träpanel och synliga elinstallationer inför montering av spottar, osätt tak och bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eldragning för spottar.
Eldragning i tak med grön installationsdosa mellan träreglar, isoleringsmaterial och flexibla skyddsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya varianten på innertak. Kanske inte syns så stor skillnad på bild. Men jämför man så är det stor skillnad. Den nya var också betydligt rejälare, 12 mm istället för 5-6 mm tjock.
Renoverad innertak med färdigmålade skivor och infällda spottar i ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den gamla toaletten förminskas så att köket kan växa lite. Den ska senare tas bort och bli skafferi.
Renoveringsprojekt i hus med oisolerade väggar, öppnat tak för eldragning och en dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i ett rum med öppet tak och väggar före isolering, gammal handfat och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med reglade väggar och isolering, pågående elinstallation, och osätt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppreglat och isolerat.
Renovering i process med uppställda reglar för vägg, en toalett och pågående elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med isolerade väggar och synlig eldragning för takspottar i ett under konstruktion hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gamla köket rivet och taket på plats.
Renoveringsprojekt av ett kök under arbete med nytt innertak, isolering och eldragning för belysning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick riva skivor för att dra elen.
Renoveringsarbete med uppreglade väggar och eldragning i ett hus under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med OSB-skivor på vägg i rum, synliga elinstallationer och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
PellePeps och 4 till
  • Laddar…
Bra jobbat. (y)

//AA
 
JanneJanne123
Kul med uppdatering igen! Starkt jobbat av er!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.