Lysande!!

"Sök i ämne" är nog det jag saknat mest i den här forumplattformen. (Senast igår beklagade jag mig lite om det i en maratontråd...:D)

Hoppas att ni kan få till datumstämpel i resultatlistan. Nu blir det en lång lista med träffar vilket gör det svårt att hitta ett specifikt inlägg. Man vet inte ens vilken ordning de ligger.

Finns det planer på avancerad sökning med lite kraftfullare verktyg?
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Hoppas att ni kan få till datumstämpel i resultatlistan. Nu blir det en lång lista med träffar vilket gör det svårt att hitta ett specifikt inlägg. Man vet inte ens vilken ordning de ligger.
Jag hoppas och tror att det är enkelt att skriva ut datumet i resultatlistan. Jag saknar också det och undrade också i vilken ordning resultaten skrivs ut. Just nu skrivs resultaten i "sök i ämne" i relevansordning men jag tror att man hellre vill ha det i datumordning, åtminstone som default.
P Paxman skrev:
Finns det planer på avancerad sökning med lite kraftfullare verktyg?
Jag hoppas också vi kan införa stöd för -tecken framför ett ord som man ej vill ha med. Jag tror redan vi har stöd för "fnuttar" för bokstavliga sökningar, men jag är osäker. Men jag kan tänka mig att man även kan vilja lägga till stöd för ännu mer avancerad sök i framtiden.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Låter lovande. (y) Datumordning är ju helt klart att föredra framför relevans.

Kika gärna på verktygen för avancerad sök i till exempel php-BB-plattformen. Den plattformen är ju extremt vanlig för forum och de har väl hittat ungefär det som användarna för det mesta efterfrågar. Jag tror inte jag har saknat någon funktion i dess avancerade sök.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag älskar den här skiftnyckeln redan
Skiftnyckel som hålls upp mot en suddig bakgrund, symboliserar användarens uppskattning av verktyget.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Hoppas att ni kan få till datumstämpel i resultatlistan. Nu blir det en lång lista med träffar vilket gör det svårt att hitta ett specifikt inlägg. Man vet inte ens vilken ordning de ligger.
Nu skriver vi även ut datum i resultatlistan när man söker i ett ämne. Ordningen är i relevansordning men bör ändras till datumordning i just sök i ämne.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Fint att man kan välja hur långt bak i tiden det ska sökas. Ibland vet man ju att man läste ett inlägg som gjordes för X tid sedan, och då hjälper det ju i aktiva trådar som är väldigt gamla. Små steg framåt! :)(y)
 
Nog för att jag har feber, men hade inte trådstartarens inlägg annan färg eller liknande nyss. Som det är nu hittar jag ingen info i ts inlägg som skvallrar om att det är ts som skriver (förutom namnet). Surfar med PC och Chrome. :thinking:

Edit: Ser inte färgnyasen i Explorer heller, men däremot med en Iphone 7 och Safari!
 
Redigerat:
Funkar bra här. Mac iOS
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Öppna denna sida i Explorer och lika färglöst där :(
 
BirgitS
Tokslut Tokslut skrev:
Öppna denna sida i Explorer och lika färglöst där :(
Du kan pröva med att vinkla skärmen annorlunda, med vissa skärmar och i vissa vinklar kan den lilla färgskillnaden bli i stort sett ingen.
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan pröva med att vinkla skärmen annorlunda, med vissa skärmar och i vissa vinklar kan den lilla färgskillnaden bli i stort sett ingen.
Provade utan "förbättring", har ju samma skärm och vinkel inkl. samma liggställning i stolen som alltid :oops:

Men tack för visat intresse (y)
 
BirgitS
Tokslut Tokslut skrev:
Provade utan "förbättring", har ju samma skärm och vinkel inkl. samma liggställning i stolen som alltid :oops:

Men tack för visat intresse (y)
Ingen orsak :)
Har du bytt tema eller gjort någon ändring när det gäller färger, kontrast, ljusstyrka?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ingen orsak :)
Har du bytt tema eller gjort någon ändring när det gäller färger, kontrast, ljusstyrka?
Nä, sådant orkar jag aldrig trixa med. Jag loggade in med Iphonen och där va allt som vanligt (uppdaterade mitt första inlägg)
 
Jag kan be @cnils göra färgen lite mörkare för desktopanvändare. De har oftare detta problem. Moderna mobiltelefoner är oftare mer ljusstarka än äldre bildskärmar. Många (inklusive jag själv) har bildskärmar som är närmare 10 år gamla.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Om det redan är gjort eller att jag slutat feberyra vet jag inte, men nu ser jag färgskillnaden! Tack!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.